Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 vs Canon eos 550D - filmfunctie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 vs Canon eos 550D - filmfunctie

    Beste allemaal,

    Ik heb net mijn nikon d80 verkocht.
    De voornaamste reden dat ik wil overstappen op een van deze twee camera's is de filmfunctie. Oorspronkelijk had ik de canon in mijn hoofd omdat deze op Full HD kan filmen. Ik kwam erachter dat de nikon dit niet kan.
    Ik ben in mijn vrije tijd veel bezig met filmen en wil hier ook wel in verder. De reden dat ik een dslr wil aanschaffen inplaats van een videocamera is dat het voor mij handiger is om mee te nemen.
    Nu is mijn vraag aan jullie: Is er een groot verschil tussen 720p & full HD in kwaliteit? Ik stap natuurlijk liever op nikon over aangezien ik de camera gewend ben (en ook nog een telelens heb liggen). Maar als de canon echt aanzienlijk beter is qua filmen dan doe ik dit natuurlijk niet.

    Alvast bedankt,

    Mvg. Maudi

  • #2
    Re: Nikon D90 vs Canon eos 550D - filmfunctie

    Full HD of HD ready ga je volgens mij bitter weinig verschil op zien.
    Ok,het is iets anders maar ik heb een hd ready tv en alle hd zenders zijn echt wel superscherp op tv.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 vs Canon eos 550D - filmfunctie

      Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
      Full HD of HD ready ga je volgens mij bitter weinig verschil op zien.
      Ok,het is iets anders maar ik heb een hd ready tv en alle hd zenders zijn echt wel superscherp op tv.
      Da komt omdat er geen enkele zender in full HD1080p uitzend. Een HD uitzending is in 720p.
      Zo was het een tijdje geleden toch nog.
      Bij n bluray op 1080p zie je toch wel een verschilletje, klein, maar t is er wel...
      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 vs Canon eos 550D - filmfunctie

        Als je veel gaat filmen raad ik je de Sony A55 aan, omdat deze autofocus heeft tijdens het filmen. Doe je graag manueel focussen dan zijn de andere camera's ook goed.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 vs Canon eos 550D - filmfunctie

          Ik zou dan zeker ook naar de D7000 kijken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X