Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 7D quick switch - single/multi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 7D quick switch - single/multi

    Goedeavond,

    Ik ben nieuw tot digital SLR fotografie, en ik ben gisteren eens in de natuur gaan wandelen. Nu had ik een tele-zoom lens op de camera zitten, en probeerde ik hier en daar wat mooie detailfoto's te nemen van dieren.

    Nu opeens sprong er een meerkoet recht van tussen het riet, en liep deze over het wateroppervlak. Het ging allemaal zo snel dat ik veel te laat was om van single shot naar high speed shooting kon springen, alsook mijn shutter-time stond nog op de 1/40 waarmee ik andere shotjes aan het nemen was.

    Vermits ik niet direct een toets vindt, en ik weet wel dat je zelf nog programma's kan maken, maar mijn vraag was of het standaard op de camera voorzien is om heel snel naar een programma te springen om zo plotse actiefoto's te kunnen nemen?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    mvg Joeri

    --> Het toestel waarmee ik werk is een Canon EOS 7d.
    New to DSLR...
    7D - 10-22mm - 17-55mm - 55-250mm - 60mm macro

  • #2
    Re: Canon eos 7D quick switch - single/multi

    Je hebt toch de drie Cameragebruikersinstellingen (C1, C2 & C3 aan het instelwiel) die je naar believen kan instellen/programmeren?

    Zie pg. 223 in de handleiding...
    If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 7D quick switch - single/multi

      Inderdaad, maar ik vroeg mij af of er nog een andere manier was om zo een programma te linken aan een knop? Vermits ik merk dat het wisselen via het scrollwiel toch ook wel wat tijd neemt... (of ik moet deze helemaal vanachter zetten zodat ik niet moet letten naar welke stand ik deze zet)
      New to DSLR...
      7D - 10-22mm - 17-55mm - 55-250mm - 60mm macro

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 7D quick switch - single/multi

        Oorspronkelijk geplaatst door Peekaazet Bekijk bericht
        ...Vermits ik merk dat het wisselen via het scrollwiel toch ook wel wat tijd neemt... (of ik moet deze helemaal vanachter zetten zodat ik niet moet letten naar welke stand ik deze zet)
        Om nog sneller te switchen? Goh, zo'n knopje is er bij mijn weten niet neen, je kan misschien je instellingen voor die supersnelle switch misschien op C3 programmeren, dan moet je het wieltje maar gewoon tot op het einde draaien zonder te kijken. Je draait den wel best in de juiste richting want anders zal het ook tegenvallen
        If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
        flickr

        Comment

        Working...
        X