Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golden light

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Golden light

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Golden light

    Hele mooie laagjes weer ...

    was misschien nog mooier en dromeriger geweest zonder de eerder realistische voorgrond of met veel minder ervan ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Golden light

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      .........

      was misschien nog mooier en dromeriger geweest zonder de eerder realistische voorgrond of met veel minder ervan ...
      ook mijn (eerste) gedacht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Golden light

        weer een hele mooie..
        kan je in die streek eigenlijk wel mislukte fotos maken ? :-) :-)
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: Golden light

          Was nu toch niet toevallig op m'n iTunes "Een stille ochtend" van Bram Vermeulen aan het afspelen toen ik deze post aanklikte ... en Bram's woorden zijn hier zo toepasselijk :
          Op een stille ochtend als deze met ochtendmist als dit
          Als mijn ogen alle kans krijgen waar te maken wat ze zien
          Zonder oordelen vooraf
          Dan richt het kijken zich naar binnen
          Dan wil mijn zijn opnieuw beginnen
          Maken de dingen zich zelf
          (voor wie het niet kent : klik hier)

          Mooier kan ik het niet onder woorden brengen ...
          Jouw reeks over Toscane, en vooral de ochtendopnames, zijn juweeltjes Danny !
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Golden light

            Ik vind de voorgrond nu net een toegevoegde waarde geven
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Golden light

              Voor mij ook liever zonder voorgrond....het verschil tussen voor -en achtergrond is te groot vind ik. Anders weer een heel mooie opname hoor!
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Golden light

                Prachtige compositie. De mist tussen al die lagen staat erg mooi. De kleur van jouw toegevoegde filter spreekt me wel minder aan. Ik vermoed dat een zachte geel veel leuker zal staan.

                groeten,
                Helen
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                Comment


                • #9
                  Re: Golden light

                  De sterkte van de foto zit 'em in de lagen..En die voorgrond..;tja..das een persoonlijke keuze.
                  Ik zou hem laten maar dan het contrast wegnemen en eventueel wat mist effect opzetten...met opacity van 20% of zo...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Golden light

                    Ik vind de foto heel geslaagd en de voorgrond zorgt voor extra diepte in de foto: heel mooi!

                    Mvg, Theo
                    Mijn website: http://www.vlassen.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Golden light

                      Bedankt voor de reacties iedereen

                      De voorgrond was een bewuste keuze - door de glooiingen en welvende lijnen werkt die volgens mij goed mee aan de compositie, waardoor ook wat meer diepte ontstaat.


                      @Helen
                      Ik denk dat het ondertussen al geweten is dat ik een "natuurlijke" fotograaf ben... Geen gefoefel met kleuren, filters, nik of andere toestanden. Wel HDR-layerblending om het dynamisch bereik te overbruggen, en ook al eens een Z/W omzetting. Zelfs geen crops of exotische beelduitsnedes... De foto wordt met de cam gemaakt...
                      Net als bvb in http://forum.belgiumdigital.com/f40/...co-365393.html is hier niks aan toegevoegd of gewijzigd...
                      Daar heb ik er met opzet bij vermeld dat er geen filters gebruikt werden, omdat van zo'n opname snel gedacht wordt dat er een tabaksfiltertje overgelegd werd.
                      Ik probeer de natuur zo natuur-getrouw mogelijk weer te geven. De natuur is zo al mooi genoeg... Alhoewel het toevoegen van filters en effecten het voor mij niet altijd mooier maken...
                      Dat is ook de reden waarom ik niet meteen naar 1x.com stap, zoals hier al geadviseerd werd... Daar houdt men nogal van gekunstelde en felle kleurtjes... Ikke niet...
                      Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                      ...De kleur van jouw toegevoegde filter spreekt me wel minder aan. Ik vermoed dat een zachte geel veel leuker zal staan...
                      @Pascal,
                      zie ook hierboven... hou niet zo van extra effectjes... Denk dat er hier al genoeg mist"effect" in de foto zit
                      Toch bedankt voor de suggestie hoor !
                      Ik heb ook foto's zonder voorgrond, maar die komen dan wel te zacht over naar mijn gedacht.
                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      ...Ik zou hem laten maar dan het contrast wegnemen en eventueel wat mist effect opzetten...met opacity van 20% of zo...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment

                      Working...
                      X