Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 550D, maar welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 550D, maar welk objectief?

    Al een tijdje ben ik aan het rondkijken voor een reflexcamera. Mijn oog viel direct op de Canon EOS 550D, na wat vergelijken met andere camera's leek me deze toch degelijk voor mij. Nu in de gemeente waar ik woon hebben ze Studio 73, zij verkopen vanalles (camera's, objectieven, alles omtrent dit). Zij verkopen deze camera maar je kan er objectieven bijkopen aan lagere prijs.
    De camerabody op zich kost €629.
    Camerabody + EF-S 18-55 IS F:3.5-5.6 kost €669 (normaal €179 voor objectief alleen)
    Camerabody + EF-S 18-135 IS F:3.5-5.6 kost €839 (normaal €419 voor objectief alleen)
    Camerabody + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS kost €859 (normaal €179 voor 18-55 en €199 voor 55-250)

    Ik ken nog niet zoveel van de objectieven, ik ga morgen langs bij Studio 73 voor meer informatie maar ik zou alvast jullie mening eens willen horen. Het gaat me niet om het geld maar ik zou geen objectief erbij willen kopen als het er toch maar ligt. Het zou vooral dienen voor foto's te nemen van huisdieren, wilde dieren, dierentuinen, reisfoto's. Wat zouden jullie nemen als je vooral foto's van dit zou nemen?

  • #2
    Re: Canon EOS 550D, maar welk objectief?

    Als je je eerste stappen op het digitale fotografie pad zet zou ik gaan voor de combinatie Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55mm IS II + Canon EF-S 55-250mm IS. Zonder de 55-250 ga je te weinig mm's hebben voor dieren en dierentuin, met andere woorden, je zult je onderwerpen te klein afgebeeld zien. Als je dan wat ervaring opdoet en echt uitvindt waar je fotografische interesses liggen, kun je naar andere objectieven uitkijken. In mijn omgeving zijn al enkele mensen met een vergelijkbare set begonnen en ze waren daar steeds tevreden over. Succes er mee...
    Canon EOS 550D - Canon EF 28mm F2.8 - Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro - Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Canon G5
    http://www.flickr.com/photos/guyj/ - http://lichtgeschreven.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 550D, maar welk objectief?

      Ik zou ook voor het pakket met de 2 lenzen gaan. Al zou ik ipv die kitlens 18-55 de CANON EFS 17-85 IS USM nemen. Is natuurlijk veel duurdere lens, ik weet niet hoeveel je er wil aan uitgeven. Ofwel eens kijken hier 2e hands op BD.

      Als je nog even kan wachten er komen binnenkort solden aan , ik heb vorig jaar een 450D met kitlens nieuw in de solden gezien voor 400 euro!

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 550D, maar welk objectief?

        Persoonlijk zou ik gaan voor de kitlens samen met de 55-250. Als je meer bereik wenst. Zelf was ik niet onder de indruk van de 17-85. Vond deze niet echt beter dan de kitlens. Vond hem erg tegenvallen.

        Zou gewoon lekker starten met een basis set en vanuit hier kennis en ervaring opdoen. Met deze kennis en ervaring kun je later een betere keuze maken welk objectief het beste past bij jou manier van fotograferen ?

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 550D, maar welk objectief?

          De 2 kitlenzen van Canon nml. De 18-55IS+55-250IS zijn zeer goede lenzen,heb deze vroeger ook gehad op mijn 450D en was daar altijd tevreden van,goede scherpte en mooi contrast...voor een lage prijs.

          Grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 550D, maar welk objectief?

            Prijs/kwaliteit zijn ze waarschijnlijk onovertroffen, de 18-55IS+55-250IS. Dus daar zou ik
            alvast mee beginnen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 550D, maar welk objectief?

              Ik gebruik momenteel identiek hetzelfde set (18-55 + 55-250), fantastisch om mee te leren (+ ook het hogere budget was er niet), je zal er zeker tevreden mee zijn!
              Groeten Jonathan

              Comment

              Working...
              X