Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

    Ik ben in het bezit van een Canon EOS 350D EF-S 18-55 kit en heb er een aparte lens Sigma APO DG 70-300 mm bij gekocht.
    Nu overweeg ik om een zoomlens aan te kopen zodat het veelvuldig switchen van de lens Sigma met de Canon 18-55 verleden tijd is.
    Na wat zoeken kwam ik bij de Canon-ef-s-18-200mm-f-35-56-IS uit. Als ik echter zoek naar de Canon toestellen waar deze lens op past vind ik nergens de 350D ertussen staan. Is deze lens compatibel met de EOS 350D.
    Zoja, doe ik er goed aan om de Sigma te verwisselen voor hogergenoemde EFS 18-200 (en dus niet enkel voor het gebruiksgemak). Ik fotografeer voornamelijk tijdens vakanties of tijdens sportwedstrijden zoals voetbal en wielrennen.
    Ik ben een beginnende amateur fotograaf dus héél graag jullie advies of ik deze lens kan gebruiken op mijn toestel en of dit een verbetering tov de Sigma.
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

    De Canon 18-200 past op de Canon 350D. Omdat deze camera wat ouder is zal die niet meer op de lijstjes staan.

    Het voordeel van een 18-200 is dat je een enorm zoombereik hebt. Lenswisselen is zelden meer nodig. Dat gaat wel ten koste van de optische kwaliteit.

    Onlangs heb ik de Canon 18-200 getest. Wel in combinatie met een 7D. Je kunt lezen dat het geen hoogvlieger is.

    Het gaat om jouw verwachtingen. Zijn die niet al te hoog dan heb je er een heel goed objectief aan!


    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

      Zoek een tweedehands EF-S 18-55 IS (de nieuwere kitlens met IS), die is optisch heel wat beter dan de eerste Ef-S 18-55.

      Voor sport heb je meer aan een lens met een snelle autofocus, het is daar dat je waarschijnlijk met de Sigma 70-300 problemen hebt.
      Die kan je vervangen door een Canon 70-200 f4 L, de versie zonder IS is veruit de goedkoopste van de reeks, en die heeft een veel snellere AF dan de Sigma 70-300.
      Die lens wordt hier ook geregeld tweedehands aangeboden.

      Als je actie wil fotograferen, dan kies je best niet voor een superzoomlens zoals de 18-200. En voor een goede beeldkwaliteit moet je zo'n lenzen ook niet kopen. De lenzen die je nu gebruikt zijn optisch waarschijnlijk beter dan de 18-200, je gaat er dus op achteruit als je die lens koopt...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

        Zoals Black B@ndit al aangaf zal je met een extreme zzomlens nooit echt hoge toppen scheren maar indien zoals je aangaf in je eerste post:
        Oorspronkelijk geplaatst door elgo Bekijk bericht
        ...Nu overweeg ik om een zoomlens aan te kopen zodat het veelvuldig switchen van de lens Sigma met de Canon 18-55 verleden tijd is....
        je het gebruiksgemak van zo'n lens voorop stelt kun je ook eens kijken naar deze lenzen: Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can of de Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD Canon die hebben ongeveer hetzelfde bereik als je twee lenzen nu maar met het gemak van niet meer te hoeven switchen.

        Comment


        • #5
          Re: Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

          Ik heb bij de aankoop van mijn 7D indertijd L glas gekocht en kan je alleen vertellen wat uit vorige reacties ook naar voor komt. De foto's die met deze lenzen en de 350D getrokken worden zijn heel wat scherper en contrastrijker dan met de oude lenzen die ik had.Je kan maar geloven dat deze duurdere lenzen beter zijn als je het zelf hebt gezien .Deze lezen zijn op aanraden van dit forum gekocht.

          Comment


          • #6
            Re: Welke zoomlens kopen voor Canon EOS 350D

            Oorspronkelijk geplaatst door elgo Bekijk bericht
            Ik ben in het bezit van een Canon EOS 350D EF-S 18-55 kit en heb er een aparte lens Sigma APO DG 70-300 mm bij gekocht.
            Nu overweeg ik om een zoomlens aan te kopen
            !
            Hoeft niet , je hebt er al 2......

            Comment

            Working...
            X