Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

    Zoals gemeld volgen hier de gegeven voor de tweede van de 3 Macro SD dagen
    Deze SD dagen zijn beperkt tot een max. van 25 personen

    hou er wel rekenig mee dat dit buiten dagen zijn en we afhankelijk zijn van de weergoden

    SD dag zondag 3 Juli 2011


    Deze zal doorgaan in het maaspark de Wissen te Dilsen-Stokkem(weide twee van vorig jaar)
    Een gebied dat onstaan is door de winning van maasgrind.

    De plassen die er over bleven zijn omgetoverd tot een prachtig natuurgebied
    met een variatie aan kruiden en planten die door de overstommingen van de maas achter blijven.
    Het is een stuingebied waar je allelei juffers en libellen tegenkomt alsook verschillende insecten




    Begin


    Jullie kunnen reeds vanaf 6.30 arriveren ik zal dan reeds aanwezig zijn.
    Om 7.00 uur is voorzien dat we het gebied betreden.
    Daardoor krijgen we een mooie gelegenheid om de nog rustende libellen en insecten aan te treffen.
    De konninginepage is een vlindersoort die je hier ook vaak aantreft alsook de rups er van.
    Verder vind jer nog blauwtjes en andere soorten.



    Het einde van dit deel is voorzien rond 10.30 waarna we naar de afgesproken plaats gaan om een hapje te nuttigen.
    Voor we allen weer aan de auto’s zijn zullen we die tijd toch wel nodig hebben.

    +- 11.00 aankomst in het Hepperhuys te Heppeneert
    Een bedevaart oord aan de maas waar je prachtig zicht hebt op het maaslandschap.
    Van dit etablissement heb ik enkele bestanden van de menukaart (kleine - grote kaart, snacks)door gekregen die ik jullie via mail bezorg zodat jullie een keuze op voorhand kunnen maken .

    Het wordt dan makkelijker voor de personen om ons te bedienen , en het veel vlugger zal gaan met een grotere groep.
    Dit dient dan ten laatste een week op voorhand binnen te zijn zodat zij de nodige voorbereidingen kunnen treffen.

    Eens we onze knorrende magen weer gevuld hebben gaan we door voor ons tweede gedeelte van de dag.


    De boom kikker

    we vertrekken rond 12.30 te Heppeneert en gaan dan door naar Dieteren dit is in een 10 tal min.
    De shoot gaat door in De Doort in Dieteren een deelgemeente van Suteren net over de grens in Nederland .





    een indrukwekend gebied op alle vlak






    bossen met een variatie aan bomen hooilanden met allerlei bloemen en
    insecten








    In verband met de kikkers worden er enkele regels afgesproken.

    1 De kikkers worden niet gevangen en verplaatst naar een betere fotolocatie al is die naar 0.5 meter verder.


    2 :wij blijven bij de omheinde poelen weg en kruipen niet onder de draad door
    En is een open poel aanwezig waar je kan genieten van de vliegende libellen


    3 : we geven elkaar de ruimte en gelegenheid om de kikker op een gevoelig plaatje vast te leggen.
    Het gebied is groot genoeg om iedereen de kans te geven voor het zien van de kikker


    4 : enkele nuttige tips
    Het gebruik van een statief raad ik af bij de kikker
    Deze zitten meestal in de braamstruiken die redelijk goed toegankelijk zijn.
    Als je met het statief tussen de bramen begint te woelen kan het zijn dat de kikker weg springt ook al lijkt hij er nog zo rustig bij te liggen.
    Dus dit heeft geen nut, indien je hem toch wil mee nemen is die wel nuttig voor de andere insecten.
    Meestal maak ik mijn foto’s van de kikker uit de losse hand wat het beste resultaat oplevert omdat je,je soms in rare bochten moet wringen voor het mooiste resultaat

    Het einde van de dag daar kan ik geen uur op plakken. Toch het liefs om -+ 17 uur
    Zelf kan ik in dit gebied uren ronddwalen op zoek naar allerlei beestjes
    Dus het ligt heel aan jullie zelf hoe laat jullie het maken .
    Maar als en mensen zijn die nog een terrasje willen meepikken om de dag af te sluiten kan dit nog steeds in groep worden afgesproken .

    Verdere info in verband met adressen en plaatsen van samen komst volgt in een PM alsook de inschrijvingen doen jullie met een mailtje zodat het overzichtelijk blijft per SD dag.

    Ook het bestand van de menukaart op word doorgestuurd.
    voor een gemakkelijker verloop van het eten

    Een lijst met deelnemers word steeds aangevuld in de avond
    vol is vol


    lijst deelnemers
    1. wernwatt
    2. bopatje
    3. plette
    4. MG-TF (niet aanwezig)
    5. klakboem
    6 blikvangen 2 personen (niet aanwezig)
    8. fenix
    9.Mbili
    10. travelrudy
    11. portugeesje
    12. heembeek
    13. jfd
    14. pajoke65
    Last edited by lilybie; 30 juni 2011, 22:57. Reden: deelnemers lijst aan gepast
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: twede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

    Ik zou hier (mijn eerste SD) graag aan deelnemen - mocht er nog plaats vrij zijn dan ben ik van de partij!

    Werner
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

      Liliane, nog ééntje dat mee wil, hier wil ook nog wel eens naar toe, als er nog plaats is
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

        Hallo Liliane,

        Ik was ook wel graag meegeweest op 3 juli. Is dit voldoende als inschrijving ?
        Heb nog niet zoveel ervaring in macrofotgrafie, maar ben wel heel geïnteresseerd !
        Fujifilm X-T1 en X-T2

        Comment


        • #5
          Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

          Hallo,
          Ik zou me ook graag willen inschrijven.

          groeten, Manuel
          Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

          Comment


          • #6
            Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

            Hallo,
            Had graag één van deze dagen meegemaakt, maar soms zit alles tegen.
            1 * ik had nachtdienst
            2* mijn verjaardag (grootse verplichtingen)
            3* op verlof
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

              Liliane, aangezien ik om prive-redenen moet afhaken voor dit weekend (zie pm) had ik graag aan deze shoot deelgenomen.
              Is er nog plaats ?

              Groeten

              Peter

              Comment


              • #8
                Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

                ik zal je toevoegen peter
                dat is geen probleem
                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Liliane, aangezien ik om prive-redenen moet afhaken voor dit weekend (zie pm) had ik graag aan deze shoot deelgenomen.
                Is er nog plaats ?

                Groeten

                Peter
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

                  Indien nog mogelijk, wil ik me graag inschrijven voor deze SD evenals voor die van 16 Juli (misschien ook nog 06 Aug).

                  Veel ervaring met macro heb ik niet, maar ik denk dat dit de perfecte gelegenheid is om te leren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

                    Oorspronkelijk geplaatst door jfd Bekijk bericht
                    Indien nog mogelijk, wil ik me graag inschrijven voor deze SD evenals voor die van 16 Juli (misschien ook nog 06 Aug).

                    Veel ervaring met macro heb ik niet, maar ik denk dat dit de perfecte gelegenheid is om te leren.
                    bij deze werd je toegevoegd aan de SD
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

                      zo te zien zullen we met 12 zijn
                      straks even bij de politie langs om te kijken of we door kunnen in stokkem wegens nog een ander groot event

                      www.ols2011.eu

                      dit is iets dat alleen hier in beide limburgen leeft
                      had niet verwacht dat de weg naar de SD door het parcour loopt maar we zijn vroeg op post nog voor bij dit event begint
                      als we niet door kunnen stuur ik jullie een PM met de korte omleidingsweg
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

                        ben even bij de politie geweest de straat zou pas afgesloten worden rond 8.30 dus dan zijn wij er al lang voorbij
                        tot morgen
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

                          Zo, we zijn weer thuis.

                          Eerst en vooral wil ik Liliane bedanken voor een perfect georganiseerde SD.

                          Het was mijn eerste echte ervaring met macro en het was heel leerrijk, bedankt aan de andere, meer ervaren macroshooters voor de tips.
                          Het was een plezante dag, fijn om kennis te maken met andere BD leden, het weer was perfect en het eten was ook heel lekker.
                          Ik verheug me al op de volgende SD binnen 2 weken.

                          Groeten,
                          JF

                          Comment


                          • #14
                            Re: tweede macro SD zondag dag 3 Juli 2011

                            We zijn terug thuis, het was gewoonweg fantastisch we werden er in de watten gelegd! Ik kijk al uit naar de volgende

                            onderstaande is al een eerste opname van deze morgen:
                            http://forum.belgiumdigital.com/f43/...ml#post3179924
                            groetjes Pascal
                            Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                            mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                            Comment


                            • #15
                              Merci Liliane voor de fantastische organisatie. Samen met het goeie weer en het toffe gezelschap was het een perfecte dag.

                              Vanaf morgen fotos bekijken maar nu eerst slapen....
                              Fujifilm X-T1 en X-T2

                              Comment

                              Working...
                              X