Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrondverlichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • achtergrondverlichting

    Ik ga volgende week achtergrondverlichting kopen voor in de studio. Op dit moment heb ik twee flitsers van 500 w Jinbei. Om een egale witte achtergrond te krijgen zou ik graag twee extra lichtbronnen willen hebben. Nu is mijn vraag: zou ik twee continue lichtbronnen aanschaffen of twee extra flitsers die ik ook eventueel op lokatie kan gebruiken. Waarmee moet ik rekening houden bij mijn keuze?

    Alvast bedankt.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: achtergrondverlichting

    Continulichtlampen geven eigenlijk niet veel licht.

    En met een 500Ws flits ga je al heel snel het continulicht overpoweren.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: achtergrondverlichting

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Continulichtlampen geven eigenlijk niet veel licht.

      En met een 500Ws flits ga je al heel snel het continulicht overpoweren.
      Dus een setje bijkopen van jinbei 250 w is ruim voldoende of zou je eerder opteren voor twee strobistflitsers die ik ook op lokatie kan gebruiken. Zo ja, welke?
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #4
        Re: achtergrondverlichting

        Een 'strobist' flits komt zo ongeveer overeen met een 100Ws flitsje, als ik me niet vergis. Flitskracht is ook nog afhankelijk van zoomstand.
        Ik denk dat je dan beter de strobist flitsers voor je voorgrond en de 500ws jinbei voor je achtergrond kan gebruiken, aangezien je die wit wil.
        Denk dat die 500 nog te krachtig gaat zijn tov de strobist flitsjes. Wil je aan een behoorlijk tempo fotograferen ga je die ook niet op vol vermogen gaan gebruiken.
        (Heb zelf geen 500Ws in de studio; enkel 250 en 350Ws)

        Nadeel is dan weer dat je geen instellicht gaat hebben en in de studio en dat kan misschien voor problemen zorgen met scherpstellen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: achtergrondverlichting

          Gebruik gewoon de dingen waarvoor ze dienen
          Studioflitsers voor in de studio en strobistflitsers voor op lokatie.

          Je kan beide door mekaar gebruiken maar dit is verre van ideaal.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: achtergrondverlichting

            Je kan beide door mekaar gebruiken maar dit is verre van ideaal.
            Is een goeie samenvatting. :-)
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: achtergrondverlichting

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Gebruik gewoon de dingen waarvoor ze dienen
              Studioflitsers voor in de studio en strobistflitsers voor op lokatie.

              Je kan beide door mekaar gebruiken maar dit is verre van ideaal.
              en toch kan dit perfect

              ik maak zelfs geen gebruik van studio-flitsers in studio
              enkel strobistflitsers

              en ik ken zelfs pro's die hier ook op dit forum zitten die beide in studio door elkaar gebruiken
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: achtergrondverlichting

                Er zijn studioflitsers die je ook op locatie kunt gebruiken. Jinbei heeft een mooie set (deze is nog wel zo nieuw dat er geen testen op internet staan). Fotokonijneberg heeft ze al wel op hun website staan, maar met de opmerking "in bestelling" Als je deze op locatie gaat gebruiken kun je ook makkelijk de zon overtreffen met flitslicht (dit is met een speedlite toch lastiger, gezien het vermogen te kort komt)

                Comment


                • #9
                  Re: achtergrondverlichting

                  Je kan eender welke flitsset op locatie gebruiken als je er een batterijpak of aggregaat voor aanschaft.

                  http://shop.studio73.be/photo/studio...reportage=1250

                  Je hebt al een Tronix voor 389 euro waar je twee flitsers kunt op aansluiten.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: achtergrondverlichting

                    Amai, ik leer hier bij: "strobistflitsers"... dat kende ik nog niet.
                    Wat er wel bestaat, dat zijn "reportageflitsen".

                    Ga voor flitsen, niet voor continulicht.

                    Wil je een héél goeie uitleg ivm een egale witte achtergrond, kijk dan even naar het blog van Zach Arias:

                    opgelet: vergeet deel 2 niet te lezen.

                    Nodeloos hier altijd alles te herhalen.

                    Studioflitsers voor in de studio en strobistflitsers voor op lokatie.
                    Je kan beide door mekaar gebruiken maar dit is verre van ideaal.
                    Ieder gebruikt wat het beste werkt. Ik gebruik regelmatig reportageflitsen als aanvulling in studio.

                    G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment

                    Working...
                    X