Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegengewicht achtergrondrol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tegengewicht achtergrondrol

    Ik ben in het bezit van volgend achtergrondsysteem





    Nu is het irritant dat die rollen altijd oprollen wwn ze niet uitgerold zijn zodat een tegengewicht onderaan de rol me aangewezen lijkt. Zijn er mensen die hier een (goedkope) oplossing voor hebben.

    Alsook kan je de lengte van de bijgeleverde kettingen aanpassen, want ik heb soms het probleem dat ik de rollen bij het neerlaten niet voldoende kan blokkeren zodat ze blijven gaan heeft de lengte van de ketting daar een invloed op, of gebruik jullie een extra gewicht?

    iemand tips?

    Alvast bedankt

    Ruben

  • #2
    Re: Tegengewicht achtergrondrol

    ik kleef de papieren rol steeds aan het uiteinde op de grond met gaffa tape.
    Werkt goed en is goedkoop.
    JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

    Comment


    • #3
      Re: Tegengewicht achtergrondrol

      Het kettingsysteem wat je laat zien IS het blokkeersysteem,het bovenste deel waar de ketting doorloop slaat om naar de tegenovergestelde richting, en blokkeerd zo de terugloop.In dat je aan de ketting trekt komt dat los, en kan je afrollen, in de ketting aan de onderzijde hangt een gewicht wat meeloopt met de ketting zodat deze altijd gespannen staat en zodoende de rol zelfs half naar beneden in die positie blijft.Met dit systeem heb je niets nodig. Voor het gemak kan je de ketting op een eenvoudige mannier verkorten door een X aantal schakels te verwijderen,schakels verwijderen door losklikken,(hangd of ligd mischien op de grond en dan gaat de spanning weg en werkt het blokkeer systeem niet.Mvg guido
      Ps het zwarte stuk op de afbeelding is het gewicht waar de ketting doorloopt.
      http://www.fotokonijnenberg.be/produ...edien-set.html
      Last edited by guido.g; 19 mei 2011, 15:54.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Tegengewicht achtergrondrol

        TS bedoeld waarschijnlijk dat het afrollen niet lukt omdat het papier gewoon blijft doorrollen bovenaan de dwarsligger, door het monteren van een gewicht aan de onderzijde van het papier kan je dit verhelpen.

        Manfrotto verkoopt hiervoor speciale tubes die je op het uiteinde van je papier kan schijven waardoor deze onmiddellijk bij afrollen het papier laat afrollen. Nadeel: kost +/- €40,00

        Andere oplossing is werken met zware magneten.
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Tegengewicht achtergrondrol

          Je kunt ook een paar clamps aan de onderzijde van het papier klemmen. Met voldoende gewicht moet dit lukken. Zodra de rol op lengte is uitgeroldopgerold idd. plakken met tape en klaar...
          Ik heb 3 klemmen van een marktman gekregen waar ze de tentdoeken mee vastzetten en dat werkt prima.

          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

          Comment


          • #6
            Re: Tegengewicht achtergrondrol

            De klemmen doen zijn werk..

            Alvast bedankt voor jullie reacties..

            Comment


            • #7
              Re: Tegengewicht achtergrondrol

              Hallo,

              Ik heb het volgende probleem met mijn achtergrond rollen:
              Ik hang ze ook op met die expanding-dingen, dus het gewicht van de rol hangt op de 2 uiteinden.
              Nu is het geval: ik hang een splinternieuwe rol op in mijn studio, en rol m uit tot een redelijke lengte op de vloer. Dit ziet er goed uit.
              Maar, na een dag zie ik dat de rol al flink doorzakt in het midden, dus krom is.

              Als ik dan de rol nog verder uitrol, dan zie ik a) een duidelijke streep over de hele breedte op de plek daar waar het papier van de rol afkomt en dus een dag zo gehangen heeft
              en b) vanaf dat punt is het papier erg gebobbeld, vanwege het doorzakken van de rol neem ik aan.
              Hoe is dit te voorkomen? Een rol zou normaal gesproken toch gewoon lang moeten kunnen blijven hangen? Heeft dit met vocht te maken? Is mijn ruimte te vochtig???

              Alvast bedankt!
              Groet,
              Peter

              Comment

              Working...
              X