Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling op 24-70 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanvulling op 24-70 2.8

    Welke lens past best bij 24-70 2.8 op full frame: 85mm, 100mm of 135mm?

    't Is vooral bedoeld voor close-ups van personen en producten met kleine scherpte-diepte en zachte achtergrond. Een tweede zware zoom heb ik niet nodig.
    Graag een opinie van ervaringsdeskundigen.

    Zoals ik het zie, biedt 85mm het grootste diafragma (1.8 of 1.4), 100mm de grootste vergroting (macro) en 135mm de grootste onderscheiding qua beeldhoek met de 24-70. Kun je de soft focus functie van canon 135 2.8 afzetten en gebruiken als scherpe tele?
    Last edited by mmgull; 18 mei 2011, 10:34.

  • #2
    Re: Aanvulling op 24-70 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
    Welke lens past best bij 24-70 2.8 op full frame: 85mm, 100mm of 135mm?
    ik gebruik zowel de 85mm f1.4 als de 135mm f2.0 op D700, maar voor pure portretten, de 135mm tenzij ik niet genoeg ruimte heb... (lees "achteruit kan")
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Aanvulling op 24-70 2.8

      Hey, Ik gebruik mijn 85mm f/1.8 veel meer voor portretten dan m'n 24-70.
      De scherpte van de 85mm is niet te evenaren met de 24-70, echt een enorm verschil!!!

      Ik zou voor een 85 gaan. Ik heb ook de 50mm f/1.4, maar de 85 geniet met voorsprong mijn voorkeur!

      groetjes en succes!
      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

      Comment


      • #4
        Re: Aanvulling op 24-70 2.8

        Heb laatste tijd m'n 85/1.8 heel veel gebruikt voor communiefoto's. Heeft ook m'n voorkeur met voorsprong op de 50/1.4.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Aanvulling op 24-70 2.8

          Aangezien je een 24-70 hebt, lijkt 135mm me de perfecte aanvulling.

          Op FF vind ik 135 sowieso veel interessanter dan 85mm. 85 of 70mm levert trouwens nauwelijks verschil (qua bereik), en als je een keer de ruimte voor 135 niet zou hebben, kan je altijd op de zoom terugvallen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Aanvulling op 24-70 2.8

            ..............

            Comment


            • #7
              Re: Aanvulling op 24-70 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Aangezien je een 24-70 hebt, lijkt 135mm me de perfecte aanvulling.
              Ook voor productfoto's of enkel voor portret?

              Kun je de soft focus functie van canon 135 2.8 afzetten en gebruiken als scherpe tele?

              Comment


              • #8
                Re: Aanvulling op 24-70 2.8

                geen idee van softfocus bij Canon. 135mm is uitermate geschikt voor portretten. Ik neem aan dat het om FF gaat?
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Aanvulling op 24-70 2.8

                  Zoals al aangegeven gaat het om FF.

                  Voor de duidelijkheid beperkt ik me tot de minder prijzige lenzen (aangezien het om een aanvulling gaat):
                  • 85/1.8
                  • 100/2.8 macro
                  • 135/2.8 soft focus

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanvulling op 24-70 2.8

                    Voor productfoto's lijkt wijder dan f/2.8 me overbodig, eerlijk gezegd. Een 24-70 vind ik daarvoor prima.

                    Geen ervaring met Canon, maar een a900 + CZ135/1.8 is zalig voor portret, veelal interessanter qua bereik dan 85/1.4 ook. Die laatste (of 24-70) is goed als je ruimte tekort komt, maar anders vind ik 135mm plezanter.

                    Waarom denk je aan softfocus ? Er is toch ook een 135/2, niet ?

                    Edit: zie net dat je naar minder prijzige oplossingen zoekt. Dan zou ik waarschijnlijk naar een 85/1.8 gaan. Beperkte DOF beschikbaar hebben is wel heel leuk.
                    De 100/2.8 zou ik enkel nemen als je ook in macro geïnteresseerd bent. Macro-lenzen hebben traditioneel een trage AF...
                    Of die SF-lens, maar check even of die AF heeft (tenzij je dat overbodig vindt).
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanvulling op 24-70 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Waarom denk je aan softfocus ? Er is toch ook een 135/2, niet ?
                      Ja maar die is nogal prijzig. Voor dezelfde prijs heb je 70-200/2.8.
                      Last edited by mmgull; 18 mei 2011, 21:00.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanvulling op 24-70 2.8

                        Ja, sorry, ik had je laatste post nog gemist...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanvulling op 24-70 2.8

                          Hoe doet Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM het in vergelijking tot Canon 100 F2.8 L IS USM?

                          Is Sigma's beeldstabilisatie evengoed als Canons? En scherpte, kleuren, contrast en focus?
                          Haal je met Sigma echt 1/1 vergroting?

                          Comment

                          Working...
                          X