Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

feedback gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • feedback gevraagd

    beste

    ik had graag wat feedback gekregen bij de keuze van een camera.
    de mogelijkheden die ik nu voor ogen heb zijn de volgende:

    Canan 500d
    Nikon d3000
    Fujifilm s3200
    Olympus VR-320

    ik weet dat dit verschillende modellen zijn maar kan iemand mij zeggen waarin het verschil ligt qua beeldkwaliteit?
    moet ik naar de megapixels kijken?
    Welke van deze modellen heeft de beste beeldkwaliteit? Spiegelsreflex, megazoom of compact?

    ik gebruik een camera voor foto's vanop 1m afstand, zonsondergangfoto's, landschapsfoto's en ik denk eraan om een toestel te nemen met ineens voldoende zoom.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: feedback gevraagd

    Beeldkwaliteit is zowieso het best bij een dslr.
    Voor de rest kan ik je niet helpen aangezien ik de modellen ook niet allemaal ken.

    Comment


    • #3
      Re: feedback gevraagd

      hou er rekening mee dat bij een DSLR de kwaliteit voor een groot stuk bepaald wordt door de lens.
      Een kwaliteitslebns kost makelijk meer tot zelfs een veelvoud van de prijs van je camera.
      de meeste goede compacten hebben een redelijk lens aan boord Lumixen bvb Leicalenzen.

      (een lens voor een compactje kost minder omdat er maar véél minder glas nodig is).

      De lens van de S3200 heeft een (omgerekend) bereik van 24 tot 576 mm, wil je dit bij een DSLR ook kunnen reken dan maar op meer dan duizend euro aan lenzen alleen.
      Last edited by zunoel; 1 juni 2011, 12:38.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: feedback gevraagd

        Dus de s3200 zou de beste beeldkwaliteit hebben?

        Comment


        • #5
          Re: feedback gevraagd

          De vraag wat de beste beeldkwaliteit geeft is niet interessant.

          Wat wel interessant is dat je aangeeft wat voor een kwalitiet jij wilt. Wat is het doel van de foto? Een prent aan de muur van 35 X 45 cm? Of een afdrukje van 10 x 15 cm?

          Daaruit volgend kwaliteitseisen waar camera, lens en fotograaf aan moeten voldoen.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: feedback gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Brecht.A Bekijk bericht
            Dus de s3200 zou de beste beeldkwaliteit hebben?
            Dat zou mooi zijn, meer kwaliteit voor minder geld

            Maar helaas is het omgekeerd. Een dslr met deftige lenzen gaat je vanzelfsprekend betere kwaliteit geven, maar gaat ook meer kosten & meer wegen.
            Zoals annoh ook zegt moet jij weten waarvoor je de camera gaat gebruiken. En hoeveel je eraan wil spenderen...
            En ben je van plan van je echt toe te leggen op fotografie of eerder sporadisch gebruiken, wil je alles manueel kunnen instellen of niet?

            Kijk evt eens wat verder via de zoekfunctie of naar gelijkaardige topics in het forum Camera's, dan vind je al heel wat info... je bent niet de eerste die deze vragen stelt.

            groeten
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #7
              Re: feedback gevraagd

              als ik een DSLR koop, ben ik niet van plan andere lenzen te kopen.
              de foto's die ik afdruk zijn meestal 10*15 maar soms ook groter zoals een a4 en dergelijke...

              gr

              Comment


              • #8
                Re: feedback gevraagd

                Als je geen lenzen witl wisselen en als je slechts zelden een A4'tje maakt dan zou ik geen DSLR kopen.

                Beperk je keuze tot brug en compact camera.

                Wat is je budget?
                Wat wil je meezeulen?
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: feedback gevraagd

                  budget mag je nemen op 250 euro voor een compact (denk ik dan)
                  de grootte van het toestel maakt me echt niets uit.

                  Had een Olympus vr-320 zien staan voor 144euro met 14mp, 12,5 optische zoom, dubbele beeldstabilisatie, HD-video 720p, AF-tracking, geavanceerde gzichtsherkenning, ...

                  weet niet wat het allemaal betekent maar welk model raad jij aan als ik vooreen compact ga?

                  gr

                  Comment


                  • #10
                    Re: feedback gevraagd

                    Ik weet niet heel veel van compacts. Op DP review staan vergelijkende testen.

                    Ik zou daarnaast een fotocursus volgen om iets an je compact te heben. Digitale fotografie is kennisintensief.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: feedback gevraagd

                      is de canon 500d al niet wat oud?

                      Gr

                      Comment


                      • #12
                        Re: feedback gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brecht.A Bekijk bericht
                        is de canon 500d al niet wat oud?
                        In digitale fotografie en aanverwanten is alles oud. Zelfs kersvers is oud, want de
                        nieuwtjes liggen al klaar, wachtend tot van die oudjes nog wat stock is verkocht.
                        Je moet je dit dan ook niet afvragen, maar wel of de 500D nog goed is... En dan
                        knik ik volmondig van ja.

                        Comment

                        Working...
                        X