Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor sport foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera voor sport foto's

    Hallo

    ik ga een nieuwe camera kopen waar ik voornamelijk sport (voetbal) foto's mee wil maken. En dan wel heel snel achter elkaar zodat je mooie actie foto's achter elkaar krijgt.
    Welke camera zouden jullie me adviseren. (Nikon P500 ??)

    grt

  • #2
    Re: Welke camera voor sport foto's

    Je bent niet geheel duidelijk in de verwachte kwaliteit van de foto's en van het beschikbare budget.

    In de sportfotografie worden de Canon 1D MK4 en de Nikon D3s veel gebruikt. Je hebt namelijk een snele autofocus en veel beelden per seconde nodig. Ook goedkopere toestellen, denk daarbij aan de Canon 7D en de Nikon D7000 worden ingezet.

    Behalve een goede camera heb je ook een goed objectief nodig met de juiste beeldhoek.

    En om een goed resultaat te krijgen zal je als fotograaf goed moeten anticiperen bij het foto's maken.

    Misschien kan je wat meer info geven?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera voor sport foto's

      Of je een hoge fps nodig hebt of zelfs kan gebruiken hangt ook af van wat je fotografeert. Ik heb dit citaat al een aantal keer bovengehaald:
      Oorspronkelijk geplaatst door MJ
      I have my CL setting set to 5fps. Much better keep rate. A very high frame rate is ok if your subject is in the same place (tennis player serving for example) but the autofocus performance drops on fast movers when using high frame rates.
      De straffe meneer die ik hierboven aanhaal, gebruikt een D3, D300, de 600/4 VR II, de 300/2.8 VR II, de Nikkor 24-70 en waarschijnlijk nog wel wat. Hij slaagt erin om vliegtuigen aan 830 km/h vast te leggen, dus zeg niet dat hij er niets van kent .

      Belangrijke factoren zijn naar mijn mening:
      - autofocus,
      - fps (maar dat hangt ook af van hoe goed je AF is),
      - de grootte van de buffer (de D7000 bijvoorbeeld die je daar vernoemd, heeft een kleine buffer),
      - hoe snel de buffer leeg gemaakt kan worden ('buffer clearing time').
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment

      Working...
      X