Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon: rode AF punten bijna niet meer zichtbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon: rode AF punten bijna niet meer zichtbaar

    Hallo,

    Plots zijn mijn AF punten bijna niet meer zichtbaar, ze worden haast niet meer rood.
    Ik moet steeds op mijn display kijken welk AF ik selecteer en dan focussen. Via de zoeker is het zo goed als niet mogelijk om te zien welk AF punt geselecteerd is.
    Alleen het middenste AF punt is nog een beetje duidelijk, de bovenste helft van het vierkantje licht nog een beetje rood op.
    Wat kan er aan de hand zijn?

    Groetjes!
    Loes

  • #2
    Re: Canon: rode AF punten bijna niet meer zichtbaar

    Gaat het om een nieuwe camera of een wat ouder (hoe oud?) model? Bij mij (7D van ±één jaar oud) lichten die AF punten bijvoorbeeld enkel rood op als er onvoldoende licht is.
    Toch meen ik het probleem dat je beschrijft hier al meer te hebben gelezen.

    Even gezocht: begin misschien hier al eens mee:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon: rode AF punten bijna niet meer zichtbaar

      Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk bericht
      Hallo,

      Plots zijn mijn AF punten bijna niet meer zichtbaar, ze worden haast niet meer rood.
      Ik moet steeds op mijn display kijken welk AF ik selecteer en dan focussen. Via de zoeker is het zo goed als niet mogelijk om te zien welk AF punt geselecteerd is.
      Alleen het middenste AF punt is nog een beetje duidelijk, de bovenste helft van het vierkantje licht nog een beetje rood op.
      Wat kan er aan de hand zijn?

      Groetjes!
      Loes
      Loes,
      Staat je camera toevallig niet op AI-Servo ingesteld ?
      (heb dit ook gehad en dit is normaal bij Ai-Servo)
      Fuji X-T1 en glassware

      Comment

      Working...
      X