Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Bridge Camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Bridge Camera?

    Hallo allemaal,

    Over 8 weken wordt ik vader en mn vriendin wil graag een Full HD film camera om alles vast te leggen van de kleine man.
    Maar ik heb het gevoel dat dat zonde van het geld is omdat je voor het zelfde geld tegenwoordig een goede camera hebt met Full HD film functie.

    Nu ben ik de laatste maanden aan het oriënteren na bridge camera's.
    Momenteel heb ik de Sony H50 destijds 1 van de toppers.
    9MP 15x opt zoom....
    Maar nu heb ik het gevoel dat ik meer wil, en daarmee bedoel ik: betere film functie (ipv 640x480 / 1920x1080p) , snellere AF, hogere ISO (met minder ruis), licht sterker, snellere burst (burst is nu 0,64 p/s), meer zoom is meegenomen niet echt noodzakelijk.

    Wat zou slim zijn de H50 te behouden en toch een film camera aanschaffen.
    Of kijken na een betere bridge camera??? Wat zijn de betere alternatieven.
    Heb ook aan DSLR gedacht maar wil toch wel wat zoom hebben en wil niet later gaan investeren in allerlei lenzen, en de AF is met de film functie niet zo goed (uitzondering de A55/ A33)
    Zie ook tegen de prijs op.

    Sony H50,
    - De foto's zijn buiten in direct zonlicht opzich wel redelijk maar binnen is er veel ruis.
    - Bijna geen scherpte diepte.
    - Als ik nu filmpjes maak met de H50 lijkt t net alsof er muizen in mn toestel zitten :kraken, piepen, rammelen, mechanische onderdelen die geluid maken, zoom geluid tijdens opnamen.

    Wie kan me helpen met de keuzes of heeft tips

    Heel erg bedankt

  • #2
    Re: Welke Bridge Camera?

    Indien u kiest voor een bridge zou ik zeker eens kijken naar de Panasonic Lumix DMC-FZ45. Ben er zelf heel tevreden mee, gebruik hem vaak wanneer ik te lui ben om mijn zware fototas met SRL te dragen . Verder heb ik ook geen enkel benul . Toch DENK ik dat een filmcamera nog altijd betere kwaliteit levert dan de filmfunctie op een fotocamera. Doch ben ik hiervan niet zeker.

    Megapixels 14.1 Megapixels
    Optische zoom 24 x
    Groothoek
    Schermdiagonaal 3 inch
    Videofunctie 1280 x 720 (HD Ready 720p)



    Heb ook aan DSLR gedacht maar wil toch wel wat zoom hebben en wil niet later gaan investeren in allerlei lenzen, en de AF is met de film functie niet zo goed (uitzondering de A55/ A33)
    Zie ook tegen de prijs op.
    Redenen genoeg om voor de Brigde (of je huidige Bridge met filmcamera) en niet voor een SRL te kiezen.

    Veel succes!
    Last edited by xJOMAx; 30 mei 2011, 23:35.
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

    Comment


    • #3
      Re: Welke Bridge Camera?

      Oorspronkelijk geplaatst door john1987 Bekijk bericht
      Sony H50,
      - De foto's zijn buiten in direct zonlicht op zich wel redelijk maar binnen is er veel ruis.
      - Bijna geen scherpte diepte.
      Dat is niet de eigenschap van deze Sony maar van een bridge camera in het algemeen.
      Met andere woorden: dat moet je erbij nemen. Je kunt nu eenmaal niet voor een paar
      honderd euro het resultaat hebben van een DSLR met goede lens.
      Voor een pasgeborene zou ik een tweedehands DSLR kopen met een lichtsterke lens,
      zoiets als een 50 1.8. Daar kun je net iets fijner uit de hoek (binnenshuis, met geringe
      scherptediepte, enzovoort) komen dan met eender welke bridge. Tot spijt van wie het
      benijdt.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Bridge Camera?

        De meeste mensen op het forum hier gaan je sowieso richting DSLR sturen. Hun goed recht.

        Maar zoals je zegt, je wil later niet gaan investeren in lenzen, waarom dan een DSLR ?
        Ruis is inderdaad eigen aan bridge toestellen. Een groot zoombereik en een kleine(re) sensor zijn hier de boosdoeners. Maar zo erg is het allemaal niet, tenzij je je foto's elke keer op A3-formaat of groter wil gaan afdrukken.

        Als je bedoeling is om foto's en video's van de kleine te nemen en uitstapjes met het gezin, vergeet dan je DSLR. Een bridge is veel praktischer (probeer maar eens lenzen te wisselen tijdens een uitstapje naar de zoo of zo)...
        Ook de filmkwaliteit is super (HD of HD-ready, afhankelijk van het model) en je moet al heel veeleisend zijn om betere videokwaliteit te willen. Als dat zo is, dan zal je al naar de duurdere camcorders moeten gaan om bridges te overtreffen.

        Ik heb vorig weekend een Sony HX100 gekocht met Full HD kwaliteit. Foto's zijn super en video's even prachtig, super stabilisatie en scherpte. Ook de Canon SX30iS kan ik je aanraden (heeft een roterend scherm zoals een camcorder) en heel goeie stabilisatie, maar in HD-ready en is ietsje trager.
        En met zoombereiken van 30x (Sony) en 35x (Canon) zal je nooit je kleine uit het oog verliezen... :-)

        Als je écht zeker bent dat je verder wil gaan met fotografie, ga dan gerust voor een DSLR, maar 'k zou dan ook voor een Sony DSLR gaan, die hebben blijkbaar de beste videomodus en live view...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Welke Bridge Camera?

          Ik zou kijken naar bijvoorbeeld een NEX-3 of NEX-5 . Binnenkort (dit jaar nog) zou daar een lichtsterke E-mount 50mm voor moeten uitkomen (zeg maar een f/1.8 of f/2)...en zoniet, kan je altijd de adapter nemen en de A-mount 50mm f/1.8 SAM erop zetten .

          Een andere mogelijkheid zou een A450 (als je die nog kan vinden) met de 50/1.8 SAM zijn .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Bridge Camera?

            Ik kan het eens zijn met mijn voorganger, als je een NEX 5 koopt met een 18-55 mm heb je al heel veel in huis. Je combineert hier een Fotocamera met de kwaliteit van een DSLR heeft dezelfde sensor APSC, en een Videocamera met full HD. Bovendien is de NEX 5 heel goed in HOGE Iso en dat compenseert de soms iets mindere lichtsterkte van de lens. Uiteindelijk is het een compromis, waar het overwicht nog steeds gaat naar de fotocamera, zuiver een videocamera zal in de eerste plaats gemakkelijker zijn om werken, maar kwalitatief gezien zal er niet veel verschil opzitten.

            Al bij al heb je voor om en bij de 600 euro héél veel waar voor je geld, en ook in de toekomst gaat er meer op de markt komen voor de Nex reeks.

            Kijk dit is zuiver mijn gedacht, ik heb een Nex 5, maar ik heb ook drie professionele DSLR bodys met de nodige L optiek.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Welke Bridge Camera?

              Hey allemaal,

              Alvast bedankt voor de reacties.

              'Ik kan het eens zijn met mijn voorganger, als je een NEX 5 koopt met een 18-55 mm heb je al heel veel in huis. Je combineert hier een Fotocamera met de kwaliteit van een DSLR heeft dezelfde sensor APSC, en een Videocamera met full HD. Bovendien is de NEX 5 heel goed in HOGE Iso en dat compenseert de soms iets mindere lichtsterkte van de lens. Uiteindelijk is het een compromis, waar het overwicht nog steeds gaat naar de fotocamera, zuiver een videocamera zal in de eerste plaats gemakkelijker zijn om werken, maar kwalitatief gezien zal er niet veel verschil opzitten.'

              Is het wel makkelijk om met een DSLR / NEX5 filmpjes te maken.
              Want je moet dan toch handmatig inzoomen en scherpstellen, of zie ik dat verkeerd.

              ' Indien u kiest voor een bridge zou ik zeker eens kijken naar de Panasonic Lumix DMC-FZ45'

              Daar had ik ook al een keer na gekeken , maar t schijnt dat je dus ook snel met ruis te maken hebt en dat is iets wat ik graag wil verminderen
              Is de FZ100 niet nieuwer dus verfijnder??

              Comment


              • #8
                Re: Welke Bridge Camera?

                Ja, filmpjes maken met een NEX-3 of -5 is buitengewoon makkelijk. Gewoon op het knopje drukken om te beginnen, nog eens duwen om te stoppen met filmen. Zoomen is gewoon aan de zoomring op de lens draaien, geen enkel probleem. Scherpstellen doet hij volledig automatisch (maar je kan dat ook manueel doen als je dat zou willen).
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Bridge Camera?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ja, filmpjes maken met een NEX-3 of -5 is buitengewoon makkelijk. Gewoon op het knopje drukken om te beginnen, nog eens duwen om te stoppen met filmen. Zoomen is gewoon aan de zoomring op de lens draaien, geen enkel probleem. Scherpstellen doet hij volledig automatisch (maar je kan dat ook manueel doen als je dat zou willen).
                  Gebeurt dat zoomen dan niet schokkerig.
                  Want de Fujifilm HS20 heeft dat bv ook.
                  Dan lijkt me automatisch zoomen weer fijner, of dat iets wat ik tussen mn oren heb zitten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Bridge Camera?

                    Nee hoor, dat gaat prima, echt waar . Het voordeel van dat handmatige zoomen is ook dat het stil is. Anders hoor je de lens nog in- en uitzoomen, hier kan je perfect zelf je compositie bepalen .
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Bridge Camera?

                      Ben nu aan het rondkijken en de Olympus komt toch ook wel goed uit de testen.
                      Maar wat zijn nu de grootste verschillen met de : E-P2, E-PL1 en E-PL2
                      Qwa specificaties scheelt t niks of nauwelijks, behalve de prijs dan.

                      Is dit ook een geschikte camera voor mijn eisen??

                      Fijne avond en tot morgen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Bridge Camera?

                        De NEX-camera's zijn een stuk beter wanneer er minder licht is, denk ik...ISO 1600 gebruik ik hier zonder enig probleem.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment

                        Working...
                        X