Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor foto lenzen aanpassen voor cine gebruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor foto lenzen aanpassen voor cine gebruik

    Ik zou graag mijn reeks Nikkor MF lenzen laten aanpassen voor video gebruik.
    Dwz. de clicks verwijderen in de diafragmaring, een vaste focusring voor follow focus bevestigen en eventueel ook een zonnekap van dezelfde diameter op iedere lens zodat de matbox niet telkens aangepast moet worden.
    In de VS zijn er een aantal plekken waar je deze aanpassing kan laten uitvoeren:





    Kent er iemand een zaak in Belgie/Nederland/Duitseland of de rest van Europa waar ze zo'n aanpassingen doen?

    Mvg,

    Bram

  • #2
    Re: Nikkor foto lenzen aanpassen voor cine gebruik

    Oorspronkelijk geplaatst door bramski Bekijk bericht
    Ik zou graag mijn reeks Nikkor MF lenzen laten aanpassen voor video gebruik.
    Dwz. de clicks verwijderen in de diafragmaring, een vaste focusring voor follow focus bevestigen en eventueel ook een zonnekap van dezelfde diameter op iedere lens zodat de matbox niet telkens aangepast moet worden.
    In de VS zijn er een aantal plekken waar je deze aanpassing kan laten uitvoeren:





    Kent er iemand een zaak in Belgie/Nederland/Duitseland of de rest van Europa waar ze zo'n aanpassingen doen?

    Mvg,

    Bram
    Bij mijn weten bestaan die echt niet hoor, Duclos is uiteraard de bekendste en de beste, vraag maar aan Philip Bloom. Maar ze voeren ook uit naar het buitenland he!

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor foto lenzen aanpassen voor cine gebruik

      ik vond ondertussen deze link:



      "I´ve just had some of my Nikkors declicked by Nikon Service here in Munich, Germany.
      On some lenses the iris wheel is *very* loose. You could almost change it by looking at it. This might be a problem on set."




      In Munchen blijkbaar door Nikon zelf maar precies niet zo'n goede service.

      In London heb je Nicholas Cameras maar daar kan je alleen telefonisch terecht en geven ze zeer weinig informatie, zoals bv de prijs.




      "I love my Canon FD 85 f1.2L, very sharp, long focus travel, a real light sucker.
      "'I'd love to get it Cinimatised. Nicholas Cameras at Mornington Crescent in Camden offers such a service. Need to get some pricing...
      "

      Ik stuur de lenzen liever niet op naar de US, bovendien is de wachttijd groot dus zoek nog verder naar een goede oplossing dichterbij.

      grtz

      Comment

      Working...
      X