Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 naar D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80 naar D90

    Hallo

    is de overstap van een D80 naar een D90 de moeite of toch maar voor hoger gaan bv D 300(s)

    Mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: D80 naar D90

    Ligt er een beetje aan waarvan je nu niet tevreden bent.

    Comment


    • #3
      Re: D80 naar D90

      Wanneer je de stap zet om een upgrade te doen, zou ik de D90 overslagen. Je zal pas echt verschil ondervinden wanneer je naar een D7000 of D300(s) gaat.

      Komende van een D80 lijkt een D7000 mij de meest logische keuze. De beeldkwaliteit is er fors op vooruit gegaan (overtreft zelfs de D300s), maar ook de body is een stuk steviger geworden (magnesium). Je zal versteld staan van het verschil.

      Succes met je beslissing!
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: D80 naar D90

        De meerwaarde in beeldkwaliteit komt er pas dan uit als je heel goed glas hebt!
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: D80 naar D90

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          De meerwaarde in beeldkwaliteit komt er pas dan uit als je heel goed glas hebt!
          Wanneer je tot het uiterste wil gaan (pixelniveau) wel ja. Maar de voordelen van dynamisch bereik, lichtmeting, autofocus heb je ook met de "gewone" lenzen.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: D80 naar D90

            Daar gaan we weer!!! Waarom de D90 overslaan???
            @Pechje ik kan je garanderen dat de D90 een zeer goed toestel is..die meer foutjes toegeeft dan bv de D7000.

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: D80 naar D90

              Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
              Hallo

              is de overstap van een D80 naar een D90 de moeite of toch maar voor hoger gaan bv D 300(s)

              Mvg
              D90, absoluut! buiten de autofocus is zowat alles verbeterd...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: D80 naar D90

                Hangt er een beetje van af welk hoopje glas je hebt en wat de beperkingen zijn van de D80 in jouw situatie.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: D80 naar D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Daar gaan we weer!!! Waarom de D90 overslaan???
                  @Pechje ik kan je garanderen dat de D90 een zeer goed toestel is..die meer foutjes toegeeft dan bv de D7000.
                  Voel je je weer aangevallen?
                  Er is toch niks mis met mijn (vrijblijvend) advies? Iemand die wil upgraden, wil misschien wel een camera met de meest recente techniek er in.
                  De D90 is een verbetering tov de D80, maar de D300 of D7000 is een forse verbetering tov D80.

                  De keuze is aan de TS en afhankelijk van hetgeen hij precies wil bereiken met die upgrade.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: D80 naar D90


                    Comment


                    • #11
                      Re: D80 naar D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                      Voel je je weer aangevallen?
                      Er is toch niks mis met mijn (vrijblijvend) advies? Iemand die wil upgraden, wil misschien wel een camera met de meest recente techniek er in.
                      De D90 is een verbetering tov de D80, maar de D300 of D7000 is een forse verbetering tov D80.

                      De keuze is aan de TS en afhankelijk van hetgeen hij precies wil bereiken met die upgrade.
                      @Wivo sorry maar ik voel me helemaal niet aangevallen...ik denk eerder jij....je mag zeker vrijblijvend advies geven dat is je taak hier,maar dat mag ik ook. De topicstarter vroeg of de D90 een verbetering is t.o.v. de D80,ik heb niks gelezen over de D7000,plus ik vind het dan altijd straf dat ze de best verkochte Nikon de D90 nml...naar de prullenmand verwijzen....als je gewoon aan fotografie doet zoals de meeste onderons heb je aan die 16mp niks meerwaarde....de beeldkwaliteit van een D90 t.o.v. een D7000 is nagenoeg hetzelfde tot zeker A4-formaat. Trouwens een D90 is zeker niet beter qua beeldkwaliteit dan een D80 enkel veel beter in ruisprestaties en nieuwere sofware uiteraard....de TS heeft ook niet vermeld waarvoor hij de camera gaat gebruiken en bovenal wat zijn budget is....

                      dus evengoede forumvrienden

                      grtz

                      templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D80 naar D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        Wanneer je de stap zet om een upgrade te doen, zou ik de D90 overslagen. Je zal pas echt verschil ondervinden wanneer je naar een D7000 of D300(s) gaat.

                        Komende van een D80 lijkt een D7000 mij de meest logische keuze. De beeldkwaliteit is er fors op vooruit gegaan (overtreft zelfs de D300s), maar ook de body is een stuk steviger geworden (magnesium). Je zal versteld staan van het verschil.

                        Succes met je beslissing!
                        Volledig mee eens. Vooral de D7000 is qua beeldkwaliteit en iso beter.
                        Ik heb zowel de D300s als de D7000, kan er dus ook een vergelijking van maken.
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • #13
                          Re: D80 naar D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                          @Wivo sorry maar ik voel me helemaal niet aangevallen...ik denk eerder jij....je mag zeker vrijblijvend advies geven dat is je taak hier,maar dat mag ik ook. De topicstarter vroeg of de D90 een verbetering is t.o.v. de D80,ik heb niks gelezen over de D7000,plus ik vind het dan altijd straf dat ze de best verkochte Nikon de D90 nml...naar de prullenmand verwijzen....als je gewoon aan fotografie doet zoals de meeste onderons heb je aan die 16mp niks meerwaarde....de beeldkwaliteit van een D90 t.o.v. een D7000 is nagenoeg hetzelfde tot zeker A4-formaat. Trouwens een D90 is zeker niet beter qua beeldkwaliteit dan een D80 enkel veel beter in ruisprestaties en nieuwere sofware uiteraard....de TS heeft ook niet vermeld waarvoor hij de camera gaat gebruiken en bovenal wat zijn budget is....

                          dus evengoede forumvrienden

                          grtz

                          templar
                          Je moet toch ook inzien dat de d90 gedeclasseerd is door de d7000.

                          De tijd staat immers niet stil.
                          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                          Comment


                          • #14
                            Re: D80 naar D90

                            @Henri1 Dat is waar wat ge zegt,de tijd staat zeker niet stil...en wat de D7000 betreft zeg ik ook niet dat hij slecht is! Zeker de meerdere mogelijkheden zijn top t.o.v. de D90.
                            Maar qua beeldkwaliteit op gewoon formaat moet hij niet onderdoen tegen de D7000 vind ik,en qua ruis tot 1600iso ook niet....koop er zelf één en vergelijk ze...ge kunt nu een D90+16-85VR kopen voor nog geen 1000 euro,dan heb je een goed toestel en een zeer goede lens... Maar oké ik leg me er bij neer dan...aan de TS koop een D7000....zeker geen slechte aankoop.

                            Grtz

                            Templar
                            Last edited by Templar; 30 mei 2011, 12:31.
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment

                            Working...
                            X