Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoekt naar raad!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoekt naar raad!

    Hey iedereen,

    Ik ben van plan om mij zeer binnenkort een nikon D5100 aan te schaffen.
    Aangezien ik op dit moment een sony HX1 bezit heb ik nog geen enkele ervaring met lenzen.
    Ik heb al een beetje rondgesurft op het forum, om jullie niet met een boel vragen te bestoken die al eens eerder gesteld zijn.

    Aangezien ik vooral kinderen, dieren en natuur fotografeer heb ik specifiek naar deze zaken gezocht. De twee lenzen die er op het forum uitsprongen voor deze zaken zijn een
    55-200 mm lens en een 85mm f/1.8 AF lens.

    Ik vraag me af welke van deze twee lenzen het beste zijn voor hetgeen dat ik met mijn camera wil doen?

    Andere suggesties zijn ook altijd welkom!
    Heel erg bedankt voor jullie tijd!

    Groetjes,

  • #2
    Re: Zoekt naar raad!

    Kinderen kan je met heel wat verschillende lenzen fotograferen. Lenskeuze hangt af van stijl van fotografie en gewneste beeldhoek en scherptediepte.

    Zie dit artikel.

    Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Zoekt naar raad!

      Met de 85mm heb je AF op de D5100. Dat wordt dan een veel duurdere Sigma 85/1.4 of de nog duurdere Nikkor. Of een D7000, wat goedkoper is als de andere oplossingen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Zoekt naar raad!

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Met de 85mm heb je AF op de D5100. ...
        Bedoel je niet met de 85mm f/1.8D AF NIKKOR heb je op de Nikon D5100 geen AF (er is geen AF motor ingebouwd in de AF-D lenzen van Nikon, deze kunnen alleen manueel gebruikt worden op de instapreeks van Nikon, ze hebben wel AF op de camera's uit de hogere reeksen zoals D90, D7000, D300S, D700,...).

        Comment


        • #5
          Re: Zoekt naar raad!

          Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          Bedoel je niet met de 85mm f/1.8D AF NIKKOR heb je op de Nikon D5100 geen AF (er is geen AF motor ingebouwd in de AF-D lenzen van Nikon, deze kunnen alleen manueel gebruikt worden op de instapreeks van Nikon, ze hebben wel AF op de camera's uit de hogere reeksen zoals D90, D7000, D300S, D700,...).
          voor portretten vind ik dat nog gemakkelijker ook, maar ik denk dat TS AF wil. De AF-S 85 f/1.4 zal met zijn +1200€ prijskaartje waarschijnlijk geen optie zijn.

          Geen idee, misschien is de Nikkor micro af-s 85 mm f/3.5 en optie. Minder lichtsterk, maar met focusmotor en macro is voor iemand met natuurinteresse ook interessant. Als er geen plannen zijn een FF camera te kopen lijkt me dat een te overwegen optie.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment

          Working...
          X