Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex - uitstap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex - uitstap

    Beste fotografieliefhebbers,

    urbex is iets wat mij en mijn vriendin enorm interesseren, maar zoals bij urbex het geval is, is het niet makkelijk een geschikte locatie te vinden.

    Graag zouden wij komend weekend aan urbexfotografie willen doen, samen met een ervaren urbexfotograaf die ons kan inleiden in enkele leuke locaties en tips kan geven en zelf ook mee kan zoeken naar toffe locaties...

    Of als het al mogelijk is enkele locaties te geven, ook al lijken velen onder jullie dit niet prijs te geven? We zouden het erg appreciëren!

    Geïnteresseerd,

    graag seintje!

  • #2
    Re: Urbex - uitstap

    Oorspronkelijk geplaatst door Hyperke Bekijk bericht
    Beste fotografieliefhebbers,

    urbex is iets wat mij en mijn vriendin enorm interesseren, maar zoals bij urbex het geval is, is het niet makkelijk een geschikte locatie te vinden.

    Graag zouden wij komend weekend aan urbexfotografie willen doen, samen met een ervaren urbexfotograaf die ons kan inleiden in enkele leuke locaties en tips kan geven en zelf ook mee kan zoeken naar toffe locaties...

    Of als het al mogelijk is enkele locaties te geven, ook al lijken velen onder jullie dit niet prijs te geven? We zouden het erg appreciëren!

    Geïnteresseerd,

    graag seintje!
    Je vergeet om te beginnen te zeggen waar je ergens woont.
    Het is hier al eerder gezegd maar op die manier ga je geen reactie krijgen en nog minder locaties. In feite zit er maar één ding op : ga op zoek naar de makkelijk vindbare locaties en maak een aantal reportages zodat je bewijst dat je uit het goede hout gesneden bent. Vervolgens : schrijf je in op een forum, ik raad Earthview.nl aan.
    Er zijn nog andere forums waaronder UEF maar die zijn compleet paranoia, daar geraak je als beginner nooit binnen. Bij Flickr moesten ze me als beginner ook niet hebben, ik hoop dat ze daar nu wel een beetje spijt van hebben . Bij UEF werd ik vol enthousiasme ontvangen tot wanneer bleek dat ik elitestatus heb op Earthview, ik had het meteen gehad (ben er nog altijd kwaad voor). Knurften .
    Ga ook eens op bezoek op de sites van bekende urbexers, niet dat je moet verwachten dat de locaties er te grabbel liggen maar hier en daar zitten hints in de foto's verborgen.
    Een krant, een factuur,een kalender, ....
    Laat dan ook eens merken mbv commentaren dat je de reeksen volgt en dat je opbouwende commentaar kan leveren; als je een bekende naam begint te worden bij de persoon in kwestie zal het ijs rapper smelten. Dat is toch mijn ervaring.

    Het is het moeilijkste om de molen aan het draaien te krijgen maar eenmaal hij draait .....

    Zelf ben ik lange tijd alleen op stap geweest en dit is niet altijd even slim in termen van veiligheid. Dat was ook de hoofdreden waarom ik me een tijd geleden aan iemand van BD (Dama) heb gelinkt. Tot mijn grote tevredenheid overigens. Danny rijdt en ik heb de locaties, een winwin situatie.
    Maar goed, ik was ook ooit beginner en mocht ik toen de tips niet gekregen hebben van iemand (die tot mijn grote spijt BD heeft verlaten omwille van bepaalde commentaren) dan stond ik hoogstwaarschijnlijk nergens, daarom ben ik ook niet zo principieel als sommigen hier die NIKS delen, zogezegd omwille van de veiligheid
    Maar ik heb nu eenmaal ook niet zo'n goede ervaringen met het doorspelen van locaties, in de volle 100% van de gevallen heb ik achteraf niks meer gehoord van de personen in kwestie.
    Je mag me enige vooringenomenheid dus niet kwalijk nemen.

    Succes.

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: Urbex - uitstap

      Ik denk dat je op internet al heel veel vindt zonder enige moeite te doen ;-)

      Vaak staan er bij urbex albums een titel, waarmee je verder kan ;-)
      flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Urbex - uitstap

        Idd, zoek op internet. Er is toch wel aan adressen te komen
        http://www.picksz.nl Update 9 augustus 2012

        Comment

        Working...
        X