Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D

    Beste mede-forummers,

    Sinds 2 jaar was ik in het bezit van een 40D, qua scherpte was ik hier altijd tevreden van. Enkele maanden geleden kocht ik een 7D en sindsdien heb ik werkelijk geen enkele scherpe foto meer, wat ik ook probeer. Ik ben geen beginner en weet hoe ik met diafragmawaardes en sluitertijden moet omgaan. Vandaag bracht ik een dagje aan een racecircuit door, en fotografeerde afwisselend met mijn 40D en 7D. wat blijkt nu, de foto's van de 40D zijn met dezelfde instellingen gewoon een pak scherper als je gaat inzoomen, ik durf zelfs zeggen dat die uit de 7D komen gewoonweg niet scherp zijn. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, of kan ik er gewoon niet meer overweg, of... ???

    De tranen lopen bijna mijn ogen uit, ik schiet de laatste maanden gewoon geen enkele deftige foto meer...

    Enige tips altijd welkom !

  • #2
    Re: Canon 7D

    en welke lens zit erop? kan zijn dat je die adjustment moet gebruiken op je 7D om de lens aan te passen.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D

      Als het geen technische kwestie is, zal het best wel eens aan jezelf kunnen liggen. Ik lees
      hier dezelfde verhalen van mensen die van een Nikon D90 de overstap hebben gemaakt op
      een D7000.
      Mensen waren begrijpelijk zeer ontgoocheld.
      Belangrijk om weten is natuurlijk ook de gebruikte lens. En vervolgens eens een voorbeeld
      plaatsen van zo'n onscherpe foto.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D

        Moet je ook niet bij Canon je in-camera beeldverwerking de verscherping verhogen voor echte scherpe beelden... bij de Nikon D7000 of D3100 bvb moet je echt naar +5 of +6!
        dslr4dummies

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D

          Ik heb dit probleem niet volgens mij zijn de foto's goed ik kwam van een 350D . De 5DmkII is wel nog iets beter maar de 7D is sneller.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D

            Heb je al een test gedaan om te zien of er sprake is van front - of backfocus?

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D

              Zou zeggen plaats voorbeeld foto's. En geef meer informatie over bijvoorbeeld je instellingen etc. Anders is het alleen maar gokken

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D

                Idd eerst eens enkele foto's posten met exif gegevens, en de manier van scherpstellen (welke af-punt), trek je in raw of jpeg en welke camera instellingen? Dan kunnen we verder beoordelen.
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                  Moet je ook niet bij Canon je in-camera beeldverwerking de verscherping verhogen voor echte scherpe beelden... bij de Nikon D7000 of D3100 bvb moet je echt naar +5 of +6!
                  nope wist niet eens dat dat moest bij Nikon Bij Canon is dit niet nodig hoor. Bij mij staan al die instellingen op 0, ik wil een zuviere raw schieten en nadien aanpassen zoals ik dat zelf wil

                  Volgens mij is het gewoon een probleem van zijn lensinstellingen die hij nog in zijn toestel moet inbrengen. Ik heb al gelezen dat sommige lenzen op een ouder toestel scherp zijn, en op een nieuwer toestel gewoon niet scherp mee zijn en dat door die instellingen
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D

                    Ik gebruik een 24-105mm f/4 L, een 70-200mm f/4 L en nog enkele andere (niet L) lenzen. Ik zal straks eens een testfoto maken, en de resultaten hier posten.
                    Alvast bedankt voor de hulp!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D

                      Zo, ik heb even een kleine test gedaan, hieronder een crop (focuspunt in het midden)

                      Canon 24-105mm f/4 L
                      f/4
                      1/2000 sec.
                      ISO-250
                      RAW (vervolgens in Lightroom ingeladen en export als Jpeg)

                      Resultaat met 7D:


                      Resultaat met 40D:


                      Ofwel moet ik echt eens gaan zien voor een bril, of is nu de 40D scherper dan de 7D ?

                      Alle reacties en tips welkom !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D

                        voor mij is de 7D scherper maar mijn ogen zijn niet meer van de jongste .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D

                          Volgens mij - maar ik kan dikkement verkeerd zijn - is het voorste stuk scherper op de tweede foto. Hetgeen dus mogelijk zou wijzen op een verkeerde back- of frontfocus van de lens op de 7D.
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D

                            zelfde als vorige, kan ook verkeerd zijn maar ik vind dat de linker kraag scherper is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7D

                              Ik zie daar eerlijk gezegd niet zo veel verschil tussen. Maar ik zie meestal niet veel, dus
                              dat mag geen referentie zijn.
                              Is er langs de andere kant misschien ook niet de teleurstelling dat de foto's met zo'n 7D
                              niet of nauwelijks beter zijn dan die uit een 40D?
                              Het is maar een vraagje omdat mensen vaak zien wat ze willen zien.

                              Comment

                              Working...
                              X