Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaringen vogelfotografie

    Beste,

    Ik ben op zoek naar een (betaalbare) tele voor vogelfotografie. (zie ook gezocht).
    Die witte toeters van canon zijn buiten m'n bereik, dus zoek ik ervaringen bij de alternatieven.

    Zelf heb ik vroeger nog een Bigma gehad die het goed deed zolang er voldoende licht was. Al m'n pics zijn gemaakt op 500mm (475) met f6.3 of hoger om voldoende scherpte te krijgen.

    Heeft iemand ervaring met volgende lenzen en hoe ze zich tot elkaar verhouden ?
    - Sigma 120-300 2.8 + 2x TC. (veel kritieken, maar nog geen foto's van gezien).
    - Sigma 500 4.5.

    Grz,
    Sven

  • #2
    Re: ervaringen vogelfotografie

    vraag het es aan hellcat hier!!
    heeft die combo en gebruikt die ook wel es.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: ervaringen vogelfotografie

      Zelf geen ervaring met de 500mm f4.5 maar daar zijn echt schitterende foto's mee te maken. Schuim eens de site van www.birdpix.nl af en je zal zeker je gading vinden evenals andere lenscombo's etc.

      Comment


      • #4
        Re: ervaringen vogelfotografie

        De sigma 500mm f4.5 is een zeer goede lens.

        Scherp, mooie contrasten en ze is een tikkeltje warmer van kleurtoon dan de canon 400mm f5.6.

        De prijs is de laatste tijd wel redelijk gestegen maar soms komt er wel eens eentje tweedehands op de markt.

        Ik heb de mijne tweedehands gekocht voor € 2150.

        Een kameraad van mij heeft ook een sigma 500mm f 4.5 maar dan op een nikonbody.

        Maakt er ook retescherpe foto's mee.
        Groetjes
        ----JO

        Comment

        Working...
        X