Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 18-200 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke 18-200 lens

    hey,

    ik wil een D90 kopen. deze middag ben ik vluglangs de saturn geweest, waar mijn keuze voor de D90 bevestigd is (canon ligt mij niet goed in de hand, en de 3100 en 5100 voelen me te licht, te fragiel).

    in de winkel heb ik diverse camera's en lenzen bekeken. oorspronkelijk dacht ik aan de 18-105 kit, maar ik heb een canon met 55-200 in handen gehad en dat zoombereik spreekt me enorm aan!

    daarom, heeft er iemand een suggestie voor een goede en betaalbare lens 18-200, eventueel sigma of tamron of ... ? de nikkor kost zowat 550-600 euro...

  • #2
    Re: welke 18-200 lens

    Als ik u was zou ik zeker geen 18-200 van tamron kopen...dan koop je veel beter de 18-200 VR van Nikon,veel betere beeldkwaliteit...maar als je toch aan het uitkijken bent voor een all-roundlens kun je mischien de nieuwe Tamron 18-270VC overwegen...deze is onlangs vernieuwd en ze spreken er vol lof over

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: welke 18-200 lens

      Uitkijken naar tweedehands nikon exemplaar???
      Lijkt mij meer de moeite waard dan een sigma of tamron.

      mvg,
      Sandorfi
      mvg,
      Sandorfi.
      Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

      Comment


      • #4
        Re: welke 18-200 lens

        Op de site van dp review staan diverse testen van 18-200 mm lenzen.

        Onlangs heft het Duitse tijdschrift Color foto de 18-270 van Tamron getest. Staat wel ergens op internet. Beeldkwaliteit bij 270 mm lang niet super.

        Voordat je een 18-200 mm lens koopt zal je duidelijk moeten zijn wat je verwacht van de optische kwaliteit, kan teleurstellingen voorkomen.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: welke 18-200 lens

          In het laatste of voorlaatste nummer van het tijdschrift Shoot stond een test van 'alle' merken van dit soort objectieven. Heb zelf het tijdschrift niet meer, wegens doorgeven aan mijn zoon , maar misschien kun je het bij iemand anders lenen en/of op internet terugvinden ?
          Heb toen zelf de test van A tot Z gelezen en was zeer interessant, ze geven zelfs een beste koop als ik het goed voor heb, maar ik herinner me niet meer wie de winner was .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: welke 18-200 lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            In het laatste of voorlaatste nummer van het tijdschrift Shoot stond een test van 'alle' merken van dit soort objectieven. Heb zelf het tijdschrift niet meer, wegens doorgeven aan mijn zoon , maar misschien kun je het bij iemand anders lenen en/of op internet terugvinden ?
            Heb toen zelf de test van A tot Z gelezen en was zeer interessant, ze geven zelfs een beste koop als ik het goed voor heb, maar ik herinner me niet meer wie de winner was .
            Groetjes
            Volgens mij was dat een zeer oppervlakkige opsomming van een aantal feitjes omtrent
            een superzoom, met als gouden raad dat ze niet de kwaliteit evenaren van twee lenzen.
            Als het dan toch moet, is de Nikon 18-200 een goede keuze.

            Comment


            • #7
              Re: welke 18-200 lens

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Volgens mij was dat een zeer oppervlakkige opsomming van een aantal feitjes omtrent
              een superzoom, met als gouden raad dat ze niet de kwaliteit evenaren van twee lenzen.
              Als het dan toch moet, is de Nikon 18-200 een goede keuze.
              Klopt inderdaad van die twee lenzen, maar TS schrijft dat ie van plan is zo'n lens aan te schaffen...... Sommigen mensen houden nu eenmaal niet van (voortdurend) wisselen en/of hebben een bepaald budget voor ogen. Van elk objectief bestaat er ook wel een betere (lees 'en vooral duurdere') uitvoering, maar uit het bericht van TS meen ik te mogen opmaken dat ie zeker geen 500/600 euro wil uitgeven, dus.....
              Groetjes

              Comment

              Working...
              X