Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera's blijven niet kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera's blijven niet kapot

    Camera 1:
    Waterdichte camera gaat kapot door waterschade. Het toestel is morsdood.
    Ik vraag een RMA aan en geef een klachtbeschrijving.
    Net voor ik de camera in de doos stop probeer ik het toestel nog 1 keer (daarvoor al zeker 10x geprobeerd zonder resultaat) en opeens gaat dat ding aan en kan ik gewoon foto's maken. Alleen op het scherm was een duidelijke vlek te zien.

    Camera 2:
    Camera gaat (bijna) niet meer aan. Hij gaat heel af en toe wel aan, meestal pas na tientallen pogingen maar meestal valt hij dan vrij snel weer uit (1x zelfs toen de lens aan het uitschuiven was).
    Ik vraag een RMA aan en geef een klachtbeschrijving.
    Net voor ik de camera in de doos stop probeer ik het toestel nog 1 keer en opeens gaat het ding aan en werkt het probleemloos.
    Toeval dacht ik. Niet dus, daarna nog 5x uit-en ingeschakeld wat allemaal prima werkte
    Sinds ik er problemen mee begon te hebben was me dat niet meer gelukt.

    Bij de eerste camera was er nog een duidelijk probleem maar met de tweede (die ik nog niet heb opgestuurd) vrees ik dat ze het toestel als 'niet defect' gaan beschouwen en ik uiteindelijk met een kapotte camera + verzendings- en onderzoekskosten ga zitten.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

  • #2
    Re: Camera's blijven niet kapot

    De wet van Murphy is een echte bitch...
    Hoe dikwijls heb ik al in de garage gestaan omdat de auto een raar geluid maakte en eenmaal daar aangekomen was er plots niets meer aan de hand...

    Comment


    • #3
      Re: Camera's blijven niet kapot

      Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
      De wet van Murphy is een echte bitch...
      Hoe dikwijls heb ik al in de garage gestaan omdat de auto een raar geluid maakte en eenmaal daar aangekomen was er plots niets meer aan de hand...
      Zo ben ik van garage veranderd want ze beweerde da er nix mis was met de auto. De andere garage vond m gek rammellen en heeft m gemaakt....

      Maar daar gaat t hier ni om


      Ivm t tweede toestel, nog ff wachten tot ie t weer begeeft en dan opsturen??
      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

      Comment


      • #4
        Re: Camera's blijven niet kapot

        Het gaat hier idd niet over auto's maar de filosofie erachter is dezelfde. Met de tweede camera even wachten is idd niet zo een slecht idee. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoelang je garantie nog loopt.

        Comment


        • #5
          Re: Camera's blijven niet kapot

          Lijkt me ook een vocht/contact probleem bij de 2de camera.
          Ik zou beide camera's zo ver mogelijk ontmantelen (kaartjes en batterijen eruit) en met alle luikjes open in een luchtdicht afsluitbare zak/tupperwarepotteke steken met wat silcagel erbij, dan zijn ze na een paar dagen zeker volledig droog. Dan nog de contacten waar je bij kunt proberen wat af te kuisen (van de batterij + compartiment als dat lukt zeker!)
          De kans is groot dat dat ze beiden terug vlot werken, maar ook dat ze uiteindelijk toch terug problemen zullen krijgen door corrosie. Dit wordt echter bijna nooit hersteld onder garantie, dus ik zou er persoonlijk zo wat mee verderdoen.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: Camera's blijven niet kapot

            naar Nikon overschakelen!

            dan ben je gerust... als daar iets kapot is, dan blijft het ook kapot!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Camera's blijven niet kapot

              Zo'n doos wil ik ook wel voor het geval dat.....

              In ieder geval als er dus weer 'ns wat mis gaat, stop je hem gewoon even in de doos
              Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

              Comment


              • #8
                Re: Camera's blijven niet kapot

                Er zit daar een pak elektronica in, sommigen zeggen dat dit goocheldozen zijn en krijgen soms gelijk. Ikzelf heb ooit bij een bijna nieuwe camera een totaal out gehad zonder aanwijzingen door een val of wat maar ook. Batterijen uit en in, niets hielp. Dus vlug naar de winkel waar ik net na het sluitingsuur toekwam. De maandag nadien doe ik een nieuwe poging en alles was OK, ondertussen heeft dat ding meer dan 7000 foto's genomen en werkt nog altijd zonder problemen.
                mvg Guido
                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                Comment

                Working...
                X