Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste Macro SD dag 18 juni

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste Macro SD dag 18 juni

    Zoals gemeld volgen hier de gegeven voor de eerste van de 3 Macro SD dagen
    Deze SD dagen zijn beperkt tot een max. van 25 personen

    hou er wel rekenig mee dat dit buiten dagen zijn en we afhankelijk zijn van de weergoden

    even vermelden dat de toegangsprijs voor de maasvallei 1 € bedraagd was dit vergeten te vermelden( toegevoegd op20/05)

    SD dag 1 18 juni 2011
    onze twee bestemmingen liggen -+ 20 km uit elkaar met daar tussen de eetgelegenheid






    De eerste dag zal doorgaan in de maasvallei te Dilsen-Stokkem
    De Maasvallei is een gebied dat aansluit op het nationale park De Hoge Kempen.
    Het is ontstaan bij het ontgrinden van de steenkool.




    Het is een waterrijk gebied met plassen en een moeras gedeelte.








    Maar ook wat heide en bos.
    Tevens bevinden zich hier enkele oude mijn terils die een prachtig uitzicht geven over het maasdal.

    Begin


    Jullie kunnen reeds vanaf 6.30 arriveren ik zal dan reeds aanwezig zijn.
    Om 7.00 uur is voorzien dat we het park betreden.
    Dit is uitzonderlijk omdat het park normaal pas om 9.30 zijn poorten opent in het weekend.
    Daardoor krijgen we een mooie gelegenheid om de nog rustende libellen en insecten aan te treffen.
    Ik ben vandaag nog eens een kijkje gaan nemen en was aangenaam verrast door het grote aantal libellen en juffers .Dit was wel recht in het middag uur.
    In het moeras gedeelte vind je deze het meeste, maar voor de vlinders met je de berg op .denk dat het dus een keuze is die je op voorhand moet maken zodat je weet wat je wil fotograferen. Al heb ik er vandaag enkele hooibeestjes gezien onder aan het water.

    Het einde van dit deel is voorzien rond 10.30 waarna we naar de afgesproken plaats gaan om een hapje te nuttigen.
    Voor we allen weer aan de auto’s zijn zullen we die tijd toch wel nodig hebben.


    +- 11.00 aankomst in het Hepperhuys te Heppeneert
    Een bedevaart oord aan de maas waar je prachtig zicht hebt op het maaslandschap.
    Van dit etablissement heb ik enkele bestanden van de menukaart (kleine - grote kaart, snacks)door gekregen die ik jullie via mail bezorg zodat jullie een keuze op voorhand kunnen maken .

    Het wordt dan makkelijker voor de personen om ons te bedienen , en het veel vlugger zal gaan met een grotere groep.
    Dit dient dan ten laatste een week op voorhand binnen te zijn zodat zij de nodige voorbereidingen kunnen treffen.

    Eens we onze knorrende magen weer gevuld hebben gaan we door voor ons tweede gedeelte van de dag.


    De boom kikker

    we vertrekken rond 12.30 te Heppeneert en gaan dan door naar Dieteren dit is in een 10 tal min.
    De shoot gaat door in De Doort in Dieteren een deelgemeente van Suteren net over de grens in Nederland .





    een indrukwekend gebied op alle vlak






    bossen met een variatie aan bomen hooilanden met allerlei bloemen en
    insecten








    In verband met de kikkers worden er enkele regels afgesproken.

    1 De kikkers worden niet gevangen en verplaatst naar een betere fotolocatie al is die naar 0.5 meter verder.


    2 :wij blijven bij de omheinde poelen weg en kruipen niet onder de draad door
    En is een open poel aanwezig waar je kan genieten van de vliegende libellen


    3 : we geven elkaar de ruimte en gelegenheid om de kikker op een gevoelig plaatje vast te leggen.
    Het gebied is groot genoeg om iedereen de kans te geven voor het zien van de kikker


    4 : enkele nuttige tips
    Het gebruik van een statief raad ik af bij de kikker
    Deze zitten meestal in de braamstruiken die redelijk goed toegankelijk zijn.
    Als je met het statief tussen de bramen begint te woelen kan het zijn dat de kikker weg springt ook al lijkt hij er nog zo rustig bij te liggen.
    Dus dit heeft geen nut, indien je hem toch wil mee nemen is die wel nuttig voor de andere insecten.
    Meestal maak ik mijn foto’s van de kikker uit de losse hand wat het beste resultaat oplevert omdat je,je soms in rare bochten moet wringen voor het mooiste resultaat

    Het einde van de dag daar kan ik geen uur op plakken. Toch het liefs om -+ 17 uur
    Zelf kan ik in dit gebied uren ronddwalen op zoek naar allerlei beestjes
    Dus het ligt heel aan jullie zelf hoe laat jullie het maken .
    Maar als en mensen zijn die nog een terrasje willen meepikken om de dag af te sluiten kan dit nog steeds in groep worden afgesproken .

    Verdere info in verband met adressen en plaatsen van samen komst volgt in een PM alsook de inschrijvingen doen jullie met een mailtje zodat het overzichtelijk blijft per SD dag nr. 2 en nr.3 volgen morgen

    ook het bestand van de menukaart op word doorgestuurd.
    voor een gemakkelijker verloop van het eten

    Een lijst met deelnemers word steeds aangevuld in de avond
    vol is vol


    lijst van de deelnemers

    1. lut
    2. jumpingjacquesflash
    3. nerdifant
    4. dominiekC /voormiddag
    5. Yammee
    6. Spanjaart
    7. Heembeek
    8. bopatje
    9. chrit
    10. klakboem
    11. LVB
    12. Mbili
    13. Marieke
    14. fotosdirk
    15. pajoke65
    16. digibertje
    17. peterr /voormiddag
    Last edited by lilybie; 8 juni 2011, 13:33. Reden: enkel typ foutjes + lijst toegevoegd
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: eerste Macro SD dag 18 juni

    Mag ik de lijst openen als tweede deelnemer

    Comment


    • #3
      Re: eerste Macro SD dag 18 juni

      Liliane,
      Je mag me bij op de deelnemerslijst plaatsen voor deze SD.

      Groeten,
      Jacques
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: eerste Macro SD dag 18 juni

        Count Nerdi in voor deze dag

        YMMV Nerdi
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: eerste Macro SD dag 18 juni

          Reken er mij ook maar bij. Zal mijn wekker wel heel vroeg morgen zetten

          Comment


          • #6
            Re: eerste Macro SD dag 18 juni

            Liliane, je mag mij ook op de lijst zetten .

            Groetjes chrit.
            Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

            Comment


            • #7
              Re: eerste Macro SD dag 18 juni

              Hallo

              Als er nog plaats is, dan mag u mij ook op de lijst plaatsen

              Luc
              http://lvbfoto.jimdo.com/

              Comment


              • #8
                Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                Als er nog plaats is mag je mij zeker op de lijst zetten.

                Comment


                • #9
                  Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                  Hallo,

                  Fantastische initiatief
                  als ik de fotootjes van vorige keer zie, wil ik dit zeker niet missen.
                  Als er nog plaats is, zou ik graag mee aansluiten!
                  groetjes Pascal
                  Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                  mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                    Bedankt voor de menu. Doe mij maar de spaghetti hepperhuys.
                    Voor alle zekerheid toch maar een overnachting in de buurt gereserveerd, kwestie van toch op tijd in dilsen te geraken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                      Dag Lilybie,

                      Kan ik me inschrijven voor je SD?

                      Alvast bedankt.
                      Groetjes,
                      Bert Mariën (digibertje)
                      P.S. Als er nog deelnemers zijn uit de buurt van Antwerpen-Mechelen-Lier die willen carpoolen, kunnen we wellicht afspreken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                        Hoi Lilybie,

                        ik ben dan niet zo heel vaak op dit forum, maar zou toch graag een keer meegaan.
                        Kan helaas alleen het ochtend gedeelte.

                        Ik hoor het wel of ik nog meekan

                        Gr

                        Peterr

                        Comment


                        • #13
                          Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                          [QUOTE=Heembeek;3141020]Bedankt voor de menu. Doe mij maar de spaghetti hepperhuys.
                          Voor alle zekerheid toch maar een overnachting in de buurt gereserveerd, kwestie van toch op tijd in dilsen te geraken.[/QUOTE

                          Terug opgestuurd

                          Comment


                          • #14
                            Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                            Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                            hou er wel rekenig mee dat dit buiten dagen zijn en we afhankelijk zijn van de weergoden
                            Hmmm, het wordt spannend hé, hopelijk regent het enkel tussen 10:30 en 12:30
                            Brengt er iemand nog snel een mand eieren naar de Arme Klaren ?
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: eerste Macro SD dag 18 juni

                              Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                              Hmmm, het wordt spannend hé, hopelijk regent het enkel tussen 10:30 en 12:30
                              Brengt er iemand nog snel een mand eieren naar de Arme Klaren ?
                              hey dominiek en de rest van de deelnemers voor zaterdag

                              zoals het er nu naar uit ziet is het weer echt niet goed voor zaterdag
                              en zullen de eitjes niet veel afdoen

                              in de nacht regen waardoor de insecten ver weg kruipen
                              een beetje droog in de voormiddag maar veel wind iets wat bij macrofotografie ook niet gewenst is
                              en het is koud met -+15a16 graden
                              dat is te weinig voor de kikkertjes die hebben de zon nodig anders kommen ze niet te voorschijn
                              ben nog even aan het overleggen wat ik ga doen

                              moest deze SD wegvallen dan ga ik voor een andere dag ergens in juli of begin Augustus er opnieuw eentje bij te doen
                              zie hier een kaartje met de voorspelling voor zaterdag


                              jullie horen nog van me zo snel ik iets meer weet

                              groetjes liliane
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X