Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

    Hoewel er toch al een aantal topics bestaan over groothoeklenzen, heb ik niet mijn antwoord gevonden. Ik zoek een groothoeklens voor een NIKON, die in staat is om een zo groot mogelijk deel in beeld te nemen van oa keukens. Hij zou in het bedrijf gebruikt moeten worden om geplaatste werken te kunnen fotografen, en dan meer bepaald keukens en badkamers. Dus indien mogelijk ook vrij lichtsterk, omdat het steeds om binnenopnames gaat. De ruimtes zijn soms zeer klein, zodat afstand nemen tot het onderwerp dikwijls nagenoeg onmogelijk is om een goed beeld te kunnen vastleggen.
    Iemand suggesties? De vraag werd mij gesteld, en hoewel ik vrij veel met amateur fotografie bezig ben, heb ik hier toch de ervaring niet in om een goed advies te geven.
    Graag jullie ideeen, als kenners....

  • #2
    Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

    Sigma 10-20 f/4-5.6 en een statief. Lichtsterk hoeft toch niet voor stilstaande onderwerpen.

    Let altijd goed op dat de camera perfect horizontaal staat, bij interieurfotografie is een omvallende muur echt niet mooi.

    Comment


    • #3
      Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door engeltje Bekijk bericht
      Hoewel er toch al een aantal topics bestaan over groothoeklenzen, heb ik niet mijn antwoord gevonden. Ik zoek een groothoeklens voor een NIKON,
      welke camera? crop of fullframe?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

        fullframe zal op dit moment nog iets te hoog gegrepen zijn, gezien de bediener eigenlijk niet zo thuis is op fotografeergebied. Het zal een instapmodel worden met een groothoeklens. Beter een goed basismodel met een groothoeklens naar mijn mening dan gesofisticeerd spul, waar eigenlijk geen goede foto's uit rollen omdat de gebruiker er niet mee kan werken. Niet gezegd dat er later naar overgestapt kan worden. Ikzelf heb Nikonlezen maar geen groothoek, en ben daar dus ook niet in thuis, vandaar de vraag.
        Stel, mijn body is nu een D90, wat kan daar op om zulke kamers op een zo ruim mogelijk gebied vast te leggen.
        Ze gaan nog overgaan tot de aankoop van een NIKONbody met daarop dus een groothoeklens. Reden voor de Nikon is het feit dat ik zelf ook met Nikon werk, en we dus lenzen kunnen uitwisselen indien nodig..

        Comment


        • #5
          Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

          Sigma 8-16 zal het grootste deel van de interieurs weergeven, maar of dat dan nog mooi toont voor demo? Het gaat er toch ook om om het iets wat realistisch weer te geven en niet op de foto een badzaal en in het echt een krappe douchecel.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

            [QUOTE=hjanssen;3135741? Het gaat er toch ook om om het iets wat realistisch weer te geven en niet op de foto een badzaal en in het echt een krappe douchecel.[/QUOTE]

            neenee, dat is de bedoeling. maakt niet uit als de muren er krom door trekken.

            Ik heb een tijdje de Nikkor 12-24 f/4 gehad. Misschien de duurste die je kan vinden op gebied van UWA's, maar een echte superlens. Wel een groot lomp ding.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              neenee, dat is de bedoeling. maakt niet uit als de muren er krom door trekken.
              Bij een 8-16 zullen de muren niet krom trekken, er staan hier op BD nog enkele opvallende voorbeeldje van deze lens en alles recht en dan is asltijd nog software.

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              Ik heb een tijdje de Nikkor 12-24 f/4 gehad. Misschien de duurste die je kan vinden op gebied van UWA's, maar een echte superlens. Wel een groot lomp ding.
              Dit natuurlijk niet de duurste, dat zal de Nikkor 14-24 wel zijn, maar eigenlijk gelijk aan beeldhoek op FX als de 8-16 op DX.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

                Maakt niet uit als de muren er krom door trekken.
                Dan haal je het toch even door ShiftN dan zijn de muren en kasten ook weer recht. Voordeel het is nog gratis ook.
                Wat spul van Nikon, Sigma, Metz, Qihe, Hoya, Sekonic, Spider en Yongnuo.

                De fotograaf maakt de foto, de camera is slechts een hulpmiddel!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikongroothoeklens voor kamerfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  neenee, dat is de bedoeling. maakt niet uit als de muren er krom door trekken.

                  Ik heb een tijdje de Nikkor 12-24 f/4 gehad. Misschien de duurste die je kan vinden op gebied van UWA's, maar een echte superlens. Wel een groot lomp ding.

                  Zeker een fijn lensje, maar bepaald compact en vrij licht lijkt me toch
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment

                  Working...
                  X