Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ergens onderweg (Vals infrarood)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ergens onderweg (Vals infrarood)

    Na lange afwezigheid nog eens besloten om een foto te plaatsen.
    De foto is gemaakt met een Eos 5D met een 590nanometer infraroodfilter voor de sensor.
    Bij echte infraroodopnames( +-750 nanometer en meer) krijg je na omzetting nog enkel zwart witte opnames met veel contrast. De lagere waarde van het filter dat hier gebruikt werd laat nog tinten rood blauw en geel toe na omzetting......men noemt dit faux of vals infrarood. Hopelijk vinden jullie het wel iets hebben.


















    Canon 5D(590nm infrarood) + Nikkor 14-24mm2.8G (@ 17mm)+ Cokin x-pro pol.
    Iso 160 , f18 , 1/40sec
    Last edited by RUPSELKOPKE; 28 mei 2011, 20:40.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

    Ik ben verkocht.
    catch the light before it slips away
    lose the light and you will lose your mind

    Comment


    • #3
      Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

      Welkom terug Rupsel!

      En 't is een mooie!
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

        Heel speciaal deze maar één die ik zeker kan smaken.
        Er wordt door het valse infrarood een heel aparte sfeer gecreëerd, het lijkt bijna buitenaards.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

          ik vind dit prachtig ,normaal ben ik niet voor dit soort van foto's ,maar hier maak ik zeker een uitzondering op ,heel veel dynamiek en kracht straalt deze foto uit ,knap gedaan

          Comment


          • #6
            Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

            Welkom back, Peter

            Ik ben niet voor kleureffecten, over-bewerkte foto's, dat weet iedereen ondertussen wel

            Maar wetende dat dit met aangepaste techniek zo uit de camera komt, kan ik dit wel eens smaken.

            Vooral het licht in deze foto is subliem !
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

              Ja, inderdaad sublieme licht! Knappe beeld Rupsel.
              .
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment


              • #8
                Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                Ik vind het ook een knappe foto.

                Echte infraroodfoto's vind ik vaak erover (vooral de witte bomen), maar met deze filter geef je deze foto iets fragiel en vergankelijk. Het is precies een blend van verschillende seizoenen.

                Comment


                • #9
                  Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                  we misten je werk, hou je niet in
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Welkom back, Peter

                    Ik ben niet voor kleureffecten, over-bewerkte foto's, dat weet iedereen ondertussen wel

                    Maar wetende dat dit met aangepaste techniek zo uit de camera komt, kan ik dit wel eens smaken.

                    Vooral het licht in deze foto is subliem !

                    Bedankt allemaal voor jullie reacties !

                    @Dama.
                    Je mag een goeie techniek hebben wat je wil hoor....de ir foto die ik hier plaatste zal zonder grove nabewerking met fotobewerkings software nooit uit de camera rollen zoals je hem hier nu kunt zien
                    Van dit bestand moet ik vertrekken.
                    .
                    99,9% van alle foto's die ik ooit op BD plaatste hebben enige bewerking gehad. Dat kan gaan van het verwijderen van stofjes, kleine kleuraanpassingen tot zelfs het totaal wegclonen van stukken van de inhoud welke ik storend vond. Ik weet dat het zoveel mooier staat om te kunnen zeggen dat je geen of haast geen nabewerking aan je foto's doet.....maar voor mij pers. zou dat betekenen dat ik de mensen op BD en mijzelf flink voor de gek aan het houden ben.Er zijn al veel discussies geweest op BD topics en via pm over het al da niet nabewerken van foto's. Meestal stopt de discussie bij diegenen die beweren dat ze hun foto's totaal niet nabewerkten bij de vraag of je hun origineel raw bestand dan wel eens van naderbij mocht komen bekijken of dat ze je bestand dit via mail eens wilden doorsturen. Ikzelf ga 100% voor het eindresultaat.....en indien ik daarvoor moet bewerken tot mijn computer heet loopt maakt me echt niks uit.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                      Kan dit ook wel smaken...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                        Prachtig !!
                        http://www.bertbeckers.be
                        http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                          Prachtig resultaat al had ik hem in eerste opzicht toch wat rechter gezet...alleen al voor het zicht.
                          Welcome back en laat je gaan zou ik zeggen....al is het voor je zelf..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                            Een lekkere plaat met zeer aparte kleuren.
                            Dit kan ik goed hebben,het volledige IR is voor mij iets teveel

                            gr.ron.
                            http://exhi-fotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ergens onderweg (Vals infrarood)

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Bedankt allemaal voor jullie reacties !

                              @Dama.
                              Je mag een goeie techniek hebben wat je wil hoor....de ir foto die ik hier plaatste zal zonder grove nabewerking met fotobewerkings software nooit uit de camera rollen zoals je hem hier nu kunt zien
                              Van dit bestand moet ik vertrekken.
                              .
                              99,9% van alle foto's die ik ooit op BD plaatste hebben enige bewerking gehad. Dat kan gaan van het verwijderen van stofjes, kleine kleuraanpassingen tot zelfs het totaal wegclonen van stukken van de inhoud welke ik storend vond. Ik weet dat het zoveel mooier staat om te kunnen zeggen dat je geen of haast geen nabewerking aan je foto's doet.....maar voor mij pers. zou dat betekenen dat ik de mensen op BD en mijzelf flink voor de gek aan het houden ben.Er zijn al veel discussies geweest op BD topics en via pm over het al da niet nabewerken van foto's. Meestal stopt de discussie bij diegenen die beweren dat ze hun foto's totaal niet nabewerkten bij de vraag of je hun origineel raw bestand dan wel eens van naderbij mocht komen bekijken of dat ze je bestand dit via mail eens wilden doorsturen. Ikzelf ga 100% voor het eindresultaat.....en indien ik daarvoor moet bewerken tot mijn computer heet loopt maakt me echt niks uit.
                              Was effe schrikken toen ik dat origineel bestand zag !
                              Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ?

                              Ik kan je volgen wat dat nabewerken betreft. Da's de eigen keuze van de fotograaf.
                              Ik hou het het liefst zo natuurlijk mogelijk, waarbij ik de werkelijjkheid als referentie gebruik.
                              Ik zou niet kunnen wat sommigen hier doen qua bewerking. Ik heb de skills niet, maar heb vooral de schrik dat het onecht, onnatuurlijk overkomt, en het er dik op ligt dat het geshopt is (en dan bedoel ik niet de basisbewerkingen curves, witbalans, zelfs niet layer-blending).
                              Soms krijg je dan zo reacties van "leken" : "A ja, niet moeilijk om zo foto's te maken, met photoshop".
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X