Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opbergen toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opbergen toestel

    Beste,

    Hoe bergen jullie de camera op? Lens naar boven gericht of lens naar beneden in de opbergtas? Is in het tweede geval de continue druk op objectief niet "schadelijk" of als je de tas wat hardhandiger neerzet?

    Thanks.

    Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

  • #2
    Re: Opbergen toestel

    In een goede "toploader" is dat nooit het geval. Het volledige toestel wordt degelijk ondersteund.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: Opbergen toestel

      Van het harder neerzetten van je rugzak, wel, je camera + lenzen zitten nu wel veilig weg, maar natuurlijk wil dat nog niet zeggen dat je er mee mag gaan gooien, maar ze kunnen toch wel een tik verdragen (enerzijds door de rugzak en zelfs heeft een camera en lens ook wel wat stevigheid).

      Persoonlijk heb ik momenteel enkel maar een draagzak waarin lenzen en body apart zitten, heb het geld niet om een fancy rugzak te kopen (die trouwens vaak wel TE vaak opvalt in mijn opinie)
      Groeten Jonathan

      Comment


      • #4
        Re: Opbergen toestel

        Het hangt allemaal ook van de tas af. Mijn Billingham tassen hebben bijna 3cm oerdegelijk schuim onderin zitten, dat vangt wel wat op. Maar het is altijd beter de camera in de teugels te hangen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Opbergen toestel

          Ik heb een Lowepro TZL en daar zit mijn toestel (Canon 50D) steeds met de lens naar
          beneden in, beschermd door de zonnekap.

          Comment


          • #6
            Re: Opbergen toestel

            Dus als ik het goed begrijp maakt het niet zo uit en kan men de motor of dergelijke in de lens niet beschadigen door er soms wat druk op te zetten door de lens naar beneden te plaatsen in de opbergtas. Dankjewel voor de reacties!
            Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

            Comment


            • #7
              Re: Opbergen toestel

              die camera's en lenzen zijn niet van porselein hoor, kunnen wel tegen een stootje

              Comment


              • #8
                Re: Opbergen toestel

                Met lens naar onder werk je tevens het terechtkomen van stof op de sensor tegen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Opbergen toestel

                  Steek gewoon je toestel in je zak, zoals je zak 's morgens in je onderbroek...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opbergen toestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Steek gewoon je toestel in je zak, zoals je zak 's morgens in je onderbroek...
                    denk dat je toestel nog meer tegen een stoot kan dan ...

                    Ch.
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment

                    Working...
                    X