Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Softbox losse flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Softbox losse flitser

    Ik ben van plan om mij een softbox aan te schaffen voor op mijn losse flitsers.
    Ik twijfel nog over wat ik het best zou kopen.
    Hier komen de opties:

    1) http://www.fotokonijnenberg.be/produ...box-38x38.html
    Dit lijkt mij wel iets, maar ik denk dat 38cm te beperkt is.

    2)http://www.fotokonijnenberg.be/produ...acket-kit.html
    Dit lijkt mij beter. Hier heb je precies een goeie montage en ik denk dat je hier een standaard bracket hebt waar je dan later andere softboxen of ... kunt opplaatsen.
    Maar de softbox is ook hier maar 40cm...en zou deze gemakkelijk op te bouwen en op te bergen zijn?

    of

    3) http://www.fotokonijnenberg.be/produ...s-bracket.html
    +


    Dit lijkt mij al een beter formaat, maar vraag mij af of deze softbox wel op die bracket past?

    Iemand die hier ervaring mee heeft? of andere dingen zou aanraden?

    Alvast bedankt,
    Gr,
    Jan

  • #2
    Re: Softbox losse flitser

    welk budget heb je?

    goede vind je bij westcott, de appollo's

    zelf heb ik dees: klikkie

    eerste testes zijn best ok, als ik es den tijd heb maak ik wel es een review.
    voorlopig nie al te veel tijd.

    wel erg handig is het neit om je flist aan te passen. is effe wennen als je een plu gewoon bent.

    licht is best wel ok.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Softbox losse flitser

      Ziet er inderdaad goed uit, maar bediening van de flits?? echt wel jammer dat ze daar niet aan gedacht hebben!

      Prijs voor deze is echt wel ok. voorlopig kwam ik met mijn optie 3 uit bij een 130-tal euro's.

      Andere suggesties zijn welkom.

      Tx David

      Comment


      • #4
        Re: Softbox losse flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door CnuddeJan Bekijk bericht
        Ziet er inderdaad goed uit, maar bediening van de flits?? echt wel jammer dat ze daar niet aan gedacht hebben!
        de kwaliteit is belangrijker dan de bediening... wat ben je met een handige bediening als je hotspots veroorzaakt...

        maak eens gebruik van de Zoek functie
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Softbox losse flitser

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          de kwaliteit is belangrijker dan de bediening... wat ben je met een handige bediening als je hotspots veroorzaakt...

          maak eens gebruik van de Zoek functie
          Das zeker juist! Maar als je kwaliteit en goede bediening in 1 hebt is dat toch wel leuk meegenomen. Mijn 3e optie ziet er dus qua bediening goed uit denk ik.. Ben benieuwd naar ervaringen die iets meer kunnen zeggen over de kwaliteit.

          Comment


          • #6
            Re: Softbox losse flitser

            kijk ook zeker eens naar deze blog van onze goede vriend 'Fijne Fotograaf Geert Vanden Broeck'

            Enige waar je rekening mee dient te houden is dat je softboxen nodig hebt met de Bowens S-type koppeling

            ik gebruik de oplossing zoals hij beschrijft met deze softbox

            Resultaten met deze combinatie kan je zien op mijn website, die voor de studio-shoots vanaf 18/04 waar de laatste shoot momenteel bij modellen (trio-shoot) gedaan is met deze softbox en 1 shoot-through paraplu met elke een YN-460 II reportageflits
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Softbox losse flitser

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              kijk ook zeker eens naar deze blog van onze goede vriend 'Fijne Fotograaf Geert Vanden Broeck'

              Enige waar je rekening mee dient te houden is dat je softboxen nodig hebt met de Bowens S-type koppeling

              ik gebruik de oplossing zoals hij beschrijft met deze softbox

              Resultaten met deze combinatie kan je zien op mijn website, die voor de studio-shoots vanaf 18/04 waar de laatste shoot momenteel bij modellen (trio-shoot) gedaan is met deze softbox en 1 shoot-through paraplu met elke een YN-460 II reportageflits
              Tx! Leuke blog.
              Volgens mij is dit: Link dezelfde koppeling als in de blog gedemonstreerd wordt, maar dan op een niet DIY methode. lijkt mij iets handiger.
              dit combineren met deze softbox lijkt mij wel wat.

              Enige probleem voor op locatie is denk ik de complexiteit om deze softbox snel in elkaar te steken... in dat opzicht is David_ve zijn octabox dan weer beter denk ik.

              Ben er dus nog niet uit

              Comment


              • #8
                Re: Softbox losse flitser

                dees zijn nog beter maar kosten wel iets:

                westcott

                d_oracle heeft ervaring, zowel de grootste al de kleine
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Softbox losse flitser

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  dees zijn nog beter maar kosten wel iets:

                  westcott

                  d_oracle heeft ervaring, zowel de grootste al de kleine
                  precies... de westcott's worden zowat algemeen beschouwd als de beste sofboxen voor strobist gebruik. Ze hebben heel wat voordelen, doch natuurlijk ook nadelen...

                  voordelen:
                  • vermits de flash tegen de achterwand flitst bereiken ze het mooiste difuus licht... Geen hotspots ( dit is het grote probleem van de meeste andere softboxen)
                  • Ze zijn in ca. 10 seconden op te stellen en af te breken
                  • Er kunnen meerdere flashes in geplaatst worden. (ik heb er nog eens 4 flashes in geplaatst, da's een erg interessante eigenschap)
                  • Ze zijn licht en handig om mee te nemen


                  nadelen:
                  • je moet het difusie scherm openen om je flash bij te stellen
                  • je kan niet zonder meer het scherm ver naar voor kantelen (daar zijn workarrounds voor, of je kan een boomstatief gebruiken)
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Softbox losse flitser

                    Oorspronkelijk geplaatst door CnuddeJan Bekijk bericht
                    Tx! Leuke blog.
                    Volgens mij is dit: Link dezelfde koppeling als in de blog gedemonstreerd wordt, maar dan op een niet DIY methode. lijkt mij iets handiger.
                    dit combineren met deze softbox lijkt mij wel wat.

                    Enige probleem voor op locatie is denk ik de complexiteit om deze softbox snel in elkaar te steken... in dat opzicht is David_ve zijn octabox dan weer beter denk ik.

                    Ben er dus nog niet uit
                    let maar heel goed op met welke softbox je dan koopt

                    die interfit-bracket lijkt mss praktisch en zal dat ook wel zijn maar heeft al een bijhorend prijskaartje en heeft ook vermoedelijk een specifieke koppeling waar interfit er wel voor zal gezorgd hebben dat je ofwel convertors moet kopen voor jinbei e.a. maar niet voor hun eigen softboxen (al dan niet een specifieke serie want hier zijn ook verschillen bij jinbei in koppeling)
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Softbox losse flitser

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      precies... de westcott's worden zowat algemeen beschouwd als de beste sofboxen voor strobist gebruik. Ze hebben heel wat voordelen, doch natuurlijk ook nadelen...

                      voordelen:
                      • vermits de flash tegen de achterwand flitst bereiken ze het mooiste difuus licht... Geen hotspots ( dit is het grote probleem van de meeste andere softboxen)
                      • Ze zijn in ca. 10 seconden op te stellen en af te breken
                      • Er kunnen meerdere flashes in geplaatst worden. (ik heb er nog eens 4 flashes in geplaatst, da's een erg interessante eigenschap)
                      • Ze zijn licht en handig om mee te nemen


                      nadelen:
                      • je moet het difusie scherm openen om je flash bij te stellen
                      • je kan niet zonder meer het scherm ver naar voor kantelen (daar zijn workarrounds voor, of je kan een boomstatief gebruiken)
                      Momenteel werk ik met een statief, een swivel en een plu. Als ik het goed zie op je blog moet dat dus volstaan om hem te kunnen kantelen hé?
                      Tx voor de hulp!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Softbox losse flitser

                        pff koen met die octo van cameratools fir ik heb is't ook zo hoor!

                        flits op de achterwand, en opendoen om je flits aan te passen!
                        bij 't plaatsen staat die steeds met het schermpje naar voor! kwestie van toch iets vlotter te werken
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Softbox losse flitser

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          pff koen met die octo van cameratools fir ik heb is't ook zo hoor!

                          flits op de achterwand, en opendoen om je flits aan te passen!
                          bij 't plaatsen staat die steeds met het schermpje naar voor! kwestie van toch iets vlotter te werken
                          je kan niet alles willen hé? maar dan zullen ze wel een gelijkmatige lichtspreiding geven zoals de westcotts! sounds good...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Softbox losse flitser

                            Oorspronkelijk geplaatst door CnuddeJan Bekijk bericht
                            Momenteel werk ik met een statief, een swivel en een plu. Als ik het goed zie op je blog moet dat dus volstaan om hem te kunnen kantelen hé?
                            Tx voor de hulp!
                            ja, ik gebruik hiervoor een extra swivel...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Softbox losse flitser

                              Mijn advies: Ga voor de bracket van Interfit zonder softbox en statief (deze zijn kwalitatief minder) en koop een softbox van Jinbei of Falcon Eyes met een Bowens compatible speedring. Ik heb met mijn Octabox van Falcon Eyes geen problemen met een hotspot en de bracket kan ook gebruikt worden voor meer onderdelen zoals een beauty dish of een snoot en is meer functioneler dan de Apollo softbox. Ook kun je bij de bediening en kun je via IR e-TTL of i-TTL de flitser aansturen. Op mijn blog staat een test van de Interfit bracket. Er zitten ook wel nadelen aan de XS bracket en dat is de hotshoe waar de flitser op gemonteerd moet worden, deze kan geen directe trigger aan en bij sommige modellen speedlites zoals de Lumopro LP160, de Yongnuo YN560 en de Canon 580EX MKII is het plaatsen van de flitser op de hotshoe een beetje lastig (maar het lukt wel). Nikon flitsers passen beter in deze bracket.

                              Groeten Michael
                              Last edited by mmuetst; 21 mei 2011, 22:42.

                              Comment

                              Working...
                              X