Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke uwa voor 5dII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke uwa voor 5dII?

    Ben sinds enkele maanden in het bezit van de 5dII, met de 24-70 en 70-200 (beide f2.8)

    Geweldige combinatie, maar nu zou nog iets meer groothoek goed van pas komen.
    Toepassing: 4x4/ offroad, af en toe een concertje, familieportretjes

    Heb enkele jaren terug de 17-40L f4.0 gehad (op 50d toen), en was hier ook wel content van, twijfel nu om deze terug te kopen, of de 17-35L f2.8?

    budget = +-500euro

    Of zijn er nog andere goede mogelijkheden, van andere merken?

    Liefst zonder extreme vervorming...

    alvast bedankt voor de info,

    groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: welke uwa voor 5dII?

    Sigma 15-30, maar voor familiefoto's alleen aan te raden als je ruzie wil, dat geldt voor iedere UWA.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: welke uwa voor 5dII?

      Je hebt een paar mogelijkheden als je je beperkt tot Canon.
      De Canon 16-35mm/2.8 MK2. Deze past niet in je budget. Wellicht ook niet als je een gebruikte koopt. Ik gebruik zelf dit objectief al geruime tijd. Wanneer je de beperkingen kent is het een prima objectief.

      De Canon 16-35 mm/2.8, eerste versie. Past in je budget. Ik lees verschillende verhalen over hoe groot het verschil is tussen deze lens en de MK2 versie.

      De Canon 17-40 mm/4.0. Deze past in je budget. Volgens sommige gebruikers een prima objectief in combinatie met FF, volgens anderen juist niet.

      Jij hebt zelf goede ervaringen opgebouwd met de 17-40, maar dan op een crop camera. Dat zegt weinig als je een objectief op een FF camera zet.

      Sigma had een 15-30 mm, naar ik meen geschikt voor FF. Daarnaast heeft Sigma nog 1 of 2 andere UWA objectieven, geschikt voor FF. Even googelen dus. Ik ken ze zelf niet.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: welke uwa voor 5dII?

        Ik heb de 17-40 L f4 en een 5D mk II. prima lens wel wat vervorming maar is in ps cs5 supermakkelijk recht te trekken. Ik twijfel nog om deze te verkopen nu ik een 17mm TSE heb. Ik gebruikte de lens voor interieur en architectuur fotografie , dus die TSE lens was zeker een must. langs de ene kant wil ik die 17-40 houden omdat deze prima werk doet wanneer ik naar spa ga (autosport in pitbox enzo), want die tse is nogal nutteloos daar en een stuk zwaarder dan 17-40.

        Conclusie : 17-40 is prijs kwaliteit een prima lens, wel niet vergelijkbaar met de tse lens om 17mm (maar deze is dan een kleine 4 keer duurder en andere toepassing).

        De meeste , bijna all, groothoekbeelden op mijn site zijn met die lens genomen.

        Comment

        Working...
        X