Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als licht je interesse heeft...!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Als licht je interesse heeft...!

    De eerste stap is gezet. Ik ben eindelijk begonnen al mijn ervaringen en kennis over belichting op papier te zetten. Stap voor stap en telkens in korte stukjes probeer ik alles wat er in mijn hoofd zit te delen met anderen. Kijk daarom als licht je aanspreekt op de website, alwaar ik de eerste episode op papier heb gezet. www.thedailyphoto.nl en volg het icoontje howto. Hopelijk heeft iemand iets aan deze info. Feedback wordt altijd op prijs gesteld.
    To define art is to define the impossible....!

  • #2
    Re: Als licht je interesse heeft...!

    Oorspronkelijk geplaatst door thedailyphoto Bekijk bericht
    De eerste stap is gezet. Ik ben eindelijk begonnen al mijn ervaringen en kennis over belichting op papier te zetten. Stap voor stap en telkens in korte stukjes probeer ik alles wat er in mijn hoofd zit te delen met anderen. Kijk daarom als licht je aanspreekt op de website, alwaar ik de eerste episode op papier heb gezet. www.thedailyphoto.nl en volg het icoontje howto. Hopelijk heeft iemand iets aan deze info. Feedback wordt altijd op prijs gesteld.
    Leuk om die zaken te delen met ons, maar ik vraag me steeds weer af waarom er bij televisie een backlight gebruikt wordt om bijvoorbeeld het personage (bij fotografie : model) los te maken van de achtergrond en dit bij fotografie niet of maar zeer zelden gebeurd. Het lijkt dikwijls bij fotografie of het model tegen de achtergrond plakt.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Als licht je interesse heeft...!

      [Mod-LesC]Iets subtieler dan de doorsnee Chinese of Russische spammer, maar iemand die zich registreert bij BD, om als eerste post zijn/haar eigen (?) site te promoten is sowieso verdacht. Mijn excuses alvast mocht dit niet zo zijn, en zou het kunnen dat een en ander enkel te wijten zijn aan wat ik zou omschrijven als "jeugdig enthousiasme", wat ik als domme Mod niet meteen begrepen heb. [/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Als licht je interesse heeft...!

        Jeugdig enthousiasme. Maak je geen zorgen, over een tijd zijn er meer foto's van mij op het forum dan je lief is. Ik was hier echter de hele dag mee bezig geweest incl de website bouwen, dat zat nog in mijn hoofd...! Dus wees gerust, het forum heeft er een actief lid bij. Daarnaast was het zeker niet mijn intentie om de site te promoten. Eerder datgene wat ik gemaakt had qua licht info. Dat staat nu eenmaal aldaar. Mijn excuses als dat verkeerd begrepen is.

        Wel leuk om te zien, en vandaar ook mijn keus voor dit forum dat er hier inhoudelijk gereageerd wordt. Iets wat ik in nederland mis. Dus zelfs bedankt voor je achterdocht.
        To define art is to define the impossible....!

        Comment


        • #5
          Re: Als licht je interesse heeft...!

          Oorspronkelijk geplaatst door thedailyphoto Bekijk bericht
          Jeugdig enthousiasme. Maak je geen zorgen, over een tijd zijn er meer foto's van mij op het forum dan je lief is. Ik was hier echter de hele dag mee bezig geweest incl de website bouwen, dat zat nog in mijn hoofd...! Dus wees gerust, het forum heeft er een actief lid bij. Daarnaast was het zeker niet mijn intentie om de site te promoten. Eerder datgene wat ik gemaakt had qua licht info. Dat staat nu eenmaal aldaar. Mijn excuses als dat verkeerd begrepen is.

          Wel leuk om te zien, en vandaar ook mijn keus voor dit forum dat er hier inhoudelijk gereageerd wordt. Iets wat ik in nederland mis. Dus zelfs bedankt voor je achterdocht.
          Gheheh wil net een foto posten. Eerst maar eens uitvinden hoe dat in zijn werk gaat. Ik zie nergens bestand toevoegen... Nja komt goed, eerst maar eens lezen.
          To define art is to define the impossible....!

          Comment


          • #6
            Re: Als licht je interesse heeft...!

            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
            Leuk om die zaken te delen met ons, maar ik vraag me steeds weer af waarom er bij televisie een backlight gebruikt wordt om bijvoorbeeld het personage (bij fotografie : model) los te maken van de achtergrond en dit bij fotografie niet of maar zeer zelden gebeurd. Het lijkt dikwijls bij fotografie of het model tegen de achtergrond plakt.
            In weze geef je daarmee toch antwoord op je eigen vraag? Backlights worden vaak gebruikt om diepte te suggereren...
            To define art is to define the impossible....!

            Comment


            • #7
              Re: Als licht je interesse heeft...!

              Oorspronkelijk geplaatst door thedailyphoto Bekijk bericht
              In weze geef je daarmee toch antwoord op je eigen vraag? Backlights worden vaak gebruikt om diepte te suggereren...
              Ja natuurlijk, maar waarom wordt er geen diepte gesuggereerd in de fotografie? We willen allen een mooie DOF, behalve als het op studiowerk aankomt!
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: Als licht je interesse heeft...!

                Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                Leuk om die zaken te delen met ons, maar ik vraag me steeds weer af waarom er bij televisie een backlight gebruikt wordt om bijvoorbeeld het personage (bij fotografie : model) los te maken van de achtergrond en dit bij fotografie niet of maar zeer zelden gebeurd. Het lijkt dikwijls bij fotografie of het model tegen de achtergrond plakt.
                Bij fotografie wordt (door de beter fotograaf) heel dikwijls een rim-, separation-, kicker-, haarlicht,....) gebruikt om het model los te maken van de achtergrond
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Als licht je interesse heeft...!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                  Ja natuurlijk, maar waarom wordt er geen diepte gesuggereerd in de fotografie? We willen allen een mooie DOF, behalve als het op studiowerk aankomt!
                  Ik heb werkelijk waar geen idee waarom fotografen dat niet regelmatig doen. Gebrek aan materiaal, gebrek aan kennis, zin of gelegenheid. Het waarom de fotografen iets wel of niet doen, zou ik je niet kunnen zeggen. Wellicht een leuke poll...
                  To define art is to define the impossible....!

                  Comment

                  Working...
                  X