Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

    Ik ben van plan om zondag naar Zolder af te zakken om er wat mooie beelden te kunnen maken.
    Ik verwacht er niet al te veel van, want ik heb me nog niet veel aan panning gewaagd.
    Ik heb een Nikkor 70-300 VR en een Sigma 50-500 (geen OS) ter beschikking.
    Zoals je kan zien zal dit in combinatie zijn met een Nikon D7000.

    De 70-300 zou ik nemen om wat gewicht uit te sparen en geen statief te hoeven gebruiken.
    De 50-500 voor het bereik.
    Lichtsterk zijn ze beiden niet, dus daar heb ik al niet in te kiezen.
    De AF van beide lenzen zal ook wel ongeveer hetzelfde zijn.
    (nog niet getest/ vergeleken in zulke situatie)


    Alvast bedankt
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

  • #2
    Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

    oorstopjes
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      oorstopjes
      Niet dat ik daarachter gevraagd heb, maar gelijk heb je
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
        Niet dat ik daarachter gevraagd heb, maar gelijk heb je
        een statief


        en bier
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          een statief


          en bier
          Een statief vermijd ik liever en door het bier kan het resultaat gaan tegenslaan.
          Maar nu even serieus, welke van beide aangehaalde lenzen en waarom?
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

            ik zou de 50-500 meenemen. Je hebt dan altijd meer zoom en dus meer mogelijkheden.

            Je gaat dus naar het Zolder Race Festival...Hmmm je hebt me op een idee gebracht...

            Weet je wat er allemaal te doen is? Op de site van het circuit staat wel erg weinig geschreven.

            Comment


            • #7
              Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

              Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
              ik zou de 50-500 meenemen. Je hebt dan altijd meer zoom en dus meer mogelijkheden.

              Je gaat dus naar het Zolder Race Festival...Hmmm je hebt me op een idee gebracht...

              Weet je wat er allemaal te doen is? Op de site van het circuit staat wel erg weinig geschreven.
              Ja Zolder Race Festival.
              Ik weet het ook niet juist, maar ik dacht zo: geen FIA race ofzo = minder inkom.
              Is dus niet zo erg als je met wat mindere foto's thuiskomt.

              Het zijn vooral oldtimers en 'youngtimers' heb ik begrepen.
              Nu, ik zie ook wel heel graag dat type auto's.
              Auto's zoals BMW M3, 3-serie E30, Mercedes E190 evolution,....
              dat zijn nog echte auto's




              over de 50-500: panning van op statief? Is dat niet nog moeilijker dan uit de hand?
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Een statief vermijd ik liever en door het bier kan het resultaat gaan tegenslaan.
                Maar nu even serieus, welke van beide aangehaalde lenzen en waarom?
                beide. Ik zou de Sigma wel pas bovenhalen als je er met de Nikkor niet komt.

                dat statief zou ik toch meenemen. eens je daar bent kan je t nog naar hartelust vermijden.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                  Let er wel op dat je met de 70-300VR de auto's van voren neemt want de AF is iets te traag voor zo'n actiefoto's....deze heb ik onlangs genomen met de 70-300VR van een wielerwedstrijd.





                  Wel een goede lens maar opletten voor beweging in de foto...het is natuurlijk geen 70-200VRII he

                  grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    over de 50-500: panning van op statief? Is dat niet nog moeilijker dan uit de hand?
                    Huh ??
                    Panning behelst redelijk "trage" sluitertijden.
                    Ik geef het je te doen, uit de hand.
                    Vanop statief hoef je je tenminste geen zorgen te maken voor vertikale bewegingsonscherpte.

                    Imho neem je best een monopod mee, zeker als het druk is en je vanop verschillende plaatsen wilt fotograferen. Je bent dan mobieler dan met een statief - over de schouder en je bent ermee weg.

                    Je kan je wat voorbereiden door even te oefenen aan een drukke weg/autostrade (achter de vangrails natuurlijk).

                    En de Bigma is een prima objectief hiervoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                      Ik gebruik mijn 100-400 toch liever uit de hand dan op een monopod hoor (zeker geen tripod gebruiken, dat werkt helemaal niet) ... maar als je met een 600mm afkomt zet ik die toch ook op een monopod hoor.

                      Ik zou de 50-500 meenemen en een stevige monopod eerlijk gezegd.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                        De 50-500 in elk geval (de AF werkt imo prima), en eventueel een goeie allround lens voor de paddock/pits. Voor panning heb je geen stabillisatie nodig. Indien je wat steun wenst kan je een monopod gebruiken, al beperkt dat je vrijheid enigsinds. Overig materiaal zal vooral als ballast dienen vrees ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                          het enige probleem dat ik dan heb is dat ik geen monopod heb.
                          En zou ik die hebben. Gebruiken met of zonder kop?

                          Het zal dus de 50-500 worden, wellicht uit de hand dan.
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            het enige probleem dat ik dan heb is dat ik geen monopod heb.
                            En zou ik die hebben. Gebruiken met of zonder kop?

                            Het zal dus de 50-500 worden, wellicht uit de hand dan.
                            Niet echt een probleem als je het mij vraagt. Ik begrijp dat het in het begin wat kan afschrikken, maar uit-de-hand-panning is uiteindelijk niet zo moeilijk hoor.
                            Veel succes en we zien graag de resultaten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat neem ik mee naar Circuit Zolder.

                              Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
                              Niet echt een probleem als je het mij vraagt. Ik begrijp dat het in het begin wat kan afschrikken, maar uit-de-hand-panning is uiteindelijk niet zo moeilijk hoor.
                              Uit de hand panning is inderdaad niet zo moeilijk als je een beetje ervaring hebt, zeker tot pakweg 400mm goed te doen als de lens niet TE zwaar is. Zoals ik aangaf, met een 600mm prime gaat het gewoon niet meer uit de hand omdat je na twee foto's de lens niet meer kan houden.

                              Nu met de 50-500 moet het best wel lukken uit de hand hoor, zonder monopod ... maar ik heb de monopod toch altijd mee om 'head on' shots te nemen, dan kan je je spieren een beetje laten rusten doordat je het volle gewicht van de lens niet meer moet dragen, want geloof me, na 8u met en 1dIV met 100-400 rond te lopen en foto's te nemen ben je blij dat je hem even op een monopod kan laten rusten
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X