Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leerplafond D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leerplafond D70

    Beste,

    Onlangs kocht ik 2ehands een Nikon D70 met bijhorende 18-70 mm Nikor Lens + sb-400 Flitser.

    Ik ben een absolute beginner in Fotografie, doch kijk ik al geruime tijd naar de vele parels van foto's en bijhorende commentaren die hier op het forum verschijnen. Hieruit heb ik toch al heel wat geleerd zonder zelf een camera te hanteren.

    Ik heb bovenstaand pakket gekocht voor een zeer gunstige prijs dus van een miskoop kan ik allerminst spreken, maar ik maakte me de bedenking tot op welk niveau ik kan tevreden zijn met de resultaten van deze camera.

    Qua megapixels scoort deze camera niet erg hoog, en dat is ook te zien als je een foto uitvergroot op de pc, de kwaliteit gaat dan gestaag achteruit. Ook heb ik nog redelijk wat last van ruis op de foto's, maar dat zal eerder aan mij en aan mijn - nog - gebrekkige kennis van fotografie liggen denk ik eerlijk gezegd.

    Het feit is nu wel, dat ik al veel verder sta in digitale fotobewerking met Photoshop en Lightroom, wat maakt dat ik foto's toch kunstmatig naar een hoger niveau kan tillen, daarom heb ik vanaf de eerste seconde ook meteen de instelling van JPEG naar RAw gezet op de D70.

    IK vraag me nu alleen een beetje af of ik niet heel snel tegen de grenzen ga aanlopen met dit toestel? Zonder mezelf te overschatten natuurlijk. Ik begrijp dat fotografie iets is dat men niet op 1-2-3 onder de knie heeft en dat er veel oefening & telleurstellingen qua foto's mee gepaard gaan.

    Graag had ik de mening gehad van meer ervaren (hobby)fotografen die mij hierin kunnen sturen.

    alvast bedankt,

    Grtz

    Automatic
    Last edited by automatic; 1 juni 2011, 19:42.

  • #2
    Re: Leerplafond D70