Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standby met RF-602 triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Standby met RF-602 triggers

    Ik zit met een vervelend probleempje.
    Als ik mijn SB-600 gebruik met de RF-602 triggers en de flitser valt in standby, dan moet ik expliciet op het knopje van de flitser gaan drukken om die terug uit standby te krijgen. Dit lukt trouwens ook helemaal niet goed. Ik moet verschillende keren druken, blijven drukken, ik weet eigenlijk niet wat de truc is.
    Met de PT-04 triggers ging de flitser gewoon uit standby door even op het zenderknopje van de trigger te drukken. Vond ik alvast makkelijker.

    Is er een truc die ik niet ken bij die RF-602 in combinatie met SB-600?

    Met een oudere SB-versie heb ik dat probleem niet.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Standby met RF-602 triggers

    De RF602 is juist zo gemaakt (mits je de juiste versie hebt voor het juiste camera merk) dat je de speedlite uit de slaapstand kunt halen. Maar blijkbaar niet bij de SB-600. Ik denk dat je in het menu van de speedlite de standby uit moet schalkelen. Dit kwam ik tegen op DPREVIEW:

    As I understand things, Nikon SB-800 is the last Nikon Speedlight that is compatible with Nikon's legacy flash modes (i.e. the stuff that pre-dated i-TTL). The SB-900 and the SB-600 is not. YongNuo apperently only reversed engineered the SB-800 and based the design on one of the legacy protocols on the SB-800, but this protocol is no longer spoken by the newer Speedlights SB-600 and SB-900.
    Dus conclusie...sleep mode uitschakelen en een extra setje batterijen mee nemen

    Comment


    • #3
      Re: Standby met RF-602 triggers

      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Ik zit met een vervelend probleempje.
      Als ik mijn SB-600 gebruik met de RF-602 triggers en de flitser valt in standby, dan moet ik expliciet op het knopje van de flitser gaan drukken om die terug uit standby te krijgen. Dit lukt trouwens ook helemaal niet goed. Ik moet verschillende keren druken, blijven drukken, ik weet eigenlijk niet wat de truc is.
      Met de PT-04 triggers ging de flitser gewoon uit standby door even op het zenderknopje van de trigger te drukken. Vond ik alvast makkelijker.

      Is er een truc die ik niet ken bij die RF-602 in combinatie met SB-600?

      Met een oudere SB-versie heb ik dat probleem niet.
      da's by design... enkel de SB600 kan dit niet... met geen enkele trigger... Even drukken zou wel moeten werken... ik zou inderdaad de stanby uit zetten... dat verbruikt nietzo veel hoor...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment

      Working...
      X