Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera keuze

    Hello,

    Sinds vorige week ben ik interesse gaan kweken voor fotografie. Ik heb geen idee vanwaar dat allemaal opkomt, maar ik zou er graag iets mee gaan doen. Via via ben ik al wat te weten gekomen en heb onder andere gekeken naar spiegelreflex cameras (canon eos 500D) en compactcamera's (wegens budgetaire redenen, ik moet nog 2 jaar studeren).

    Ik kwam uiteindelijk uit op de Olympus sz-10 en vroeg me af of deze een beetje voldoet aan mijn noden. Ik zou er graag landschappen, dieren, natuur in het algemeen, gebouwen,... mee willen fotograferen.
    Mijn oorspronkelijk budget was rond de 200 euro, dus de olympus aan 250 is al een (volgens mij noodzakelijke) verhoging.

    --
    Groetjes,
    David

  • #2
    Re: camera keuze

    Ga voor een tweedehands canon 450D met kitlens 18-55IS en je kunt al veel leren...plus mooie plaatjes nemen.

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: camera keuze

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Ga voor een tweedehands canon 450D met kitlens 18-55IS en je kunt al veel leren...plus mooie plaatjes nemen.
      of een tweedehandse D70 of D50... die kan je me kitlens voor pakweg 200€ vinden...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: camera keuze

        Behalve wat je met een camera wilt gaan doen en wat een camera mag kosten zal je ook aan moeten geven hoe groot en zwaar een camera mag zijn.

        En, wil je tijd stoppen in het leren van fotograferen?
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: camera keuze

          Ik heb mij al verdiept in enkele boeken over compositie, licht, ...
          Qua gewicht en formaat heb ik niet echt eisen. Mijn voorkeur gaat momenteel naar het formaat van een d500 (die ik tweedehands kan hebben voor 550 euro met een tamron 50-200 mm lens, extra batterij, zonnekap en uv-filter.
          Het toestel heeft nog 4 jaar garantie en heeft 7200 clicks. (Maar is meer dan dubbele van mijn budget, anders had ik die waarschijnlijk al gaan halen).

          Comment


          • #6
            Re: camera keuze

            Oorspronkelijk geplaatst door dameert Bekijk bericht
            .......... Mijn voorkeur gaat momenteel naar het formaat van een d500....
            Het toestel heeft nog 4 jaar garantie.......
            geen 0 vergeten?
            en "nog"4 jaar garantie?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: camera keuze

              [QUOTE=dameert;3126337
              Het toestel heeft nog 4 jaar garantie [/QUOTE]

              als men zo iets beweert... dan zou ik de rest ook niet betrouwen... denk niet dat je ergens, voor een nieuw toestel meer als 2 jaar garantie kan krijgen... ruikt naar bedrog...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: camera keuze

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                als men zo iets beweert... dan zou ik de rest ook niet betrouwen... denk niet dat je ergens, voor een nieuw toestel meer als 2 jaar garantie kan krijgen... ruikt naar bedrog...
                Het gaat over een garantieverlenging die de eerste koper bij vandenborre heeft genomen. Dus 2 (verplicht) + 3 (aangekocht) jaar garantie.

                Comment


                • #9
                  Re: camera keuze

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  geen 0 vergeten?
                  en "nog"4 jaar garantie?
                  grt,bouk.
                  Ik bedoelde de Canon eos 500D, voor garantie zie vorige post.

                  Comment

                  Working...
                  X