Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10-22 : x- oneindig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10-22 : x- oneindig

    Ik heb m'n toestel nu niet bij de hand maar voor de zoomring is er er een 2de element dat je kan draaien tot het teken 'oneindig' maar ik heb geen idee waarvoor dit dient??
    flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

  • #2
    Re: Canon 10-22 : x- oneindig

    om scherp te stellen..

    Comment


    • #3
      Re: Canon 10-22 : x- oneindig

      en hoe werkt dat dan precies? er is toch autofocus?

      flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Canon 10-22 : x- oneindig

        het kind heeft een naam ) focus ring

        edit:

        dit is dus voor als autofocus afstaat dan? op kitlens was scherpstellen aan de andere kant van zoomdinges
        flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 10-22 : x- oneindig

          Dus er bestaan mensen die voor 1000€ spullen kopen en geen idee hebben wat scherpstellen is.
          Dat is op zich niet zo erg, maar het dan hier komen vragen is wel erg...

          Gaat heen en leest u zich maar eens in.....

          Comment


          • #6
            Re: Canon 10-22 : x- oneindig

            ik gebruik zo goed als altijd autofocus adhv de focuspunten...en bij deze heb ik voornamelijk van heeel dichtbij getrokken, dus geen nood aan mfocus ;-)
            1)Deze lens heb ik nog niet op mfocus gezet
            2)bij kitlens was het vooraan het object (weg van de camera) om scherp te stellen

            ik dacht dat dit dus nog iets 'anders' was
            flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 10-22 : x- oneindig

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Dus er bestaan mensen die voor 1000€ spullen kopen en geen idee hebben wat scherpstellen is.
              Dat is op zich niet zo erg, maar het dan hier komen vragen is wel erg...

              Gaat heen en leest u zich maar eens in.....
              Ik lees regelmatig hier dat domme vragen niet bestaan, maar wel domme antwoorden...zou dit er één zijn
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                Hilarische topic gewoon, ok, we zijn ook allemaal ergens moeten beginnen, maar dit slaagt toch alles.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                  Straks gaat er nog iemand vragen hoe het kan dat zijn lens, die toch duidelijk met de lensdop erop geleverd is, geen toonbare beelden geeft....
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Straks gaat er nog iemand vragen hoe het kan dat zijn lens, die toch duidelijk met de lensdop erop geleverd is, geen toonbare beelden geeft....
                    Dat kan wel degelijk als er te veel stof op die lensdop zit.
                    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                      achteraf gezien een domme vraag. Maar ik ben blij dat ik het nu weet. Ik wist dus niet dat dit een element was voor scherpstellen...Kan ik er aan doen dat de focus ring bij kitlens aan de andere kant van de zoomring zit. Ik dacht dus dat op die uwa lens de focus ring hetzelfde zat als kitlens maar wegens enkel gebruik op af heb ik nog niet manueel moeten scherpstellen. Ik dacht dus dat dit een 3de ring was met als functie 'onbekend'

                      Aja lensdop... Ik dacht al dat m'n foto's met die lens sterk onderbelicht waren.
                      flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Dus er bestaan mensen die voor 1000€ spullen kopen en geen idee hebben wat scherpstellen is.
                        Dat is op zich niet zo erg, maar het dan hier komen vragen is wel erg...

                        Gaat heen en leest u zich maar eens in.....
                        flickr - level: enthousiaste beginner ;-)
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                          Hehe, ik ben blij dat je de grappige antwoorden goed opneemt, maar even het boekje dat bij de lens zat bij de hand nemen was wsl makkelijker geweest, maar het is idd een beetje vreemd dat de ringen omgedraaid zijn, als je veel lenzen door elkaar gebruikt pak je toch vaak even naar de verkeerde, maar het zal wel nodig geweest zijn voor de lensconstructie.
                          Irritanter vind ik dat verschillende merken vaak in verschillende richtingen draaien, ik geraak er niet aan gewend.
                          Je hebt nog geluk dat je geen Nikon hebt gekocht, daar heb je op veel lenzen nog een diafragmaring ook
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Je hebt nog geluk dat je geen Nikon hebt gekocht, daar heb je op veel lenzen nog een diafragmaring ook
                            Draait die lensvatting ook niet andersom?
                            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 10-22 : x- oneindig

                              Ten opzichte van Canon idd, de eerste paar keer dat ik lenzen wilde wisselen op een geleend Nikon toestel was dit wel even een verrassing, ik dacht even dat de lens vast zat
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment

                              Working...
                              X