Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000

    Tot op heden heb ik een Canon EOS 450 D en ik zou graag een nieuw toestel kopen, de Canon is aardig en maakt leuke foto's, maar ik mis scherpte in de foto's.
    Ik dacht aan een Nikon D7000 en dan natuurlijk moet ik ook kijken welke lenzen ik zou kiezen of voorlopig 1 en in de toekomst nog 1 (eerst wat sparen).

    Welke onderwerpen fotografeer ik.
    Mijn kinderen, mijn hondjes, veel actiefoto's en ook wel close-ups.
    vb van foto's
    (foto's zijn bijgewerkt op de PC)





    Natuurlijk kunnen mijn foto's niet tippen aan de foto's die ik hier zie op het forum, maar ik wil daar wel verbetering in aanbrengen :-), maak graag mooie foto's :-) en vind mooie foto's heerlijk om naar te kijken.

    Misschien kunnen jullie me ook helpen welk type lens het beste is en moet het perse een lens zijn van Nikon of kan ik een andere lens kopen? Waar, welke, in welke prijsklasse etc.

  • #2
    Re: Nikon D7000

    De D7000 is gelijk een erg goed toestel
    goed glas is dus ook wel belangrijk!

    als standaardzoom: Nikon AF-S DX 16-85mm f/3,5-5,6 VR is
    als prime: Nikon AF-S DX 35mm f/1.8 is
    dslr4dummies

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000

      Dank je wel voor je reactie.
      Het toestel had ik dus al wel goed gekozen, maar de lenzen.

      Graag zou ik ook nog willen inzoomen (tot 300mm) best is denk ik dan om met 2 lenzen te werken?
      Heb nu ook 2 lenzen 18-55 en dan eentje tot 200.

      Kan je me wat meer info geven over de Nikon AF-S DX 35mm f/1.8 en wat kost die trouwens?
      Sorry, ben (nog) een leek op dat vlak.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000

        Prijs gevonden ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000

          de 35 mm is een prime lensje redelijk licht sterk en zeer scherp en het grootste voordeel (spot)goedkoop =- 200euro

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000

            Met een Canon 450D kan je heel scherpe foto's maken. Voordat je een ander toestel koopt zou ik als ik jou was eerst bekijken waarom het jou niet lukt met die Canon een scherpe foto te maken.

            Voordat je het weet koop je een ander toestel met andedre lenzen en dan lukt het nog steeds niet scherpe foto's te maken.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000

              Waarom eigenlijk gewoon geen betere lens voor je eigen camera.
              Je huidige foto's zijn zeker niet slecht.

              Een tamron 17-55 (versie zonder VC = scherper) bijvoorbeeld.
              Als je dan toch een D7000 zou willen,
              kan je ook dezelfde lens kopen ( in Nikon versie dan wel)
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000

                Nog een andere (niet bewerkt)
                niet dat ze onscherp zijn, maar ik had ze graag nog scherper. Ik heb gewoon de standaardlenzen van Canon, zou het echt gewoon daar aan liggen?
                Vooral in actie zijn de foto's niet scherp!


                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  Met een Canon 450D kan je heel scherpe foto's maken. Voordat je een ander toestel koopt zou ik als ik jou was eerst bekijken waarom het jou niet lukt met die Canon een scherpe foto te maken.

                  Voordat je het weet koop je een ander toestel met andedre lenzen en dan lukt het nog steeds niet scherpe foto's te maken.
                  Dit is ook mijn mening!

                  Misschien zou een andere lens niet slecht zijn.
                  Hoe staat de scherpte ingesteld in je body?
                  Met welke sluitertijd vs brandpuntafstand zijn je foto's gemaakt?
                  Probeer eens in RAW te werken.
                  Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000

                    Hoi beste,

                    Koop op je canon 450D een 17-55mm2.8f USM en je zult prachtige foto's nemen....
                    en een 35mm1.8f prime zeer scherp op elke body....
                    Beter dan bv een D7000 met 18-105VR

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Hoi beste,

                      Koop op je canon 450D een 17-55mm2.8f USM en je zult prachtige foto's nemen....
                      en een 35mm1.8f prime zeer scherp op elke body....
                      Beter dan bv een D7000 met 18-105VR

                      grtz

                      Templar
                      Omdat die D7000 jou tegengevallen is.
                      Elk topic waar D7000 in komt, daar kom je de D7000 afkraken.
                      Mij valt hij zeker niet tegen zelfs met 18-105 al meer dan 1 scherpe foto gehad hoor.

                      Je moet ook niet veel verwachten van een kitlens van 200 euro op een toestel dat deftige lenzen nodig heeft.
                      Een Nikkor 17-55 F2.8 zal er ook beter op presteren. (zoals op elk toestel)
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Omdat die D7000 jou tegengevallen is.
                        Elk topic waar D7000 in komt, daar kom je de D7000 afkraken.
                        Mij valt hij zeker niet tegen zelfs met 18-105 al meer dan 1 scherpe foto gehad hoor.

                        Je moet ook niet veel verwachten van een kitlens van 200 euro op een toestel dat deftige lenzen nodig heeft.
                        Een Nikkor 17-55 F2.8 zal er ook beter op presteren. (zoals op elk toestel)
                        Maar manneke toch ik breek helemaal de D7000 niet meer af...je zegt zelf in een eerdere reactie dat hij beter een betere lens koopt en als ik dat dan aangeef heb ik weer de bonen gegeten....ik weet ondertussen ook al dat de D7000 een zeer goed toestel is zunne...ge moet het alleen tijd geven om hem beter te leren kennen iets wat met de D80 en D90 niet nodig was!!! De D7000 is minder vergevingsgezind dan bv mijn D90...je moet toch toegeven dat een goede lens toch wel belangrijk is op een body....daarom zeg ik tegen de TS koop een goede lichtsterke lens of prime en je zal verstelt staan van het resultaat....je zegt het zelf dat een NIkon 17-55mm2.8f beter zal zijn dan een kitlens dus wat is eigenlijk je probleem???
                        In mijn ogen zal een canon 450D met goed glas erop betere foto's geven dan wat hij nu gebruikt,dus overstappen naar een D7000 met kitlens erop zal zijn foto's niet scherper maken denk ik....maar voor ge weer van leer trekt de D7000 is een goed toestel heeft alleen meer tijd nodig om alles goed te doorgronden voilà

                        grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000

                          Eigenlijk mankeer ik niks aan de scherpte van de foto's, meer scherpte zou ze voor
                          mij niet beter maken. Mogelijk heeft dat ook met het onderwerp te maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht
                            Dank je wel voor je reactie.
                            Het toestel had ik dus al wel goed gekozen, maar de lenzen.

                            Graag zou ik ook nog willen inzoomen (tot 300mm) best is denk ik dan om met 2 lenzen te werken?
                            Heb nu ook 2 lenzen 18-55 en dan eentje tot 200.

                            Kan je me wat meer info geven over de Nikon AF-S DX 35mm f/1.8 en wat kost die trouwens?
                            Sorry, ben (nog) een leek op dat vlak.
                            als standaardzoom: Nikon AF-S DX 16-85mm f/3,5-5,6 VR is = 500 euro
                            als prime: Nikon AF-S DX 35mm f/1.8 is = 200 euro
                            als tele: Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G is = 400 euro
                            dslr4dummies

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000

                              Duidelijk geval van scherptefobie, komt wel meer voor, bestaat jammer genoeg geen remedie voor
                              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X