Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens zou ideaal zijn voor ons

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens zou ideaal zijn voor ons

    ik ben op zoek achter een lens met goede lichtsterkte voor op mijn canon 550D moet dienen voor op beurstanden moet voldoende ver kunnen trekken tussen een 300 en 500 had ik gedacht . wie kan me raad geven welke lens prijs kwaliteit goed kan zijn voor ons . veel ervaring hebben we niet dus liefst zonder al teveel instelling . op wat moeten we letten voor in duistere hallen?

  • #2
    Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

    En wat zou je willen fotograferen op die beurstanden, en hoever is dat weg?

    BTW, een 300 tot 500mm lens met goede lichtsterkte is waarschijnlijk prijziger dan je denkt.....

    Comment


    • #3
      Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

      Oorspronkelijk geplaatst door scale80 Bekijk bericht
      ik ben op zoek achter een lens met goede lichtsterkte voor op mijn canon 550D moet dienen voor op beurstanden moet voldoende ver kunnen trekken tussen een 300 en 500 had ik gedacht . wie kan me raad geven welke lens prijs kwaliteit goed kan zijn voor ons . veel ervaring hebben we niet dus liefst zonder al teveel instelling . op wat moeten we letten voor in duistere hallen?
      misschien moet je ons eens vertellen wat je precies wilt fotograferen...

      wat bedoel je met "tussen 300 en 500"?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

        denk dat hij tussen 300 en 500 euro bedoeld..

        instelling hangt niet van de lens af, maar van de stand op je camera
        best gewoon dan op P zetten (of hoe dat ook op canon noemt) en auto-iso aanzetten zodat de camera die kan opkrikken indien nodig

        en qua lens denk dat je met een gewone zoom van 18-50mm al voldoende hebt ?
        hangt er natuurlijk van af wat je wil trekken, maar ik trek regelmatig op beurzen (zie mijn website over flipperkasten) en dan heb ik echt geen grotere zoomlens nodig, integendeel, zou soms beter mijn 10-20mm mee hebben.

        een opzetflits komt wel van pas en vind ik beter in donkere zalen een betere investering dan een lichtsterke lens
        je gebruitk die dan als invulflits
        want als je een lichtsterke lens gaat kopen (2.8 ofzo) dan gaat je sluitertijd veel te lang worden en ga je allemaal bewogen mensen op de foto hebben.. tenzij je alleen maar stilstaande dingen wil fotograferen vanop statief
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

          Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
          denk dat hij tussen 300 en 500 euro bedoeld..
          Ik gok dat ie tussen de 300 en 500 millimeter bedoelde En als je op die afstanden lichtsterk will gaan zal er voor de euro's een nulletje na de 300 en 500 mogen bijkomen.

          Is de EF-S 55-250 van Canon niet voldoende voor beurzen? Die is prijs kwaliteit zeer sterk, heeft IS, en met 250mm op een crop zit je toch al serieus dicht hoor.
          Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

          Comment


          • #6
            Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

            Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
            want als je een lichtsterke lens gaat kopen (2.8 ofzo) dan gaat je sluitertijd veel te lang worden
            foutje?
            Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

            Comment


            • #7
              Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

              Op een beurs rondlopen met een 300 tot 500mm lijkt me niet echt een goed idee want die dient om veel verder weg foto's te nemen, je gaat buiten het gewicht van de lens en de meestal lage lichtsterkte ook botsen tegen de minimum afstanden van zo een lens denk ik.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                Oorspronkelijk geplaatst door scale80 Bekijk bericht
                ik ben op zoek achter een lens met goede lichtsterkte voor op mijn canon 550D, moet dienen voor op beurstanden, moet voldoende ver kunnen trekken, tussen een 300 en 500 had ik gedacht .
                met leestekens (toegevoegd) wordt het wat duidelijker...

                een F2.8 lens is te duur (in de overtuiging dat 300-500 euro's betekent en niet milimeters)
                en vermoedelijk zal men niet van lens willen/kunnen wisselen... dus geen 70-200mm...

                een 18-105/135 of 18-200mm met VR/IS lijkt me aangewezen, vergezeld van een externe flash.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                  thx voor de masale reactie's

                  het is voornamelijk voor honden wil voldoende kunnen inzoomen voor hond alleen te trekken van buiten de ring zit momenteel met een D550 met een 18-200 lens van canon maar kan net niet voldoende inzoomen op grotere shows . wie kan me tip geven ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                    foutje?
                    oops ja
                    2.8 zal idd wel een verbetering zijn, maar heb je natuurlijk weinig scherptediepte..

                    Net de reactie hier gelezen dat het om hondenshows gaat - negeer mijn vorige bijdrage dan maar, want dacht dat je gewoon een beursstand wou fotograferen (van dichtbij).
                    Last edited by flipperkast; 23 mei 2011, 13:08.
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                      Oorspronkelijk geplaatst door scale80 Bekijk bericht
                      thx voor de masale reactie's

                      het is voornamelijk voor honden wil voldoende kunnen inzoomen voor hond alleen te trekken van buiten de ring zit momenteel met een D550 met een 18-200 lens van canon maar kan net niet voldoende inzoomen op grotere shows . wie kan me tip geven ?
                      da's nu wel een heel ander verhaal!



                      een 70-300mm... dan kan je net wat meer inzoomen...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                        rare thread.. beetje onduidelijk geformuleerd...

                        ik zou nét wel de instellingen leren. Eerst kennis, dan goeie lenzen in mijn eerlijke opinie....

                        Lees gewoon 2 uurtjes op het internet, de basis over Diafragma, Sluitertijd, Iso... Dan weet je tenminste wat je doet met een lens...
                        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                          Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                          oops ja


                          Net de reactie hier gelezen dat het om hondenshows gaat - negeer mijn vorige bijdrage dan maar, want dacht dat je gewoon een beursstand wou fotograferen (van dichtbij).
                          Dan was beurstanden toch goed gespeld met 1 s........

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                            Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                            rare thread.. beetje onduidelijk geformuleerd...

                            ik zou nét wel de instellingen leren. Eerst kennis, dan goeie lenzen in mijn eerlijke opinie....

                            Lees gewoon 2 uurtjes op het internet, de basis over Diafragma, Sluitertijd, Iso... Dan weet je tenminste wat je doet met een lens...
                            +1

                            hé hé, ik krijg dikwijls de vraag... "u bent fotograaf! Ik slaag er niet in om goede foto's te nemen met m'n toestel! Welk toestel raad je me aan?" en ik: "ga een cursus fotografie volgen, of neem een fotograaf..."
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                              300 f4 is redelijk lichtsterk, niet heel duur, heeft IS en is makkelijk uit de hand te gebruiken.

                              400 f 5,6 is al trager (minder lichtsterk) heeft geen IS, dus da's wat minder.

                              300 f 2.8, 400 f 2.8, 500 f4, 600 f4 zijn allemaal super lenzen, met IS, slaan een flink gat in je beurs, moet je voor langer gebruik niet zonder statief of tenminste éénbeen gebruiken wegens te zwaar, zijn niet zo veelzijdig. ... (kan me voorstellen dat je na de shiwahwa die net past in je beeldkader, dan ineens een deense dog op de show ziet komen. dan zit je daar met je 600 mm van 8000 euro. Kunnen net z'n oren op de foto )

                              in zoom de 100-400 f4 - 5.6, zit wat hoger in prijs dan de 300 f4, maar geeft de flexibiliteit van een zoom.

                              ik zou zeggen, kijk eens wat het mag kosten, zie wat je voor die prijs kan kopen, en zoek het beste compromis. As always.

                              ch.
                              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                              Comment

                              Working...
                              X