Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nissin DI866 MKII goed alternatief voor de dure, merk flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nissin DI866 MKII goed alternatief voor de dure, merk flitsers

    Heb net deze week mijn Nissin DI866 MKII binnen en heb een test op mijn website geplaatst:
    Lees hier de test

    Deze flitser is heel betaalbaar en is zeker een alternatief voor een dure Canon 580EX MKII, Nikon SB900 of de Sony HVL-F58AM.
    Ik vind de sub flitser zeer handig en de wireless mode is ook super. Ook voor de strobisten onder ons bied deze flitser veel mogelijkheden.

    Groeten Michael

  • #2
    Re: Nissin DI866 MKII goed alternatief voor de dure, merk flitsers

    kan je iets vertellen over CLS en de ondersteuning van nikon?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nissin DI866 MKII goed alternatief voor de dure, merk flitsers

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      kan je iets vertellen over CLS en de ondersteuning van nikon?
      Ja hoor, dat kan ik, ik heb zelf alleen de Canon variant getest, maar je kunt deze flitser in een Nikon en een Sony versie kopen. Je kunt de flitser aansturen via de ingebouwde flitser van de camera als deze een master flash function ondersteunt. Zo kun je bij Canon de flitser aansturen met de EOS 60D en de 7D (zo ver ik weet zijn dit de enige Canon's die dat kunnen) of met de ST-E2 (mijn Yongnuo ST-E2 stuurt deze Nissin perfect aan). Ook kun je met de Nissin als master weer een 580EX (MKII) of een 430EX (MKII) aansturen. Nikon heeft een hele serie die CLS ondersteunt. je kunt de Nissin zowel als commander of remote gebruiken. De systemen zijn niet uitwisselbaar zoals Yongnuo zometeen met hun YN565EX gaat brengen. Dus met de Canon kun je alleen Canon speedlites en camera's gebruiken en met Nikon versie alleen Nikon camera's en speedlites gebruiken (en met sony dus alleen Sony spul) Misschien komen via de USB firmware update mogelijkheid er nog extra functies bij. Ik laat ook altijd de minder goede kanten van een product zien, zo is de nieuwe versie die ik ontvangen heb niet helemaal goed, maakt nogal bijgeluiden, maar ik kan de flitser terug sturen (wat ik ook ga doen) om deze om te ruilen voor een exemplaar die dit euvel niet vertoont. Ook is het vreemd dat Nissin gekozen heeft dat de kop gaat zoomen op het moment dat je de kop gaat kantelen (mijn 430EX en 580EX speedlites gaan naar een vaste positie), maar dit kun je voorkomen door de zoom op manual te zetten. Ondanks deze schoonheidfoutjes ben ik razend enthousiast over deze flitser en denk ik dat het een succes nummer gaat worden. De flitser kost in Nederland €200,-

      Groeten Michael

      Comment


      • #4
        Re: Nissin DI866 MKII goed alternatief voor de dure, merk flitsers

        voor hetgeen ik ervan weet, of gelezen heb, is dit idd een prima ding, als alternatief voor de duurdere merkeigen flitsers ....
        Heb onlangs 3 stuks van de Yongnuo flitsers gekocht (het duurste model) slechts eentje werkt er behoorlijk de andere 2 vertonen mankementen, eentje is niet draadloos aan te sturen en de andere moet ik een paar keer opstarten voor die aanblijft en maakt bij elke flits een irritant geluid , precies of hij gaat zodadelijk uit mekaar knallen...
        Daarom kijk ik nu zelf ook naar die nissin flitsers , word dat ook niks dan zullen het toch nikon flitsers worden , daar heb ik er 2 van en die dingen werken perfect (sb900) spijtig dat ze zo duur zijn ......
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment

        Working...
        X