Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon USM

    Als ik de definitie van USM opzoek kom ik uit bij UltraSone Motor...
    Dus ik versta hieruit dat het dervoor zorgt dat u lens stiller is als een lens zonder USM
    Klopt dit?

    Het zit zo:
    ik twijfel tussen 2 lenzen ter vervanging van mijn standaard 18-55 lens van men 1000D
    Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM
    of
    Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6 iS

  • #2
    Re: Canon USM

    USM (UltraSonic Motor) zorgt ervoor dat een lens :
    - sneller focust
    - stiller focust
    - afhankelijk van welk type USM-motor ook Full Time Manual AF heeft; dit wil zeggen dat als je lens scherpgesteld heeft, je manueel aan de ring kan draaien om bij te stellen

    Als je de 18-55 IS kitlens hebt, zou ik deze nog even houden... de genoemde lenzen zijn mijns inziens optisch niet veel beter alleen het bereik is groter.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Canon USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      USM (UltraSonic Motor) zorgt ervoor dat een lens :
      - sneller focust
      - stiller focust
      - afhankelijk van welk type USM-motor ook Full Time Manual AF heeft; dit wil zeggen dat als je lens scherpgesteld heeft, je manueel aan de ring kan draaien om bij te stellen

      Als je de 18-55 IS kitlens hebt, zou ik deze nog even houden... de genoemde lenzen zijn mijns inziens optisch niet veel beter alleen het bereik is groter.
      Het is geen IS kitlens, de gewone 18-55...

      Comment


      • #4
        Re: Canon USM

        Ik ken ze zelf niet, maar ik ken de 18-55, en ik denk dat die 18-135 even traag zal zijn en evenveel geluid produceert bij het scherpstellen. Dat geluid is bijkomstig, denk ik, maar de snelheid waarmee je focust kan soms wel eens belangrijk zijn.

        Als je bvb spelende kinderen wil fotograferen, of ooit misschien sportwedstrijden. Ik kan alleen maar aanraden dat je in de winkel eens vraagt of je ze beide eens mag op je toestel zetten.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Canon USM

          tsjah, dat ist hem juist...
          Ik trek soms foto's bij ons op de schietclub maar ik trek evengoed portret-Foto's...
          Die foto's vanop schietclub zijn wedstrijden enzo...
          Mss kan dit jullie helpen bij advies...

          Comment


          • #6
            Re: Canon USM

            Dat er USM op een lens staat, dat is niet altijd een garantie voor een snelle autofocus.
            Er zijn dus lenzen met een USM scherpstelmotortje waarbij de AF zeker niet snel is, maar de lenzen met de snelste AF hebben wel allemaal een USM scherpstelmotor.

            De schietclub, dat is waarschijnlijk binnen. Als er daar niet al teveel licht is, dan zou ik eerder de EF-S 17-55 f2,8 IS aanraden in plaats van een niet zo lichtsterke 18-55 of 18-135.
            Als 55mm te kort is, dan zal je moeten investeren in een lichtsterke tele(zoom).

            Die lenzen zitten wel in een hogere prijsklasse.
            Last edited by Black B@ndit; 20 mei 2011, 16:08.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als er daar niet al teveel licht is, dan zou ik eerder de EF-S 17-55 f2,8 IS aanraden in plaats van een niet zo lichtsterke 18-55 of 18-135.
              Als 55mm te kort is, dan zal je moeten investeren in een lichtsterke tele(zoom).

              Die lenzen zitten wel in een hogere prijsklasse.
              Indien U voldoende heeft met de 55/50 mm, dan ook misschien eens kijken naar de Tamron 17-50 2.8.
              Ik had de Canon 17-55 2.8 (was er heel tevreden over) maar heb die toch weggedaan en vervangen door de Tamrom 17-50 2.8 en zie tot op heden geen verschil in kwaliteit van de foto's. Ik heb wel gekozen voor de versie zonder stabilisatie, omdat die scherper zou zijn (?)
              Tenzij je echt met 'de bibber' zit heb je niet echt stabilisatie nodig tot 50 mm vind ik.
              Voornaamste reden voor mijn wissel echter was dat de Canon veel te zwaar was voor mij om bvb. een ganse dag mee rond te lopen (al zijn er die met nog meer kilo's rondlopen, maar dat vind ik niet zo leuk).
              Als je die 'zwaargewichten' slechts eventjes vasthoudt in de winkel valt het niet zo op, maar loop er maar eens een ganse dag mee rond......
              Een bijkomend (groot) voordeel....... de Tamron kost nog niet de helft van de Canon (in een bepaalde winkel bvb. ongev. 379 tov 879 euro .
              Groetjes
              Last edited by Guest17; 20 mei 2011, 22:36.

              Comment


              • #8
                Re: Canon USM

                Ik ben van een Tamron 17-50 2.8 een poos geleden overgeschakeld op de Canon 17-55 2.8.
                Die is op alle vlakken net iets beter. En zelfs op die afstand is IS prachtig. 1/15 de uit de
                hand, geen probleem.
                Ze is natuurlijk wel niet goedkoop. Is ze te duur dan is de Tamron zeker een goed alterna-
                tief. Kom je te kort dan zou je ook de Tamron kunnen overwegen samen met de Canon 85
                1.8. een lichtsterke prime en bovendien een uitstekende portretlens.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik ben van een Tamron 17-50 2.8 een poos geleden overgeschakeld op de Canon 17-55 2.8.
                  Die is op alle vlakken net iets beter. En zelfs op die afstand is IS prachtig. 1/15 de uit de
                  hand, geen probleem.
                  Ze is natuurlijk wel niet goedkoop. Is ze te duur dan is de Tamron zeker een goed alterna-
                  tief. Kom je te kort dan zou je ook de Tamron kunnen overwegen samen met de Canon 85
                  1.8. een lichtsterke prime en bovendien een uitstekende portretlens.
                  Wij hebben dus blijkbaar allebei een overstap gemaakt, maar wel in de tegenovergestelde richting . Ik heb de niet gestab. versie gekocht (niet omwille van het prijsverschil met de wel gestab.) maar omdat de niet gestab. scherper 'zou' zijn, vandaar mijn keuze.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ondertussen de prijs is opgezocht van die canon 17-55 f2.8 lens... Dat is wel een serieus prijsverschil. De laagste prijs staat 819€.

                    Ik hoor hier verschillende mensen praten over Tamron, eigenlijk heb ik der eerlijk gezegd schrikvan. Als ik zo de pro's en con's lees van tamron t.o.v. Canon...

                    Of vergis ik mij daarin...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door MrGangsta Bekijk bericht
                      Ik heb ondertussen de prijs is opgezocht van die canon 17-55 f2.8 lens... Dat is wel een serieus prijsverschil. De laagste prijs staat 819€.

                      Ik hoor hier verschillende mensen praten over Tamron, eigenlijk heb ik der eerlijk gezegd schrikvan. Als ik zo de pro's en con's lees van tamron t.o.v. Canon...

                      Of vergis ik mij daarin...
                      De Tamron die ik nu kocht is mijn eerste niet Canon lens (met uitzondering van een Vivitar lens op een analoge Canon gekocht in de jaren 70......)
                      Ik kan je zeggen dat ik er nog geen spijt van heb. Ik heb ze wel nog niet zo lang, maar heb ze zo een beetje op allerlei gebied getest en ik heb nog geen foto gezien waarvan ik dacht met de (dure) Canon was deze beter geweest.
                      Misschien is de Canon wel iets beter, maar ik merk het niet.
                      Met die 500 euro verschil kan ik nog wel één en ander verzinnen .
                      Lees gewoon eens de reviews van de Tamron op de gekende sites, daar kun je ook soms vergelijkende reviews lezen.
                      Misschien hier eens kijken
                      Is the Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

                      Sommigen gaan dwepen met de stille USM...... maar je hebt toch altijd het geluid van de sluiter, en daar wordt dan niet over geklaagd !? Zo zie je maar dat alles relatief is.
                      Tenslotte beslis jij als koper toch wat je wil kopen en wat je er wil aan uitgeven. Ik ben 100 % tevreden over de Tamron, anderen zullen dan weer Canon, Sigma.... enz prefereren. Kiezen is soms moeilijk hé .

                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon USM

                        *Crap* Ik was aan het twijfelen tussen deze twee lenzen en nu word mijn keuzeveld nog groter....
                        Ik heb al een 55-250 IS lens voor de iets langere afstand
                        Maar ik zocht een lens ter vervanging (of bijvoeging) van men 18-55 lens(Verkopen doe ik het toch niet, dat geraak je niet aan de straatstenen kwijt).
                        Ik wil een lens die nog ietsjes verder gaat als 55 maar ook iets lichtsterker is omdat ik die foto's van binnen trek op een Schiet-wedstrijd die meestal binnenin is...
                        En ik heb zo den indruk dat dit me serieus wat geld gaat kosten als ik de twee criteria wil behouden
                        Mss dan toch kiezen voor een lens die gewoon een betere lichtsterkte heeft...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door MrGangsta Bekijk bericht
                          *Crap* Ik was aan het twijfelen tussen deze twee lenzen en nu word mijn keuzeveld nog groter....
                          Ik heb al een 55-250 IS lens voor de iets langere afstand
                          Maar ik zocht een lens ter vervanging (of bijvoeging) van men 18-55 lens(Verkopen doe ik het toch niet, dat geraak je niet aan de straatstenen kwijt).
                          Ik wil een lens die nog ietsjes verder gaat als 55 maar ook iets lichtsterker is omdat ik die foto's van binnen trek op een Schiet-wedstrijd die meestal binnenin is...
                          En ik heb zo den indruk dat dit me serieus wat geld gaat kosten als ik de twee criteria wil behouden
                          Mss dan toch kiezen voor een lens die gewoon een betere lichtsterkte heeft...
                          Je kan ook bvb om een 85 F/1.8 USM gaan. Die focust snel en is heel lichtsterk, en valt goed mee qua prijs.

                          Dan geef je wel het zoombereik op natuurlijk.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon USM

                            Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM
                            Ik lees zowel positieve als negatieve reactie's van deze lens....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door MrGangsta Bekijk bericht
                              Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM
                              Ik lees zowel positieve als negatieve reactie's van deze lens....
                              Ik heb die lens gehad. En achteraf gezien valt ze heel goed mee. Als ik nu eens foto's
                              bekijk die ik met deze lens heb genomen. Ja, de 17-55 2.8 van Canon is beter, maar
                              nu ook weer niet zoveel beter. Fijne lens. Goede prijs.

                              Comment

                              Working...
                              X