Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

    Beste,

    Ik had graag wat info gekregen of dit een goede zet zou zijn.

    Ik trek een paar keer op een jaar fotos op een Acrogym en volleybalwedstrijd. ( nu doe ik dit men een eos 350D en een sigma lens 18-200mm F3.5-6.3 want ben een beginner )
    Als de afstand te ver is kan de lens het niet aan, en de 350D kan de snelheid niet aan.

    Ik ben dus opzoek naar een canon die de snelheid aan kan, dus dacht ik aan de EOS 7D.
    Aangezien het binnen is ( en af en toe buiten ) moet ik een lens hebben met een lichtgevoelgiheid 2.8.
    Nu heb ik een lens gevonden : sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II ( zou met stabilisator zijn )

    Is dit een goede combinatie ? ik ben er nu ook niet dagelijks met bezig, dus echt veeeel geld uitgeven ben ik niet echt vanplan.
    kunnen jullie mij helpen of zijn er nog andere combinaties die misschien ok zijn ?

    al vast bedankt voor jullie info.....

    met vriendelijke groeten,

    Kevin

  • #2
    Re: canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

    Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
    Als de afstand te ver is kan de lens het niet aan, en de 350D kan de snelheid niet aan.

    Aangezien het binnen is ( en af en toe buiten ) moet ik een lens hebben met een lichtgevoelgiheid 2.8.
    Nu heb ik een lens gevonden : sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II ( zou met stabilisator zijn )
    Als de afstand te ver is voor jouw 18-200mm, dan zal die 70-200mm dat niet veranderen, want 200mm blijft 200mm, hé. Dat probleem is niet opgelost door die Sigma te kopen.
    Qua lichtsterkte is het wel een goede keuze, maar dan heb je inderdaad nog wel een body nodig die goed presteert in hoge ISO-waarden (ik heb acrogym geprobeerd met mijn 1D Mark II en de foto's zijn lelijk doordat mijn toestel niet goed presteert op hoge ISO)
    Als het maar een paar keer per jaar is, dan zou ik liever een lens huren
    En ik denk dat je bij volleybal sowieso dichter bij het veld mag dan bij acrogym, dus voor volleybal zou dit misschien een goede en niet dure lens kunnen zijn?
    Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
    Ik ben dus opzoek naar een canon die de snelheid aan kan, dus dacht ik aan de EOS 7D.
    ik ben er nu ook niet dagelijks met bezig, dus echt veeeel geld uitgeven ben ik niet echt vanplan.
    kunnen jullie mij helpen of zijn er nog andere combinaties die misschien ok zijn ?

    al vast bedankt voor jullie info.....

    met vriendelijke groeten,

    Kevin
    Als je er niet zo veel geld wil aan uitgeven, dan zou ik eerder opteren voor een degelijke 2de hands EOS 50D body (het verschil tussen 6,3 en 8 foto's/seconde is niet zo heel groot)

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Als je er niet zo veel geld wil aan uitgeven, dan zou ik eerder opteren voor een degelijke 2de hands EOS 50D body (het verschil tussen 6,3 en 8 foto's/seconde is niet zo heel groot)

      mvg,
      Bart
      Hier kan je ook opteren voor de 40D, dit zit met bijna volledig dezelfde specs, waar de megapixels vnl minder zijn

      deze ga je ook momenteel sneller 2de hands vinden of je moet aan konijn vragen of ze hun huur 50d's niet verkopen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

        Ik heb eens naar de fotos gezien op de pc , aangezien daar de instellingen van het toestel en lens bij staan. ik gebruik meestal de lens focus tussen de 33 en de 144 mm staat hier :-)
        hoe verder ik de lens uitschuif hoe donkerder de fotos.
        Dus ik denk dat ik met die 70-200 ook niet zal goed zitten

        Welke lens raden jullie mij dan echter aan ?

        De EOS 7D die neemt tot 8 fotos per sec , dit zal wel snel genoeg zijn niet ?

        al vast bedankt voor de reacties

        mvg kevin

        Comment


        • #5
          Re: canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

          Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
          Ik heb eens naar de fotos gezien op de pc , aangezien daar de instellingen van het toestel en lens bij staan. ik gebruik meestal de lens focus tussen de 33 en de 144 mm staat hier :-)
          hoe verder ik de lens uitschuif hoe donkerder de fotos.
          Dat is volledig normaal, je zei eerder:
          ( nu doe ik dit men een eos 350D en een sigma lens 18-200mm F3.5-6.3 want ben een beginner )
          op 200mm heeft die lens als grootste diafragmadoorgang f/6.3 en op 18mm f/3.5, dus vandaar komt het verschil. De sigma waarover je nu spreekt is over de ganse lijn f/2.8
          Groeten Jonathan

          Comment


          • #6
            Re: canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

            Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
            De EOS 7D die neemt tot 8 fotos per sec , dit zal wel snel genoeg zijn niet ?
            Als dat niet snel genoeg is heb je een serieus probleem, dat wordt auto verkopen, 2de baan oid, want dan wordt het erg duur. Ook leren timen is erg belangrijk, leren op de tijd van akties te letten en te tellen.

            Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
            sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II ( zou met stabilisator zijn )
            dan moet er een OS in de naam zitten, dus deze heeft geen stabilisatie. Wat trouwens ook geen enkle nut heeft bij snelle sporten.

            Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
            ik gebruik meestal de lens focus tussen de 33 en de 144 mm staat hier :-)
            Dus hoe kwam je tot deze konklusie?

            Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
            Als de afstand te ver is kan de lens het niet aan
            Je gebruikt hem niet tot 200mm.

            Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
            hoe verder ik de lens uitschuif hoe donkerder de fotos.
            Als je verder inzoomt, verloopt het diafragma van 3.5 naar 6.3, dus logisch verschijnsel.


            Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
            Dus ik denk dat ik met die 70-200 ook niet zal goed zitten
            Ik zie niet in waarom je dit denkt? De lens blijft 2.8 op elk brandpunt en dat is veel lichtsterker als 6.3 of net iets kleiner als je bijna uitgezoomd bent.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: canon EOS7D+ sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II

              Ik trek veel basketbalfoto's en daar zit toch ook wel wat aktie in. Voordeel is dat ik langs de kant van het terrein kan staan. Op mijn 500d (cropsensor) gebruikte ik daarvoor een Sigma 50-150mm f/2.8 zonder beeldstabilisatie en heb daar toch vele mooie foto's mee genomen. 2e hands is deze al wel eens te vinden en niet zo heel duur. Natuurlijk kan je ook voor een 70-200 gaan zoals je zelf voorsteld, maar deze met beeldstabilisatie zijn een heel pak duurder en heb je dit wel nodig?

              Ik zou dus zeker beginnen met een beter lens en dan al eens het resultaat evalueren.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment

              Working...
              X