Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera onder de 150 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera onder de 150 euro

    Hallo, voor mijn moeders verjaardag wil ik graag een camera cadeau geven in de prijsklasse 100-150 euro (give or take). Het budget is flexibel maar aangezien ze een technofoob is zal ze de technische snufjes bij sommige modellen niet optimaal benutten.

    Nu ben ik zelf niet zo thuis in het compactsegment, hoewel mijn merkvoorkeur uit gaat naar Canon. Ze zal de camera niet handmatig willen instellen, dus het lijkt me handig als het er een is die de AWB, belichting, etc. een beetje goed regelt. Verder denk ik dat een beetje lichtsterke lens haar wel gaat helpen, zo'n beetje vanaf F2.8 groothoek. Beeldstabilisatie is een pré. Optische zoom, megapixels niet zo belangrijk.

    Zat zelf te kijken naar de Canon A3100 IS. Dit is echter een redelijk goedkoop dingetje dus met het budget kunnen we misschien wat meer lichtsterkte / betere ISO-prestaties verkrijgen.

    Suggesties?

  • #2
    Re: Compactcamera onder de 150 euro

    als ge er nog 1 kunt vinden ; ixus 105 voor109€ of de ixus 130 voor 150€ ongeveer

    de ixus 115hs .......

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera onder de 150 euro

      Heb gisteren voor mijn opa een Nikon Coolpix S2500 gekocht om dezelfde redenen als jij aanhaalt.
      Ik heb hem opgeladen en een paar testfoto's mee genomen in het donker (slechte lichtomstandigheden).
      Flits ging automatisch af en er kwam deftig beeld uit (op pc bekeken)
      Was wel ruis te zien, maar stoorde niet ( je moet ook niet TE veel van zo'n compactje verwachten)
      Smile shutter, automatische instellingen, ... kortom echt een compactje voor iemand die er niets van af kent ( of vanaf wilt kennen)
      Dacht wel dat in groothoek diafragma F3.3 is, maar levert nog steeds mooie resultaten.
      Batterij op te laden in de camera zelf met USB (lader meegeleverd),
      maar de batterij kan er uit genomen worden.
      Oh ja, hij koste 99 euro, dus zit binnen je budget.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment

      Working...
      X