Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D

    Beste mede-forummers,

    Sinds 2 jaar was ik in het bezit van een 40D, qua scherpte was ik hier altijd tevreden van. Enkele maanden geleden kocht ik een 7D en sindsdien heb ik werkelijk geen enkele scherpe foto meer, wat ik ook probeer. Ik ben geen beginner en weet hoe ik met diafragmawaardes en sluitertijden moet omgaan. Vandaag bracht ik een dagje aan een racecircuit door, en fotografeerde afwisselend met mijn 40D en 7D. wat blijkt nu, de foto's van de 40D zijn met dezelfde instellingen gewoon een pak scherper als je gaat inzoomen, ik durf zelfs zeggen dat die uit de 7D komen gewoonweg niet scherp zijn. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, of kan ik er gewoon niet meer overweg, of... ???

    De tranen lopen bijna mijn ogen uit, ik schiet de laatste maanden gewoon geen enkele deftige foto meer...

    Enige tips altijd welkom !

  • #2
    Re: Canon 7D

    en welke lens zit erop? kan zijn dat je die adjustment moet gebruiken op je 7D om de lens aan te passen.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D

      Als het geen technische kwestie is, zal het best wel eens aan jezelf kunnen liggen. Ik lees
      hier dezelfde verhalen van mensen die van een Nikon D90 de overstap hebben gemaakt op
      een D7000.
      Mensen waren begrijpelijk zeer ontgoocheld.
      Belangrijk om weten is natuurlijk ook de gebruikte lens. En vervolgens eens een voorbeeld
      plaatsen van zo'n onscherpe foto.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D

        Moet je ook niet bij Canon je in-camera beeldverwerking de verscherping verhogen voor echte scherpe beelden... bij de Nikon D7000 of D3100 bvb moet je echt naar +5 of +6!
        dslr4dummies

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D