Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

    Ik ben in het bezit van een Canon EOS 350D EF-S 18-55 kit en heb er een aparte lens Sigma APO DG 70-300 mm bij gekocht.
    Nu overweeg ik om een zoomlens aan te kopen zodat het veelvuldig switchen van de lens Sigma met de Canon 18-55 verleden tijd is.
    Na wat zoeken kwam ik bij de Canon-ef-s-18-200mm-f-35-56-IS uit. Als ik echter zoek naar de Canon toestellen waar deze lens op past vind ik nergens de 350D ertussen staan. Is deze lens compatibel met de EOS 350D.
    Zoja, doe ik er goed aan om de Sigma te verwisselen voor hogergenoemde EFS 18-200 (en dus niet enkel voor het gebruiksgemak). Ik fotografeer voornamelijk tijdens vakanties of tijdens sportwedstrijden zoals voetbal en wielrennen.
    Ik ben een beginnende amateur fotograaf dus héél graag jullie advies of ik deze lens kan gebruiken op mijn toestel en of dit een verbetering tov de Sigma.
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

    De Canon 18-200 past op de Canon 350D. Omdat deze camera wat ouder is zal die niet meer op de lijstjes staan.

    Het voordeel van een 18-200 is dat je een enorm zoombereik hebt. Lenswisselen is zelden meer nodig. Dat gaat wel ten koste van de optische kwaliteit.

    Onlangs heb ik de Canon 18-200 getest. Wel in combinatie met een 7D. Je kunt lezen dat het geen hoogvlieger is.

    Het gaat om jouw verwachtingen. Zijn die niet al te hoog dan heb je er een heel goed objectief aan!


    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

      Zoek een tweedehands EF-S 18-55 IS (de nieuwere kitlens met IS), die is optisch heel wat beter dan de eerste Ef-S 18-55.