Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Strato II Multi Flash Trigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Strato II Multi Flash Trigger

    nieuwe versie van de Phottix Strato triggers:



    review en flickr

    backwards compatibel met de oude phottix strato's
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

    Ziet er goed uit, maar ik vraag me af of je de groepen gaat gebruiken. Bij E-TTL/i-TTL kun je bijvoorbeeld met groepen het vermogen per groep regelen. Natuurlijk kun je op deze mannier meer of minder flitsers inschakelen, maar of strobisten dat gaan gebruiken? Natuurlijk met de zeer betaalbare Yongnuo flitsers kun je betaalbaar meer flitsers inzetten. Wel hebben ze nu ook op de receiver een vergrendeling gemaakt zodat je deze vast kunt zetten als je de remote shutter release wilt gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
      Ziet er goed uit, maar ik vraag me af of je de groepen gaat gebruiken.
      ik zie de toegevoegde waarde wel in! je zet keylight, fill light and rimlight als die er zijn, steenvast op een andere groep en dan kan je heel snel zien wat het effect is als je ze toevoegt of niet... je kan het effect van elk licht apart evalueren...

      De prijs is ook min of meer gelijk gebleven, 't lijken me op dit moment de meest volledige triggers...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

        Misschien wordt je nog eens net zo'n Phottix fan als ik Het voorbeeld wat je nu geeft is inderdaad een goed praktijk voorbeeld van de groepen. Ik ga mijn leverancier vragen of ik binnenkort een setje mag testen.

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

          Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
          Misschien wordt je nog eens net zo'n Phottix fan als ik Het voorbeeld wat je nu geeft is inderdaad een goed praktijk voorbeeld van de groepen. Ik ga mijn leverancier vragen of ik binnenkort een setje mag testen.
          niet zo zeer phottix fan... maar de strato's zijn vandaag wat mij betreft de beste goedkope triggers, alleen nog wat te duur in vergelijking met de RF602's. 20€ vs. 70€... je hebt al 3 setjes RF602's voor de prijs van 1 setje strato's...

          ik koop al mijn spullen zelf, dus voor mij is de prijs ook een belangrijke factor...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

            Ik koop mijn spullen ook zelf, maar mag soms voor levernaciers spullen testen, deze gaan naar de test weer terug naar de leverancier of ik mag ze voor een zacht prijsje overnemen.
            Heel soms mag ik na een test de triggers of flitsers houden, maar dat gebeurt niet altijd.
            Als ik alle apparatuur moet kopen die ik wil testen, raak is snel door mijn spaargeld heen.
            Ik geef altijd wel mijn eerlijke mening over een product, en dat vinden niet alle leveranciers een goed idee. Ik hoop zo een goede informatieve website op te bouwen in het Nederlands waar strobisten hun info kunnen vinden (net zoals jij op je eigen site doet).
            Vind het ook leuk om advies te geven en merk tijdens mijn eigen workshops dat mensen een hoop leren van deze product informatie. Misschien kunnen we eens wat samenwerken (België strobist ontmoet Nederland strobist )

            Groeten Michael

            Comment


            • #7
              Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

              Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
              Misschien kunnen we eens wat samenwerken (België strobist ontmoet Nederland strobist )
              sounds like a plan...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

                Ik heb net vandaag mijn bestelling van de Strato II ontvangen en ga ze dit WE eens testen.

                Van alle goedkope merken vind ik Phottix toch wel de veruit de beste. Ik heb omzwervingen gemaakt met Cactus, Yongnuo en toch wel problemen gehad (bv op locatie plots niet meer werken en dan sta je mooi voor aap)of DOA.
                Daarnn overgeschakeld op PW Plus II en alle problemen waren opgelost. Wegens de kost van de PW had ik slechts 2 tranceivers, de andere flashes liet ik op SU4 mode meezingen.
                Verleden jaar dan toch een Phottix Atlas toegevoegd, werkt probleemloos.

                Ik heb toch deze Strato II gekocht omdat ik graag af wil van die PC sync draden die je bij PW altijd nodig hebt en wat niet altijd feilloos werkt ( niet probleem van de draden maar van 2 Nikon flashes heb ik al de PC sync port moeten laten herstellen).

                We zullen zien, de 1ste indruk bij het uit de verpakking halen is alvast positief !

                Comment


                • #9
                  Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

                  Omlangs op demonstratie Foto Rubens Wilrijk Strato II multi aangeschaft. Lukt mij niet om SB900 als losstaande flits te laten afgaan met reciever , dit met nikon D7000.Misschien nog niet de juiste instelling op SB900 ? Als master? of Manueel ? modus TTL of niet? Handleiding zegt niet veel over instellingen.Wie kan mij helpen? Transmitter met kanaal 1 /groep A/op camera , en reciever kanaal 1 en groep A dit op statief met Flits .Dank voor respons ...MVG Rene ...toffe bende die BD's
                  [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

                    je moet je flits instellen op manueel en zelf het flitsvermogen instellen.
                    TTL, mater en slave functie werken niet met manuele triggers.

                    Camera ook op manueel en op 1/250 of langer instellen.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phottix Strato II Multi Flash Trigger

                      Thanks voor respons ...Ga mij nog verder verdiepen in deze materie hm...
                      toffe bende die BD's
                      [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                      Comment

                      Working...
                      X