Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

    Heb al even de topics doorgelezen van wat er hierover bekend is en daar heb ik al wat van geleerd maar vraag toch nog even specifiek advies als dat kan

    Een vriendin van mij is hoogzwanger en we willen proberen een shoot te doen met de dikke buik uiteraard. Gewoon voor de fun, leuk voor hun en handig voor mij.
    Nu ik nog een beginner ben en nog niet alle materialen in bezit heb kan ik wel wat advies gebruiken met wat er mogelijk is...

    Het plan tot nu toe:
    - Locatie: in de huiskamer, begin van de avond waarschijnlijk
    - Achtergrond: wit laken of zwart laken (gestreken om vouwen te voorkomen, zal proberen het 'model' niet te dicht bij de achtergrond te plaatsen)
    - Ik ga zelf een reflectiescherm maken van alumiumfolie.
    - Heb nog geen flitser, is dit nodig? Kan wel met gewone lampen werken om te belichten. Nog advies betreft de opstelling hiervan? Do's and Don'ts ?
    - Kleding (kleur) advies voor het model?
    - Gebruik mijn camera (zie onderschrift) binnenkort zal ik nog een 50 mm f1.8 aanschaffen.

    Moet ik nog ergens rekening meehouden of hebben jullie nog tips voor mij?

    Alvast bedankt!
    Gr. Laura
    -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

  • #2
    Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

    ik zou zeker op 50mm blijven of hoger als je nog lenzen hebt.
    die 1,8 zal je wel meer toelaten om te spelen met de DOF bv op f2

    kledij bij voorkeur eenvoudig houden van "design", kleur maakt niet uit zolang er maar geen prints op staan of teveel tirlantijntjes aan hangen.

    Comment


    • #3
      Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

      ik zou 's morgens fotograferen, dan is het licht meestal redelijk goed.
      als je de foto's in de woonkamer wil nemen zou ik ofwel een lichtsterk objectief gebruiken ofwel toch met flits hoor...

      achtergrond in elkaar knutselen kan, maar vind ik persoonlijk niet nodig. Ik hou persoonlijk meer van spontane foto's in hun gewone omgeving..

      Heb je ook al gedacht om foto's te gaan nemen op locatie? hoeft toch niet perse thuis te zijn? Met deze mooie zonnige dagen kan je buiten zo'n heerlijke foto's maken....

      succes!
      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

      Comment


      • #4
        Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

        Ga ook eens van boven af fotografen als de as moeder tegen iets staat, je krijgt dan verrassende resultaten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

          Ge kunt haar aan't ramen zetten. En een silhouet maken.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

            binnen in huis is dikwijls veel moeilijker als buiten... er staat altijd iets in de weg... of je moet over een loft beschikken... of een studio...

            wees creatief en gebruik de omgeving... een reflectiescherm met assistent is alles wat je nodig hebt...

            voorbeeldjes







            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

              Bedankt voor de reactie's .. Daar kan ik zeker wat mee!
              Buiten is ook wel leuk inderdaad! Wel wat meer afhankelijk van het weer...
              Trouwens mooie foto's!

              Een reflectiescherm is misschien wel handig om aan te schaffen i.p.v zelf in elkaar te flansen... Die 5 in 1 is leuk om mee te beginnen en ook nog betaalbaar . Dat in combi met de 50mm f1.8 moet goedkomen.
              Leuk krijg er nu al zin in
              -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

              Comment


              • #8
                Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

                Oorspronkelijk geplaatst door Laga Bekijk bericht
                Een reflectiescherm is misschien wel handig om aan te schaffen i.p.v zelf in elkaar te flansen... Die 5 in 1 is leuk om mee te beginnen en ook nog betaalbaar . Dat in combi met de 50mm f1.8 moet goedkomen.
                Leuk krijg er nu al zin in
                persoonlijk vind ik een grote ISOMO-plaat, aan één kant met zilverpapier beplakt (eerst een beetje kreuken), kwalitatief beter als reflector dan een 5-in-1... alleen is een 5-in-1 makkelijker te transporteren...

                de plaat geeft mooier egaal licht, de 5-in-1 veroorzaakt nogal wat hotspots...
                Last edited by d_oracle; 26 mei 2011, 17:28.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

                  tijd nemen, rapport maken met model. Er voor zorgen dat je beide in de juiste stemming bent.

                  veel mensen die maar eens af en toe portretten maken kijken daar los over.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog tips voor 1e poging zwangerschapsfotografie?

                    Ik zou ook adviseren om buiten aan de slag te gaan, het weer in acht nemend uiteraard. Om een laken kreukvrij in beeld te krijgen als achtergrond is niet eenvoudig, terwijl de mooie voorbeelden hierboven laten zien dat een natuurlijke omgeving even mooi kan zijn... Zowel jij als fototgraaf als het model zelf gaan denk ik ook iets meer "op hun gemak" zijn, wat de resultaten alleen maar ten goede zal komen.

                    Succes!

                    Roeland
                    www.135mm.be
                    @135mm_leuven
                    info@135mm.be

                    Comment

                    Working...
                    X