Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschapsfotografie in Nieuw-Zeeland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschapsfotografie in Nieuw-Zeeland

    Ja, als gepassioneerd (lijkt wat op gepensioneerd ) landschapsfotograaf heb ik mijn zinnen gezet op een fotoreis naar Nieuw-Zeeland, het mekka voor de landschapsfotograaf...
    Een goede vriendin - ex-collega is naar ginder verhuisd, en dat maakt de drempel om die lange reis te maken bijzonder laag.

    Idee is om er in 2012 3 weken op eigen houtje met een huurwagen rond te trekken.

    Zou mij vooral op het Zuideiland willen concentreren.

    Ben nu met de voorbereiding gestart...

    Alle tips over fotolocaties, "must see's", en andere praktische zaken zijn welkom !
    Ook over wat de reisperiode betreft...

    Alvast bedankt !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Landschapsfotografie in Nieuw-Zeeland

    Kan je vriendin daar niet wat tips geven?
    Weet niet hoe lang ze daar al woont, maar die kent mogelijk alle niet toeristische plekjes?
    Maak daar o.a. gebruik van zou ik zeggen.

    Over locaties, geen idee, ben daar zelf nooit geweest.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: Landschapsfotografie in Nieuw-Zeeland

      Ik ga zeker ook tips krijgen van haar, be sure , maar ik zoek hier naar ervaringen van fotografen... en 2nd opinions...
      Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
      Kan je vriendin daar niet wat tips geven?
      Weet niet hoe lang ze daar al woont, maar die kent mogelijk alle niet toeristische plekjes?
      Maak daar o.a. gebruik van zou ik zeggen.

      Over locaties, geen idee, ben daar zelf nooit geweest.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Landschapsfotografie in Nieuw-Zeeland

        Ik zou de huurwagen skippen en een camionetje huren waar je kan in slapen. Zo kan je 's ochtends en 's avonds op de goeie plekjes zijn bij het eerste licht. Ik deed ooit drie weken daar op die manier en wisselde de wagen af met een nachtje echt bed. Maar NZ is de plaats bij uitstek om met een Juicy, Backpacker of spaceship rond te sjeesen. Op het Zuidereiland zijn zoveel mooie plekjes

        Ik heb je GePM'd met een reisverslag
        Website http://www.kristofpattyn.be

        a lotta canonstuff

        Comment


        • #5
          Re: Landschapsfotografie in Nieuw-Zeeland

          Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
          Ik zou de huurwagen skippen en een camionetje huren waar je kan in slapen. Zo kan je 's ochtends en 's avonds op de goeie plekjes zijn bij het eerste licht. Ik deed ooit drie weken daar op die manier en wisselde de wagen af met een nachtje echt bed. Maar NZ is de plaats bij uitstek om met een Juicy, Backpacker of spaceship rond te sjeesen. Op het Zuidereiland zijn zoveel mooie plekjes

          Ik heb je GePM'd met een reisverslag
          Bedankt Kristof !
          Zal dit vanavond in detail bekijken.
          Was wel even zoeken wat Jucy, Backbacker en Spaceships zijn, maar is ondertussen duidelijk. Lijkt mij inderdaad een goeie tip !
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment

          Working...
          X