Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoeklens voor nikon d700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groothoeklens voor nikon d700

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een geschikte groothoeklens voor mijn nikon D700.
    Ik fotografeer nu met de afs nikkor 24-70. de logische keuze hier zou de 14-24 f2.8 zijn. Enig probleem is dat dit objectief me net iets te duur uitkomt.
    Vandaar dus mijn zoektocht naar een iets goedkoper alternatief.
    Iemand ervaring met de
    Sigma 12-24mm F/4.5-5.6 EX DG ASF of Tamron 10-24 sp af f3.5/4.5?
    nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

  • #2
    Re: groothoeklens voor nikon d700

    Nikon AF-S 16-35mm/f4.0G ED VR ?
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: groothoeklens voor nikon d700

      Sigma 12-24mm F/4.5-5.6 EX DG ASF of Tamron 10-24 sp af f3.5/4.5?
      De Tamron die je vernoemt is géén full frame lens maar voor crop bedoeld.

      mvg jozef
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: groothoeklens voor nikon d700

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Nikon AF-S 16-35mm/f4.0G ED VR ?
        Deze lens had ik idd over het hoofd gezien.
        Heb je er ervaring mee?

        Na wat rondzoeken op het forum lees ik toch heel wat negatieve punten over de sigma 12-24.
        nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

        Comment


        • #5
          Re: groothoeklens voor nikon d700

          De Tokina 11-16 (2.8 !) Schitterend lensje.
          groetjes,
          nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
          fotosite: www.nolfinarium.be

          Comment


          • #6
            Re: groothoeklens voor nikon d700

            Ja, maar alleen voor toestellen met een APS-C sensor...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: groothoeklens voor nikon d700

              De nieuwe tokina 16-28 f2,8 is voor ff

              Comment


              • #8
                Re: groothoeklens voor nikon d700

                Oorspronkelijk geplaatst door geneve Bekijk bericht

                Na wat rondzoeken op het forum lees ik toch heel wat negatieve punten over de sigma 12-24.
                och ja, dat lees je over topgroothoeklenzen als een Zeiss Distagon ook hoor.

                waarvoor moet de lens precies dienen? Als een beetje vervorming geen probleem is zou je de Samyang 14 f/2.8 kunnen overwegen. Bij landschappen ga je dat nauwelijks merken, bij architectuur ben je in Gaudi-land.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: groothoeklens voor nikon d700

                  Oorspronkelijk geplaatst door geneve Bekijk bericht
                  Deze lens had ik idd over het hoofd gezien.
                  Heb je er ervaring mee?

                  Na wat rondzoeken op het forum lees ik toch heel wat negatieve punten over de sigma 12-24.
                  Indirect. Ik heb deze lens bekeken en de 14-24/2.8. Ik heb voor de laatste gekozen. (de 2.8 was doorslaggevend)
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: groothoeklens voor nikon d700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Indirect. Ik heb deze lens bekeken en de 14-24/2.8. Ik heb voor de laatste gekozen. (de 2.8 was doorslaggevend)
                    De Sigma 12-24/4.5-5.6 was mijn eerste groothoek (gekocht in 2004 - verkocht in 2009) en ik heb er heel wat plezier aan beleefd op mijn crop toestellen. Ik heb ze dan een tijdje parallel gebruikt met de Nikon 14-24/2.8 op de D700, maar eens geproefd van de fenomenale kwaliteit van deze Nikon, wordt het ondanks de 2 extra mm WA moeilijk om naast de compromissen van de Sigma te kijken: sterke vignettering en softe hoeken op grotere diafragma's (zelfs nog hinderlijk aan f/11), veel minder kleur- en contrastrijk (schaduwen lopen snel dicht - op het randje van het sombere af) en een duidelijk gele tint die wel wat nabewerking vergt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: groothoeklens voor nikon d700

                      Oorspronkelijk geplaatst door geneve Bekijk bericht
                      Deze lens had ik idd over het hoofd gezien.
                      Heb je er ervaring mee?

                      Zeker een aanrader, ik ben er alvast heel tevreden van.
                      Eentje gisterenmiddag gemaakt met de 16-35 AF-s op 16mm f8.0 (Nikon D3s) KLIK

                      Comment


                      • #12
                        Re: groothoeklens voor nikon d700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                        De nieuwe tokina 16-28 f2,8 is voor ff
                        Ik zie dat deze qua prijs ongeveer in dezelfde lijn ligt als de nikor 16-35 (ca900€). Dit scheelt toch een serieuse slok op de borrel met de 1500€ voor de nikor14-24.

                        Op de site van Tokina zijn de previewfoto's alvast veelbelovend. Maar in hoeverre kan je er vanuit gaan dat deze onbewerkt zijn?
                        Heb jij deze lens in je bezit en eventueel een referentiefoto ter beschikking?
                        Last edited by geneve; 23 mei 2011, 16:57.
                        nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

                        Comment


                        • #13
                          Re: groothoeklens voor nikon d700

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Zeker een aanrader, ik ben er alvast heel tevreden van.
                          Eentje gisterenmiddag gemaakt met de 16-35 AF-s op 16mm f8.0 (Nikon D3s) KLIK
                          thx voor deze referentie. Ziet er idd heel mooi uit, zo goed als geen vignettering. Misschien is de overlapping met mijn 24-70 eerder een voordeel, zo moet ik minder van lens verwisselen.
                          Alleen mis ik iets te weinig WA hierbij. De beperkte lichtsterkte is niet echt een probleem. Groothoekfoto's ga je toch zelden onder de F4 gebruiken, niet?
                          nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

                          Comment


                          • #14
                            Re: groothoeklens voor nikon d700

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            och ja, dat lees je over topgroothoeklenzen als een Zeiss Distagon ook hoor.

                            waarvoor moet de lens precies dienen? Als een beetje vervorming geen probleem is zou je de Samyang 14 f/2.8 kunnen overwegen. Bij landschappen ga je dat nauwelijks merken, bij architectuur ben je in Gaudi-land.
                            De lens zou voor zowel landschappen als binnenhuisinrichtingen dienen. Ik kan me dus niet al te veel vervorming permiteren.
                            nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

                            Comment


                            • #15
                              Re: groothoeklens voor nikon d700

                              Oorspronkelijk geplaatst door geneve Bekijk bericht
                              thx voor deze referentie. Ziet er idd heel mooi uit, zo goed als geen vignettering. Misschien is de overlapping met mijn 24-70 eerder een voordeel, zo moet ik minder van lens verwisselen.
                              Alleen mis ik iets te weinig WA hierbij. De beperkte lichtsterkte is niet echt een probleem. Groothoekfoto's ga je toch zelden onder de F4 gebruiken, niet?
                              Voor wat het waard is, de 16-35 heeft een fameuse VR, hier een voorbeeldje van een duistere trap van 160 treden naar een Champagnekelder.
                              35mm, ISO 3200, f5.6, 1/8 sec. uit de hand, het was er zo donker dat je amper door de zoeker wat zag.


                              Uploaded with ImageShack.us

                              Comment

                              Working...
                              X