Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

    Dag Allen,

    Ik ben sinds kort de eigenaar van een EOS 7D en ben me nu aan het orienteren op een telelens. Ik ga binnenkort een wereldreis maken waarbij ik mij wil concentreren op portret fotografie op straat, Mensen dus fotograferen maar met een zekere afstand en met een lens om voldoende te kunnen in zoomen. Ik zit te denken aan een xx-300mm lens maar kom door de vele mogelijkheden nog niet tot een keuze.

    Graag advies van jullie, het hoeft niet perse een nieuwe model te zijn en ook niet perse een Canon. Graag ook eventueel de voor en nadelen van de adviezen die jullie geven.
    vriendelijk bedankt alvast
    Piet

  • #2
    Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

    hallo

    en wat is je budget? wat zijn verder de verwachtingen van de lens qua gewicht, scherpte, ...
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

      De Canon 70-300 IS zou vrij goed zijn, er is nu ook een "L" versie, maar die is veel duurder en zwaarder dan de gewone 70-300 IS.

      De Canon 75-300 kan je heel goedkoop vinden, maar die is optisch niet erg goed, de AF is ook traag (niet aan te raden dus, net zoals de 100-300 van dezelfde serie).

      Als je niet teveel wil uitgeven, dan is een EF-S 55-250 IS geen slechte keuze.

      Welke lens voor jou de beste keuze is, dat is afhankelijk van hoeveel je er aan wil uitgeven, en wat je ermee wil doen.
      Voor actiefotografie zal je best niet de goedkoopste lenzen kopen, want dan wordt het percentage missers groter omdat de AF trager en minder accuraat is.

      De nieuwe Tamron 70-300 VC (VC = beeldstabilisatie) is volgens de tests ook heel goed.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

        Tja Oli, dat zijn goede vragen.
        Ok eehh wat verwacht ik van de lens, zoals gezegd ga ik mij bezig houden met potret fotografie op straat en uit ervaring weet ik dat ik zowel in lichtere als donkere plekken terecht zal komen,(mijn wereldreis zal zich in de sloppenwijken van grote steden afspelen) de scherpte is dus belangrijk in al die omstandigheden. Gewicht is een punt maar niet zo belangrijk, misschien wel de grote van de lens.
        Budget, maximaal 400 maar zoals gezegd het hoeft niet een nieuw model te zijn mag dus ook een tweedehands. Belangrijk is wel, en dat is voor mij moeilijk, hoe de lens presteert t.o.v de 7d en de ervaringen die jullie hiermee hebben.

        Comment


        • #5
          Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

          Oorspronkelijk geplaatst door sonner Bekijk bericht
          ...mijn wereldreis zal zich in de sloppenwijken van grote steden afspelen...
          Dan zou ik misschien toch 2x nadenken vooraleer zo'n witte toeter mee te nemen zoals de 70-300 L, tenzij je een paar bodyguards bij de hand hebt natuurlijk.
          Kwalitatief is zo'n 70-200 L of 100-400 L waarschijnlijk ideaal voor jouw doel, maar besef dat voor die mensen in de sloppenwijken zo'n 7D met een witte toeter op waarschijnlijk meer waard is dan wat ze op een paar jaar kunnen "verdienen"...
          If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Gimli Bekijk bericht
            maar besef dat voor die mensen ...
            bedankt Olie, dit is mij bekend ik heb al een aantal weken/maanden rond gelopen in deze gebieden en ben heel groot en sterk :-)

            bedankt Black@ voor je goede adviezen, hoe verhoudt een Tamron zich tot een Canon

            Ik begrijp dus dat de 75-300 t.o.v de EF-S 55-250 IS en 70-300 IS slechter is.
            Gr, Piet

            Comment


            • #7
              Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

              Reviews:

              Canon 70-300 IS http://www.photozone.de/canon-eos/56...0300f456isapsc
              Canon 70-300 L IS http://www.photozone.de/canon-eos/57...300f456islapsc
              Tamron 70-300 VC http://www.photozone.de/canon-eos/59...0f456vceosapsc

              Canon EF-S 55-250 IS http://www.photozone.de/canon-eos/41...5250_456is_50d

              Ik heb zelf geen enkele van deze lenzen gebruikt, de 75-300 was mijn eerste telelens, en die was niet zo goed. Die heb ik toen vervangen door een 100-400, dat is de oudste lens die ik nu nog gebruik.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                Ik verkoop m'n telelens Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM.
                Van groothoek naar tele - zonder vertraging.
                Ideaal voor reisfotografie.
                Perfecte kwaliteit, absoluut veelzijdig.
                2 jaar oud. Weinig gebruikt. Zo goed als nieuw.
                De vraagprijs is 1599,00 Euro.

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                  Dat is geen telelens, maar een superzoom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                    een tweedehandse 70-200 f4?

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                      Waarom geen 85 1.8. Die gebruik ik altijd voor straatfotografie. En als het goed is om in
                      Brugge of Parijs te gebruiken, zal het in andere steden zijn nut ook wel hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                        Zo groot en sterk ben je nooit, verkijk je niet op uitgemergelde mannetjes van 150 cm. Ik zet mijn geld op hem

                        de 70/75-300mm lenzen zijn niet te groot, te zwaar en niet duur. Voor zo'n reis lijken ze mij ideaal om mensen van een afstand te fotograferen.

                        Tamron 18-270 heeft me wel pisitief gestemd voor een walkaround lens met veel mogelijkheden.
                        je hebt ook wel een aantal lenzen die tot 400 gaan sigma tokina. Maar goed als je de hele dag rond wil lopen zijn ze best zwaar en wat duurder dan de genoemde tamron.
                        Je kunt een lens tot 300mm kopen voor een prikkie en zo slecht zijn ze niet, tenzij je jarenlang proffesionele lenzen hebt gebruikt, zul je er geen last van hebben.
                        Last edited by aras; 31 mei 2011, 08:27.

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                          De canon 70-300 L is geen "grote witte toeter" - die heeft al op verschillende plaatsen de bijnaal "het stompje". Waarschijnlijk sluit die het meest aan bij wat je zoekt, maar is niet vreselijk lichtsterk en zit ook een eind boven je budget.

                          De canon 55-250 heb ik zelf gebruikt op een 450D en geeft werkelijk heel goede resultaten - met af en toe ook een aantal missers door de tragere AF. Afgaande op prijs - kwaliteit verhouding lijkt mij dat de beste keuze. Die is bovendien nog niet te zwaar om een hele dag mee rond te lopen, en de 58mm filters zijn ook al niet de duurste.
                          People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                          http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                            Een klein beetje beleefd tegendtraads zijn .....
                            Moet je werkelijk een reuze-grote tele ?
                            Een kortere lens ( bv 17-55 of een 85 ) is best bruikbaar op je snelle 7D, je valt veel minder op, en als de mensen dan toch zien dat je fotografeert is een glimlach meestal voldoende i.m.h.o. natuurlijk.
                            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS 7D gekocht, nu een (tele)lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                              Zo groot en sterk ben je nooit, verkijk je niet op uitgemergelde mannetjes van 150 cm. Ik zet mijn geld op heN

                              .
                              Zet mijn geld ook op hen hoor.

                              Waarom een tele? Meeste straatfotografen gebruiken toch 35 mm lenzen, of 50 mm vaste primes?
                              Zo val je ook minder op dan met zo'n witte toeter rond te lopen.
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment

                              Working...
                              X