Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon VR kapot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon VR kapot?

    Hi,
    gisteren vijs ik mijn 18-200 nog eens op mijne body en ik stel vast dat de lens bij het aanschakelen (van de body) 3 maal "tikt / klikt". Daarbij zie je in de zoeker het beeld van boven naar onder bewegen. Gebeurt elke keer bij het aanzetten.

    Verdere inspectie doet mij vermoeden dat de VR het niet meer doet.

    Iemand enige ervaring hoe je met zekerheid kan vaststellen dat de VR het niet meer doet?

    En, iemand enige ervaring wat een reparatie kost?

    Thx voor info.



    Roel
    Opgelet, ik ben licht-gevoelig... - D300, 18-200, 50/1.8

  • #2
    Re: Nikon VR kapot?

    Heel normaal,das de vr die in werking treedt
    Ik zet trouwens steeds de vr knop af als ik de lens van het toestel haal.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon VR kapot?

      Bij mij klikt of tikt die toch niet hoor,en ook geen bewegend beeld.is wel een 18-105,maar het vr systeem zal toch wel hetzelfde zijn..
      Marc

      Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

      Comment


      • #4
        Re: Nikon VR kapot?

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
        Heel normaal,das de vr die in werking treedt
        Ik zet trouwens steeds de vr knop af als ik de lens van het toestel haal.
        Zo een zacht tikje had ik vroeger ook, samen met wat gezoem van motortjes... Allemaal normaal.

        Maar dit is echt harder. Lijkt wel of een paar elementjes eerst "losgetrokken" moeten worden. Het lijkt als of de lens een keer of 3 moet proberen alvorens dat de VR activeert...

        Strange...

        Zonder soelaas zal ik hem eens openvijzen een van de weken. Reparatie zal wellicht meer kosten dan een nieuwe (tweedehandse) lens...



        R.
        Opgelet, ik ben licht-gevoelig... - D300, 18-200, 50/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Nikon VR kapot?

          Je kan toch testen of die nog werkt door een lage sluitersnelheid te kiezen bv 1/30 op 200mm als je dan de VR op zet of af zou je toch verschil moeten zien in scherpte.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment

          Working...
          X