Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 90mm Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 90mm Macro

    Hey,

    Ik heb een vraag waar ik hier of op internet niet direct een sluitend antwoord
    voor vind. De ene zegt ja de andere nee.
    De Tamron 90mm :



    heeft deze een ingebouwde motor of niet ?

    De sigma 105mm macro niet dacht ik, maar voor deze vind ik het niet direct terug.

    Als iemand het weet uit ervaring ?

  • #2
    Re: Tamron 90mm Macro

    Ik dacht dat er ondertussen wel een Tamron 90mm macro voor Nikon is met een ingebouwde AF-motor.
    Dat mag voor Tamron geen probleem zijn, want in de Canon-versie hebben ze altijd al een scherpstelmotortje gestoken.

    Neem je camera mee naar de winkel, test de lens daar ter plaatse, en dan ben je er 100% zeker van dat het de juiste versie is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 90mm Macro

      Bedankt voor reactie, ik denk dat het wel zo is maar het is raar dat het nergens bij de omschrijvingen erbij staat.
      We zullen het wel ondervinden he

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 90mm Macro

        Bedenk wel dat Sigma over een paar dagen met een 105 mm/2.8 macro uitkomt met ingebouwde beeldstabilisatie.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 90mm Macro

          @annoh

          Bedankt voor de informatie, is misschien ook de moeite waard maar ik kan nergens vinden wanneer deze verkrijgbaar is. (enkel berichten van februari)
          Moest je dat daar iets meer van weten ?

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 90mm Macro

            Volgens de Tamron site staat er toch "For Nikon(built-in AF motor)" dus ja zou ik zeggen er is een ingebouwde AF motor.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 90mm Macro

              Ja; Review AF van de Tamron SP AF 90 mm f/2.8 Di Macro

              Autofocus of the tested Tamron works quite loudly giving out a characteristic purring. In the FULL mode it is slow, because it is often lost. It shifts to a far-away minimum focus distance to come back to the right place. Fortunately, there is the possibility of using the „LIMIT” option. In this instance the lens can work in the range of the object distance of 0.29-0.43 meter, or from 0.43 meter to infinity. It results in acceleration of focusing.

              Although, Tamron is not equipped in any ultrasonic motor of autofocus, it handles very well with accuracy. In the lab conditions it was mistaken in 6% of instances, which must be regarded as a very good result.

              We did not also note any problems with so-called front and back focus. The lens focuses the sharpness exactly where we want it, which is especially important in macro photography.
              Andere besprekingen bevestigen, luide maar degelijke Auto focus. Beter dan Sigma 105 Macro , slechter dan de Canon 100 USM Macro
              Canon 550D, Canon 100 mm Macro L IS USM & Tamron 17-50 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 90mm Macro

                Hoi,

                Heb me ondertussen al een lens gekocht en deze heeft dus inderdaad een
                motor aan boord (voor nikon).
                Heb ze dit weekend al goed uitgetest en ben er heel tevreden over

                Enkel is het even wennen om er mee te werken, vooral uit de losse hand
                wil er nogal eens een foto mislukken.

                Groeten,

                Comment

                Working...
                X