Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe D700 of D3s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe D700 of D3s

    Momenteel heb ik een Nikon D90 en een Nikon D700 en ik zou graag
    een 3e camera willen bijkopen.
    De keuze is ofwel een nieuwe D700 wegens de kwaliteit en de prijs ofwel een D3s.
    Ik heb deze eens aan het werk gezien in Low Light en Iso op een paar duizend blijft ie nog altijd scherp.
    Nu, die D3s is bijna het dubbele van een D700.
    Is het prijsverschil in verhouding met de kwaliteit of is ie gewoon een stuk duurder omdat ie gewoon als extra kan filmen.
    Iemand ervaring bij of tips voor ?

  • #2
    Re: nieuwe D700 of D3s

    D3s heeft nog iets snellere AF, hoge fameuse batterijcapaciteit, is nog iets beter in de hoge iso, sommigen vinden dat belachelijk, maar ik heb hem vooral gekocht vanwege de veel betere 100% zoeker, een heel verschil tegenover mijn D700, zelf ben ik reeds vanaf mijn analoge tijd 100% zoekers gewoon, en mis dat als ik het niet heb.
    Voor de filmfunctie moet je het niet doen, want deze is niet beter dan bv een D90 hoewel je AF bij de D3 blijft werken als je AF-on drukt, maar verwacht daar geen wonderen van, kan soms eens leuk zijn om hebben, maar zeker geen must.
    Een D3s heeft ook een andere (lees snellere duurzamere) sluiter.
    Qua beeldkwaliteit zal je niet veel verschil merken met een D700 tenzij mischien dat stopje hogere isomogelijkheid, en een iets hoger Dynamisch bereik.
    De bediening gaat ook iets vlotter dan bij de D700, een paar meer knoppen maken directe toegang mogelijk, ook is er een directe liveView knop aanwezig.
    Kortom de D3s is een plezier om mee te werken, heel robust en zeer gebruiksvriendelijk en snel.
    Ook het robuste batterijvak biedt een meerwaarde tegenover bv. een wankele grip, want je mag zeggen wat je wil, een grip vind ik behelpen.

    Dan heb je nog een paar kleinigheden, zoals het krasvrije lcd scherm enz.

    Mijn ervaring: ik had een D3, heb mij laten overhalen om een D700 te kopen vanwege het gewicht, maar ik miste een en ander, en heb dan maar terug de D3s gekocht, die mij zelfs nog ietsje meer voldoening geeft dan mijn vroegere D3, dat vanwege een paar extra knoppen en nog ietsje beter in de hoge iso, en de iets snellere AF.

    Wat ik persoonlijk nog liever had gezien, was dat de de isokeuze hadden verlaagd tot Bv. 50 iso, maar dat was blijkbaar niet haalbaar.

    Dat verhaal van die snelle AF bv. dat heb ik hier reeds gedaan, mijn D700 kon bv. op korte afstand geen vogel volgen (op een roofvogelshow), dat kan de D3s dan wel.

    Ieder moet het natuurlijk voor zichzelf uitmaken of deze kleinigheden de meerkost waard zijn, persoonlijk vind ik van wel, en eenmaal je dat ding in handen hebt.

    Ps. er staat er hier eentje te koop, blijkbaar zijn ganse uitzet te koop. KLIK
    Last edited by Guest42; 19 mei 2011, 09:57.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe D700 of D3s

      De prijs is niet helemaal evenredig met beeldkwaliteit, het is niet dat wanneer je dubbel zoveel betaalt je dubbel zoveel kwaliteit krijgt (voor zover 'kwaliteit' meetbaar is).

      D3s is gewoon voor de professionele fotograaf bedoeld en heeft zo meer mogelijkheden (bv weatherproofing).

      Snap niet goed waarom je nog een D700 zou bij kopen als je er al een hebt en die nog goed werkt ?
      Als je gewoon een nieuw speeltje wil, ja neem dan een D3s die zal nog beter zijn.

      Of misschien beter andere lenzen kopen voor op je D700 ? Weet niet wat je nu van lenzen hebt maar een upgrade daarvan (of een nieuw bereik) gaan misschien meer voor je doen.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe D700 of D3s

        Ik zou wachten. De opvolgers van D3s en D700 worden dit jaar nog aangekondigd

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe D700 of D3s

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik zou wachten. De opvolgers van D3s en D700 worden dit jaar nog aangekondigd
          Misschien

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe D700 of D3s

            Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
            Misschien
            en hopelijk

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe D700 of D3s

              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              en hopelijk
              vorig jaar ook al he...
              Nikon

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe D700 of D3s

                Als het de bedoeling is om vooral sport en andere low-light actie vast te leggen -> D3S anders -> D700
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe D700 of D3s

                  Ik heb voor gebruik met telelenzen en als handige lichte body toch weer een D7000 gekocht en een tijdje terug mijn D3x en D3s verkocht en terug een D700 genomen. Ik mis ze beide natuurlijk wel, maar de D700 heeft voor "wandelgebruik" toch wel voordelen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe D700 of D3s

                    Ik doe regelmatig huwelijksfotografie en daar kom je regelmatig wel eens op plaatsen die wat donker zijn.
                    Bv. bij de bruid of bruidegom thuis, de kerk, ... enz
                    Vandaar dat in dat opzicht mijn keuze zou zijn voor een D3s, maar de prijs houdt me wat tegen. hmmm ... altijd die keuzes hè.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe D700 of D3s

                      Je kan ook wachten tot de opvolger van de opvolger van de opvolger van de D3s uitkomt. Ik bedoel maar... als je zoals sommigen van wachten en afwachten houdt : wachten zou ik zeggen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe D700 of D3s

                        Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
                        Ik doe regelmatig huwelijksfotografie en daar kom je regelmatig wel eens op plaatsen die wat donker zijn.
                        Bv. bij de bruid of bruidegom thuis, de kerk, ... enz
                        Vandaar dat in dat opzicht mijn keuze zou zijn voor een D3s, maar de prijs houdt me wat tegen. hmmm ... altijd die keuzes hè.
                        Voor dat soort fotografie, heb je niet echt een D3s nodig, snelheid, de 100% zoeker, en watersealing zijn zijn voornaamste troeven, maar voor dat stopje hogere iso zou ik het niet doen, dat is mijn gedacht hé.

                        Tenandere vrees ik ervoor dat ze schaars zullen worden om vlug aan een nieuwe te geraken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe D700 of D3s

                          Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
                          vorig jaar ook al he...
                          Neen

                          Vorig jaar werd er vooral gespeculeerd over de opvolger van de D700.

                          2011 past echter wel exact in de 4-jarige update cyclus van de Nikon pro camera reeks:

                          1999: D1
                          2003: D2h
                          2007: D3
                          2011: D4

                          Door de huidige situatie in Japan zal het wel kunnen dat de leveringen van de D4 pas in 2012 starten, maar da's niet zo'n heel groot verschil met de D3. Die was wel al verkrijgbaar eind 2007, maar door de enorme vraag pas vlot leverbaar tegen de zomer in 2008...

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe D700 of D3s

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Neen

                            Vorig jaar werd er vooral gespeculeerd over de opvolger van de D700.

                            2011 past echter wel exact in de 4-jarige update cyclus van de Nikon pro camera reeks:

                            1999: D1
                            2003: D2h
                            2007: D3
                            2011: D4

                            Door de huidige situatie in Japan zal het wel kunnen dat de leveringen van de D4 pas in 2012 starten, maar da's niet zo'n heel groot verschil met de D3. Die was wel al verkrijgbaar eind 2007, maar door de enorme vraag pas vlot leverbaar tegen de zomer in 2008...
                            Wordt de D4x met 34 mil pixel en lijkt een beetje op middenformaat
                            en komt Idd in september uit

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe D700 of D3s

                              Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                              Wordt de D4x met 34 mil pixel en lijkt een beetje op middenformaat
                              en komt Idd in september uit
                              Benieuwd of er buiten de gewoonlijke MP/DR/FPS nog andere dingen veranderen. Het coolste wat in het verleden al gerumourd is, zou een modulaire koolstofvezel body zijn waarin je verschillende sensor packs (evt zwart-wit of IR) kan monteren naargelang je noden. Die body zou dan enkele generaties kunnen meegaan

                              Comment

                              Working...
                              X