Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portret

    Hallo,ik zit nog niet heel lang in de wereld v/d fotografie.Ik heb een les opdracht gekregen om een portretfoto te maken in tegenlicht zonder invulflits en wees creatief.Zowel het portret als de achtergrond moeten zichbaar zijn.Scherptediepte heeft geen belang zolang de achtergrond of het portret maar niet te over of onderbelicht zijn.Mijn vraag is dus of jullie tips hebben over instelling,beste stand v/d zon of andere.Ik heb een nikon d90 met nikon 50 1.8,sigma 18-50 2.8-4 en sigma 50-200 4-5.6.Groeten en alvast bedankt Henk

  • #2
    Re: portret

    Zie dat de zon op de schouders valt,of één schouder ga niet loodrecht op de zon staan maar iets links of rechts het licht laten vallen, stel de meting op spotmeteing achtergrond en f11= grotere diepte of zo, en geef een collega of het model een reflector in de hand om het aangezicht op te lichten,de reflector kan uit verschillend materiaal zijn,een scherm uit de winkel met een stuk of 5 mogelijkheden zoals wit = zachter, zilver=harder,goud= warmer, maar kan evengoed met een groot wit blad papier, een wiite plaat iso.mat.zolang het maar licht weerkaatst, mischien heb je hier wat aan.Mvg
    Last edited by guido.g; 31 mei 2011, 14:45.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: portret

      Gebruik een zwak licht als tegenlicht, zodat je er niet teveel last van hebt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X