Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 500D

    Hej jongens,

    Ik ben nogal nieuw in de fotografiewereld, maar ben van plan om een camera aan te schaffen.
    De Canon EOS 500D lijkt mij een goed toestel, zou deze willen gebruiken voor het fotograferen van, planten, landschap, dieren, oude gebouwen, mensen,...
    Is deze hiervoor geschikt?
    Heb al een tijdje zitten kijken op de site van photohall, omdat er hier eentje in de buurt is.
    En deze hebben een aantal pakketjes van de EOS 500D maar ik weet niet welke ik moet nemen, dus hierbij vraag ik jullie raad.
    Deze hebben ze in hun gamma:
    CANON EOS500 + 18/55 + 75/300 € 699,00 ( http://www.photohall.be/photohall_nl...SL_SEARCH_WORD )
    CANON EOS500D + TAMRON 18/200 € 699,00 ( http://www.photohall.be/photohall_nl...SL_SEARCH_WORD )
    CANON EOS 500D + EF 50MM F/1.8II + LEXAR 16GB € 699,00 ( http://www.photohall.be/photohall_nl...SL_SEARCH_WORD )
    CANON EOS500D + 18/55 + PRINTER CP800 € 699,00 ( http://www.photohall.be/photohall_nl...SL_SEARCH_WORD )
    OF!!
    Moet ik de body apart kopen en een andere lens apart? Een lens die zowel close-ups kan maken als ver inzoomen? Of kan dit ook met de 18/55 of de 75/300?

    Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 1ste maar geef gerust jullie mening!
    Heb ook een tijdje liggen kijken voor een Nikon D3100, is dit een betere keus dan de Canon EOS 500D?

    Alvast bedankt!
    Vriendelijke groeten!
    Last edited by Cruizerke_; 18 mei 2011, 18:00.

  • #2
    Re: Canon EOS 500D

    De eerste set heeft een groot bereik maar helaas een set lenzen die je links moet laten liggen.
    Als je geen probleem hebt met een lenswisseltje, dan is een set met EFs 18-55 IS + EFs 55-250 IS veruit te verkiezen.
    Wil je een superzoom, dan de Canon EFs 18-200 , dat is de minst slechte van de redelijk geprijsde.
    Een 50 F1.8 is een scherpe lens, maar een 50mm op een cropcamera geeft veel beperkingen, omdat het dan een korte telelens is...., wel geschikt als aanvulling op een set kitlenzen b.v.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 500D

      Inderdaad, je hebt als lens zeker iets nodig in het bereik 18-???. Het hierboven voorgestelde setje van 18-55 IS + 55-250 IS is ideaal. Let wel, van de kitlens bestaan twee versies, de 18-55 IS en de 18-55 (zonder IS). Maak dat je zeker de versie met IS hebt (IS = beeldstabilisatie). Misschien kan je als absolute beginner ook overwegen om een 1000D of een 1100D te kopen ipv. de 500D. De 1000D is een reeds gedateerd toestel, de 1100D is recent uitgebracht. Zoek de verschillen tussen een 500D, 1000D en 1100D maar eens op op internet en probeer te bepalen of de verschillen belangrijk zijn voor jou. Indien je twijfelt kan je het hier natuurlijk altijd vragen...
      www.elwee.net

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 500D

        Kies liever voor de 500D is dan wel direct een hoger toestel maar ben van plan om maar 1 keer een toestel aan te kopen, zodat ik dan ook direct een hele tijd verder kan

        Nou ja over dat inzoomen, als het een beetje kan zoomen is het ok.
        Het is niet dat ik een object vanop 50m perfect in beeld wil hebben.
        Zoek gewoon een lens die close-ups kan maken dus bv een bloem en dan de achtergrond weer wazig..
        Maar wil met diezelfde lens ook foto's kunnen maken van een oud gebouw of personen ed.
        Dus hebben jullie een lens is gedachten die deze dingen kan?

        Weet niet zeker maar kan men met deze camera's ook panorama foto's maken?
        Ik vermoed van wel?

        Kunnen jullie me ook eens vertellen waarvoor die 18/55 lens kan gebruikt worden en die 75/300 lens uit het eerste pakket?

        Alvast bedankt mannen!
        Vriendelijke groeten!

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 500D

          Ik heb zelf sinds januari de 500D met de 18-55 mm en 55-200 mm beiden IS...

          Ik ben zeer tevreden over dit toestel.
          Heb er later nog een 55 mm 1.8, een speedlight 430 en een batterygrip bij gekocht...

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 500D

            Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
            Ik heb zelf sinds januari de 500D met de 18-55 mm en 55-200 mm beiden IS...

            Ik ben zeer tevreden over dit toestel.
            Heb er later nog een 55 mm 1.8, een speedlight 430 en een batterygrip bij gekocht...
            Kan je me eens foto's doorsturen die je getrokken hebt?
            Gelieve er dan bij de zetten met welke lens de foto is genomen.
            Mag in een Privébericht.

            Vriendelijke groeten

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 500D

              ik zou in jouw geval gaan voor een Sigma 18-200... voor jouw beginnend gebruik is dit een perfecte lens! Later kan je dan uitbreiden, maar doe het gewoon rustig aan. En check ook eens de prijzen van foto Konijnenberg!

              groetjes
              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 500D

                Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                ik zou in jouw geval gaan voor een Sigma 18-200... voor jouw beginnend gebruik is dit een perfecte lens! Later kan je dan uitbreiden, maar doe het gewoon rustig aan. En check ook eens de prijzen van foto Konijnenberg!

                groetjes
                en rubens / studio73 en art&craft
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 500D

                  Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                  ik zou in jouw geval gaan voor een Sigma 18-200... voor jouw beginnend gebruik is dit een perfecte lens! Later kan je dan uitbreiden, maar doe het gewoon rustig aan. En check ook eens de prijzen van foto Konijnenberg!

                  groetjes
                  Heb je soms ergens foto's die gemaakt zijn met zo een 18-200 lens?
                  en Sigma staat voor? Is waarschijnlijk een domme vraag maar toch?
                  Moet deze lens dan ook een 18-200IS zijn?

                  Vriendelijke groeten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 500D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
                    Heb je soms ergens foto's die gemaakt zijn met zo een 18-200 lens?
                    en Sigma staat voor? Is waarschijnlijk een domme vraag maar toch?
                    Moet deze lens dan ook een 18-200IS zijn?

                    Vriendelijke groeten
                    sigma is zoals tamron en tokina een thirdparty merk voor lenzen en accessoires

                    doch zijn deze superzooms zoals hier vermeldt, wordt kwalitatief minder

                    IS noemt bij sigma trouwens OS & bij tamron VC
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 500D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
                      Heb je soms ergens foto's die gemaakt zijn met zo een 18-200 lens?
                      Je hebt een PB-tje

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 500D

                        Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                        Je hebt een PB-tje
                        Jij ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 500D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          sigma is zoals tamron en tokina een thirdparty merk voor lenzen en accessoires

                          doch zijn deze superzooms zoals hier vermeldt, wordt kwalitatief minder

                          IS noemt bij sigma trouwens OS & bij tamron VC
                          Heb ff men post hier aangepast heb net is gekeken wat zo een 18-200mm lens kost en das toch wat teveel voor mij, misschien als ik wat verder ben dat ik ze dan wel is koop.
                          De body zou mij €649 kosten. En mijn max budget bedraagt €800. Dus hebben jullie soms een lens die bij mij zou passen, voor alles wat ik zou willen fotograferen, en waarmee ik dan binnen mijn budget blijf?

                          Vriendelijke groeten!
                          Last edited by Cruizerke_; 19 mei 2011, 15:55.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 500D

                            Dure body. Bij Art&Craft (Gent) staat de 500D body-only 519€. Eventueel kan je zoals ik reeds aanhaalde ook een goedkopere body kiezen (1100D) en betere objectieven. De body is van veel minder belang dan je zou denken (tenzij je in extremere situaties gaat fotograferen), terwijl de objectieven een groot deel van je mogelijkheden bepalen.
                            www.elwee.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 500D

                              Heb nog wat zitten zoeken en kwam bij de site van Rubens terecht.
                              Daar kwam ik op dit setje uit is wel een 550D.
                              Dus een Canon EOS 550D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS, en je krijgt er ook nog een 8GB geheugenkaart bij en een draagtas.
                              Niet slecht voor deze prijs denk ik, wat denken jullie?
                              Is er trouwens een groot verschil tussen de 500D en de 550D?


                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X