Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

    Hallo,

    Ik ben hier nieuw op dit forum dus vergeef me men gebrek aan technisch intellect op het vlak van lensen.

    Ikzelf heb al 2 jaar een olympus E420 camera gekocht wat me toenertijd ideaal leek om met fotografie te beginnen. Ik heb ook enkele lenzen erna gekocht.

    Nu heb ik een "oude lens" gekregen van een familielid die onlangs gestopt is met fotografie.

    Het gaat over een SIGMA APO 170-500mm 1:5-6:3 lens.

    Nu is mijn vraag of er een adapter bestaat om deze SIGMA lens op mijn four third Olympus toestel te plaatsen?

    Bedankt
    Last edited by Filip1234; 24 mei 2011, 16:37.

  • #2
    Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

    Mijn vraag is dan: WELKE bajonet heeft die "oude lens" , want 86 mm zegt mij niks.
    Dus merk/type....

    Comment


    • #3
      Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

      Beste,

      Ik heb even gegoogeld en heb dit gevonden op een Engelse site ;

      Focal Length 170-500mm F5-6.3DG
      • Minimum Aperture F32
      • Lens Construction 13 Elements in 11 Groups
      • Angle of View 14.5°- 5°
      • Number of Diaphragm Blades 9pcs
      • Minimum Focusing Distance 300-320cm (118.1-125.9“)
      • Maximum Magnification 1:6.6
      • Filter Size 86mm
      • Lens Hood Bayonet Type Hood
      • Dimensions Diameter 92.5mm (3.6”) x Length 232mm (9.1“)
      • Weight 47.4oz
      • Available fittings Sigma AF

      En het merk is van Sigma (zoals beschreven in de vraag )

      Zelf kan ik er niets over zeggen want ik weet niet wat voor een bajonetsluiting dit is.... :S

      Comment


      • #4
        Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

        Misschien is het handig voor de kenners om er een fotootje van te plaatsen?
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Filip1234 Bekijk bericht
          Beste,


          • Available fittings Sigma AF

          En het merk is van Sigma (zoals beschreven in de vraag )

          Zelf kan ik er niets over zeggen want ik weet niet wat voor een bajonetsluiting dit is.... :S

          De filtermaat is dus 86mm en de bajonet Sigma.
          In principe is het mogelijk deze lens mechanisch te monteren met een passende adapter op Olympus, maar je zal er niet heel gelukkig mee worden, want de lens kan alleen vol open gebruikt worden (er is geen elctrische koppeling) en er moet handmatig scherpgesteld worden (zal niet meevallen met de kleine zoeker)

          Comment


          • #6
            Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

            Het mechanisch monteren, daar dacht ik ook aan en ken iemand die dit voor me wel zou doen. Natuurlijk moet ik dan een losse four third bajonet vinden om de huidige bajonet van de Sigma lens te vervangen.En ik heb geen flauw idee waar ik dit moet zoeken?

            Daarom zoch ik naar een alternatief, een mount adapter/tussenring/...die mss een gemakkelijkere oplossing zou bieden.

            Maar wat bedoeld u met "de lens kan alleen vol open gebruikt worden (er is geen elctrische koppeling)"? Bedoeld u dat de lens enkel dan volledig open/ingezoomd een degelijk resultaat bekomt ??

            De handmatige scherpstelling is geen probleem

            Comment


            • #7
              Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

              Vol open= het diafragma blijft altijd openstaan.
              Hoeft geen bezwaar te zijn, maar in de praktijk wil je toch vaak wel een of 2 stoppen kunnen afstoppen.

              Comment


              • #8
                Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                De conclusie dat de bajonet Sigma is lijkt me voorbarig. Eerst uitzoeken dus op welk merk de lens eerst gezeten heeft, je kennis is wel gestopt, maar zal toch wel weten op welke body het past
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                  • Available fittings Sigma AF

                  Need i say more?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    • Available fittings Sigma AF

                    Need i say more?
                    Ja , you need to say more
                    dat heeft de topic starter gevonden als uitleg op een engelse site
                    voor hetzelfde geld stond daarbij de technische gegevens pentax fitting ofzo
                    dus daar kan je totaal niet op verder gaan
                    Need I say more?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                      J
                      voor hetzelfde geld stond daarbij de technische gegevens pentax fitting ofzo

                      Aha, een betweter...

                      Nee, dat stond er niet.
                      Gewoon copy&paste

                      Overigens maakt het geen fluit uit, want Voor FT werd die lens nooit gemaakt en daarom is hij onbruikbaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Aha, een betweter...

                        Nee, dat stond er niet.
                        Gewoon copy&paste

                        Overigens maakt het geen fluit uit, want Voor FT werd die lens nooit gemaakt en daarom is hij onbruikbaar.
                        Nee de lens is niet noodzakelijk onbruikbaar er zijn voor FT dacht ik ook adapters gemaakt waardoor lenzen met een ander bajonet bruikbaar zouden kunnen zijn, dus de fitting kan wel degelijk een rol spelen.... en indien ik fout ben bij voorbaat mijn verontschuldigingen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                          In ieder geval, bedankt voor jullie "uitleg".

                          Ik heb hetzelfste gepost op andere forum's en daar ben ik wel wat wijzer uit gevonden.
                          Ze wisten direct over wat voor lens het ging en bajonet,...zonder enige extra uitleg en ik heb nu ook van iemand daar de optie gekregen om een adapter te kopen, nieuw voor €30 voor deze lens te doen plaatsen op een mijn four third bajonet van mijn fototoestel.

                          Toch bedankt voor jullie hulp, en een kleine tip. Ik heb totaal geen idee waar jullie het hebben over dat van copie past? Alles staat op google, foto's tekst, uitleg, ik weet niets van technische zaken of waar te zoeken, jullie normaal wel....Dus van plaats heel de tijd vragen zelf te stellen, zoek eens iets op aub als ik hetzelf niet goed weet...

                          Filip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                            Manman, triestig dit, echt waar, maar je hebt tenminste gelijk dat je er niks van weet.
                            Veel plezier met een adapter die wsl voor de verkeerde mount zal zijn..
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Adapter voor Sigma APO lens compatibel met Four Third ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                              Nee de lens is niet noodzakelijk onbruikbaar er zijn voor FT dacht ik ook adapters gemaakt waardoor lenzen met een ander bajonet bruikbaar zouden kunnen zijn, dus de fitting kan wel degelijk een rol spelen.... en indien ik fout ben bij voorbaat mijn verontschuldigingen.
                              Het probleem is niet zozeer de FT bajonet zelf, want die is zeer geschikt voor vreemde lenzen.
                              Het probleem is de diafragmabesturing van redelijk recente vreemde lenzen.
                              Qua oud spul (ouder dan 25 jaar ) gaat vrijwel alles erop.

                              Comment

                              Working...
                              X